Mollis
Min dotter är stamcellsforskare på KI, hon ska snart publicera en artkel i ett sånt där jätterespekterat vetenskaps-magasin..ja jösses fattar inte hur det hela gått till, men jag är omåttligt stolt och måste bara få berätta det....


//Mollis
Alba
Klart att du ska vara stolt.

Grattis till den duktiga dottern. Tänk vilket värdefullt arbete hon utför.
Bee
Grattis till dotterns framgång! Förstår att du är stolt. Man blir väldigt stolt när barnen gör bra ifrån sig, hur små eller stora dom än är.
stennie
Förstår att du är stolt, duktig dotter du har !
Mollis
Tack! Tänk hon visste redan på gymnasiet att det var precis stamceller hon ville forska kring. Hon ringde en professor Frisèn på KI(världsledande inom just stamcellsforskning) och frågade honom hur hon skulle gå tillväga för att komma dit, han sa -"Gå klart naturprogrammet, läs vidare biomedicin på universitetet och kom till mig sen:-) Hon gjorde som han sa och läste biomedicin i Lund Ringde honom när hon var klar med det och fick jobb på hans lab! Snacka om målmedvetenhet (medans hennes tvilling hela tiden ramlar in på bananskal, dom är så olika man bara kan vara)

//Mollis
mamamaggan
Henne ska du absolut vara stolt över !! Målmedveten och duktig .
Betty
Klart du ska vara stolt, Grattis till en så duktig och företagsam dotter!
LadyG
CITAT (Mollis @ 14-08-2007, 15:58) *
Min dotter är stamcellsforskare på KI, hon ska snart publicera en artkel i ett sånt där jätterespekterat vetenskaps-magasin..ja jösses fattar inte hur det hela gått till, men jag är omåttligt stolt och måste bara få berätta det....
//Mollis


Respekt!

Så fruktansvärt stolt du måste vara (och du har all anledning att vara det också!) smile.gif
Leia
CITAT (Mollis @ 14-08-2007, 16:37) *
Tack! Tänk hon visste redan på gymnasiet att det var precis stamceller hon ville forska kring. Hon ringde en professor Frisèn på KI(världsledande inom just stamcellsforskning) och frågade honom hur hon skulle gå tillväga för att komma dit, han sa -"Gå klart naturprogrammet, läs vidare biomedicin på universitetet och kom till mig sen:-) Hon gjorde som han sa och läste biomedicin i Lund Ringde honom när hon var klar med det och fick jobb på hans lab! Snacka om målmedvetenhet (medans hennes tvilling hela tiden ramlar in på bananskal, dom är så olika man bara kan vara)

//Mollis

Vad roligt! Grattis till den duktiga dottern! smile.gif ("glöm" inte den andra tvillingen bara, det kan lätt bli avundsjuka när man har en syster som är så duktig och driftig....)
AnitaO
Förstår att du är jättestolt!! Vem skulle inte vara det tummenupp.gif
Mollis
CITAT (Leia @ 15-08-2007, 08:42) *
Vad roligt! Grattis till den duktiga dottern! smile.gif ("glöm" inte den andra tvillingen bara, det kan lätt bli avundsjuka när man har en syster som är så duktig och driftig....)



Tack igen! den andra tvillingen är lika duktig fast inom ett helt annat område(IT) och dom gläds åt varandras framgångar lika mycket som jag gör, dom är superbra kompisar!

//Mollis
Leia
CITAT (Mollis @ 15-08-2007, 09:08) *
Tack igen! den andra tvillingen är lika duktig fast inom ett helt annat område(IT) och dom gläds åt varandras framgångar lika mycket som jag gör, dom är superbra kompisar!

//Mollis

Skönt att höra! Har själv en väldigt duktig och framförallt driftig storasyster som jag har bra kontakt med, älskar, ser upp till, och unnar allt. Men ibland har jag kännt att jag inte är riktigt lika "bra" som henne i andras ögon.
Mollis
Leia, jag är säker på att dina personliga kvaliteter väger upp det och betyder mer för dina nära o kära än ditt val av karriär, alla kan/vill/ska inte satsa på en jättekarriär....själv har jag trivts som allra bäst när jag jobbade på ålderdomshem och fick så fin kontakt med alla gummorna (det var mest gummor), det kändes riktigt bra....


//Mollis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon