Leia
Jag är på krigsstigen!!!
Jag ska försöka få ihop en skrivelse till Uppsala komun angående våra barns skolsjussar. Skolbussen släpper av barnen på "fel sida" av den omdebatterade väg 288 (där den stora olyckan var). Detta är en starkt trafikerad 90-väg (faktiskt så starkt trafikerad att den egentligen borde vara motorväg enligt en som jobbar på "Bjerking" och som gjort mätningar av hur starkt trafikerad den är.)
Det kan aldrig vara ok att barn 12 stycken barn i åldrarna 6-12 år ska bli avsläppta längs denna väg och dessutom så att de måste passera över vägen för att komma hem. ranting.gif
Bussen måste kunna köra upp på vår grusväg istället, bokbussen klarar av att vända på vår väg så då måste även skolbussen klara detta!!!
Någon som vet var jag kan hitta bestämmelser när det gäller skolbussar?
Kanske någon här som är duktig på att formulera skrivelser och vill hjälpa till att skriva? rolleyes.gif smile.gif
Cathis
Kolla med kommunen, barn- och utbildningsnämnden eller
direkt med skolan vad som gäller för skolbussarna. Dom ska
ha koll på det.

Skicka pm om du vill ha hjälp, skriver skrivelser varje dag.
Leia
CITAT (Cathis @ 15-08-2007, 16:57) *
Kolla med kommunen, barn- och utbildningsnämnden eller
direkt med skolan vad som gäller för skolbussarna. Dom ska
ha koll på det.

Skicka pm om du vill ha hjälp, skriver skrivelser varje dag.


Tack för erbjudandet! wub.gif Jag tar hemskt gärna hjälp och kommer att pm:a dig. smile.gif (det blir nog inte idag)
Jag har iallafall hittat reglerna och håller på och skriver ut allt jag kunde hitta och ska sätta mig och läsa igenom allt.
blossom
Hej,
vänd dig till tidningen och be dem skriva om det. Lokaltiningen eller allra helst en kvällstidning. Jag lovar att det blir fart på de ansvariga då! Barn ligger de flesta varmt om hjärtat...
KURT
CITAT (blossom @ 15-08-2007, 19:30) *
Hej,
vänd dig till tidningen och be dem skriva om det. Lokaltiningen eller allra helst en kvällstidning. Jag lovar att det blir fart på de ansvariga då! Barn ligger de flesta varmt om hjärtat...



Helt rätt, uppmärksamhet är bättre än ev förordningar.
Leia
Har nu suttit och läst in mig på reglerna. Uppsala kommun kringgår reglerna genom att sätta de berörda barnen på de vanliga linjebussarna istället, som stannar på rätt sida av vägen. Problemet är då tycker jag att barnen är tvugna att gå längs den trafikerade 90-vägen en bit för att komma fram till vår grusväg. Vägrenen är obefintlig allra helst vintertid då det är snövallar. Jag som vuxen undviker att gå längs denna väg....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon