Full version: Ny medlem nu!
tudor
Har stora pallkrageplaner! Har letat pallkragar i flera dagar här i Stockholm. Behöver ganska så många, blev erbjuden begagnade för 125 kr styck Tycker jag är lite väl mycket. Jag är ute efter minst 15 stycken. Från att det förr slängdes pallkragar så verkar det som att det är som att leta murklor,dyra och sällsynta.
Tips?
För övrigt så skrattade min man hjärtligt när jag stolt berättade att nu är jag med i pallkrageklubben. Det är väl inget att skratta åt biggrin.gif
Tudor

PS. Vore kul att få se lite bilder på era pallkragar, för att få ytterligare inspiration.ds
Chamomille
Hej å välkommen!
Jag har inget svar på din fråga utan samma problem.... Vi vill också ha pallkragar i Stockholmsområdet.... 125 lät dyyyrt...
Camilla
puskas5
Om ni bläddrar er ner bland inläggen hittar ni en tråd som heter "Var köpa pallkragar i 08-området". Där finns en del tips, bland annat om http://pallpoolen.se/.
tudor
Tack
Jag ska ringa runt. förut har jag åkt runt. Pallkompaniet,som man tror av namnet ska ha, hade inga hemma!!!!
Jag tycker att 125 kr är mycket om man ska fler än 2 stycken, men vill man ha ett gäng så blir det ett par tusen kronor +markväv + färg och kanske tom snigelhinder
Chamomille
Hade inte pallpoolen för 60 kr styck? Åhh vilket minne man har....
Margith
Pallkragar i Stockholm kan jag (av naturliga själ) inte hjälpa till med smile.gif
Men när jag för några år sedan yrade runt och letade såna uppe hos mig, utan att lyckas, bestämde jag mig för att bygga dem själv.
Det var hur enkelt som helst.
Jag åkte till brädgården och köpte råplan (hör vilka fina ord jag kan rotfl.gif ) och en bräda som var 4x4 cm (den heter säkert nåt fint den också g.gif )
Jag byggde en L-formad pallkrage, där den yttre sidan är ungefär 4 x 3 meter. Materialet gick på precis över 100,-. Skruv hittade jag i garaget.
Det kanske kan vara ett alternativ för er som inte hittar pallkragar till överkomligt pris?

Alba
Mindre firmor, verkstäder osv brukar få gods i pallkrage som sedan bara ligger och skräpar.

Ring och kolla.
tudor
Jag är så glad. Idag blev jag med pallkragar( 60 kr/st) Pallkompaniet. Nu ska här målas och förberedas så att det är klart till nästa vår. NU LÄNGTAR JAG EFTER VÅREN 2008!!! yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon