anna_rispan
Halloj!

Är det någon här som har någon idé eller tips på var o hur jag kan få tag på nät som man tycker påminner om fiskenät? Jag har en idé om att använda det som dekoration i en inomhusutställning så det behöver inte vara så jättestort men inte heller för smalt så det ser ut som ett pingisbordsnät.

Tydligen har det funnits ett brunt nät på Panduro men jag hittade inget nu. Finns inte kvar eftersom personen jag fick tipset av hittade det på rea.....

Någon som vet vad jag menar? Idéer? Tips? Har du en bit över?
ninnisky
Undrar om du inte skulle virka ett i "fiskegarn" liknar mattvarp och är i bomull. Tror det är svårt att hitta ett färdigt!
Mattvarp finns i affärer som säljer vävgarner. Finns i flera olika färger!
Mollis
Annonsera på blocket, det finns ju en massa fiskare fortfarande som har en massa nät som ligger och skräpar....


//Mollis
Boxer
nya nät på blocket
anna_rispan
CITAT (ninnisky @ 12-08-2007, 13:07) *
Undrar om du inte skulle virka ett i "fiskegarn" liknar mattvarp och är i bomull. Tror det är svårt att hitta ett färdigt!
Mattvarp finns i affärer som säljer vävgarner. Finns i flera olika färger!

hmm, det här lät lockande först. men hur många smygmaskor blir det inte mellan stolparna??? eller tänker jag fel?
lena:-)
Eftersom även jag letade efter ett nät men inte hittade så funderade jag på att knyta ett eget...men jag har lagt ner projektet...Det är inte svårt, det vet jag men som sagt...alla projekt blir inte genomförda ...knyta nät
anna_rispan
Lena: knyta nät...hmm, skulle jag säkert klara av men jag skulle aldrig orka göra det. det är bara att erkänna.

nu har jag börjat fundera på ett kasserat badmintonnät? inte nåt som någon här har i nån gömma?? blush.gif
Eva-Helene
Det brukar ju finnas billiga badmintondet på t.ex bensinmackar.
Hannele
CITAT (anna_rispan @ 12-08-2007, 12:45) *
Är det någon här som har någon idé eller tips på var o hur jag kan få tag på nät som man tycker påminner om fiskenät?

Trädgårdsaffärer har gröna nät, ÖverskottsBolaget också.
Kathy
Fisknät - dekor.
Betty
CITAT (anna_rispan @ 12-08-2007, 16:17) *
hmm, det här lät lockande först. men hur många smygmaskor blir det inte mellan stolparna??? eller tänker jag fel?


Tror du tänker fel, det blir ett antal luftmaskor mellan dubbel- eller trippelstolparna.
anna_rispan
CITAT (Betty @ 13-08-2007, 08:56) *
Tror du tänker fel, det blir ett antal luftmaskor mellan dubbel- eller trippelstolparna.

hmm, skulle jag virka en "ruta" i taget alltså?
Betty
CITAT (anna_rispan @ 13-08-2007, 14:25) *
hmm, skulle jag virka en "ruta" i taget alltså?


Tjaa... Om du orkar, har lust och all tid i världen... flirting.gif
Gossen Ruda
Göra ett nät?? Inget problem, det är bara att ta en massa hål och knyta ihop dom med ett snöre. (Taget ut en barnuppsats enligt inte helt tillförlitliga källor).
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 13-08-2007, 16:00) *
Göra ett nät?? Inget problem, det är bara att ta en massa hål och knyta ihop dom med ett snöre. (Taget ut en barnuppsats enligt inte helt tillförlitliga källor).



Ja Anna.....där ser du så enkelt det är rotfl.gif
anna_rispan
CITAT (Betty @ 13-08-2007, 15:01) *
Tjaa... Om du orkar, har lust och all tid i världen... flirting.gif

nej det har jag ju inte. jag förstår inte hur jag ska kunna virka ett nät utan att behöva göra smygmaskor bara. jag tänker inte ge mig in på virkprojektet. det lär aldrig funka.

antingen hittar jag ett badmintonspel med vettig storlek eller så struntar jag i den idén o satsra på rep och sjöstjärnor istället. eller så skippar jag den idén totalt o satsar på spöktema istället.

p.s idag var vi o handlade i en större stad. där hade de satt ett nätt mellan två störar i en plantering. undrar var de hittade det?? hmmm
lena:-)
Den där versionen med ett nät mellan två störar är jag ute efter.....letade som en tok förra hösten men hittade inget... Såg det i Linnéträdgård i Småland.
Kathy
CITAT (anna_rispan @ 13-08-2007, 18:20) *
nej det har jag ju inte. jag förstår inte hur jag ska kunna virka ett nät utan att behöva göra smygmaskor bara. jag tänker inte ge mig in på virkprojektet. det lär aldrig funka.

antingen hittar jag ett badmintonspel med vettig storlek eller så struntar jag i den idén o satsra på rep och sjöstjärnor istället. eller så skippar jag den idén totalt o satsar på spöktema istället.

p.s idag var vi o handlade i en större stad. där hade de satt ett nätt mellan två störar i en plantering. undrar var de hittade det?? hmmm



Missade du mitt tips? flirting.gif
anna_rispan
CITAT (Kathy @ 13-08-2007, 18:33) *
Missade du mitt tips? flirting.gif

Hej Kathy! Nej jag missade inte det. Det var jättefint. Men tyvärr passar det inte min ansträngda studentplånbok. Jag har som sagt tänkt ha det till en utställning, ett tillfälle kan man säga. Känns som att det inte är rätt alternativ för mig. Hade jag tänkt ha det mer permanent hade jag nog nappat. wink.gif

CITAT (lena:-) @ 13-08-2007, 18:26) *
Den där versionen med ett nät mellan två störar är jag ute efter.....letade som en tok förra hösten men hittade inget... Såg det i Linnéträdgård i Småland.

Jag tror jag mailar staden o frågar! smile.gif
Margith
CITAT (Gossen Ruda @ 13-08-2007, 16:00) *
Göra ett nät?? Inget problem, det är bara att ta en massa hål och knyta ihop dom med ett snöre. (Taget ut en barnuppsats enligt inte helt tillförlitliga källor).


wub.gif Ungar är bara underbara...

Om jag gör ett försök att förklara ett virkat nät:
Gör en lång remsa av luftmaskor, virka en dubbel- eller trippelstolpe med nedtag i luftmaskremsan, gör X antal luftmaskor och en ny dubbel- eller trippelstolpe på ett sådant avstånd i luftmaskremsan att du får en fyrkant. Är du med då? Hålen blir ju ganska små, lite beroende på vad du använder för garn, men mattvarp skulle jag nog avråda ifrån. Det är hiskeligt tungt!
Hellre då virkgarn, i bomull, på härva.

Farbror Blå
Inte enklast att änvända-just- FISKNÄT?
anna_rispan
CITAT (Farbror Blå @ 14-08-2007, 09:45) *
Inte enklast att änvända-just- FISKNÄT?

Farbrorn: om du skickar mig en bit äkta fisknät som inte stinker fisk så kan jag använda det. smile.gif
anna_rispan
CITAT (lena:-) @ 13-08-2007, 18:26) *
Den där versionen med ett nät mellan två störar är jag ute efter.....letade som en tok förra hösten men hittade inget... Såg det i Linnéträdgård i Småland.

Lena:-) : nu har jag fått svar. Det var tydligen Munkagårdsskolan i Halland som hade gjort just den planteringen. Nätet var enligt svaret jag fick ett fiskenät av äldre modell.

Observera att jag bor i Sörmland så hur o varför Munkagårdsskolan har gjort en plantering här uppe vet jag ej.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon