Full version: klagomuren
Sidor: 1, 2, 3
vindspel
Klaga på om allt möjligt. Smått som stort.
Idag har min längsta solros bläst sönder ranting.gif Jag som undrade hur lång den skulle bli crying.gif
Biggan_
Fast vi har ju en gnälltråd redan där man kan beklaga sej! rolleyes.gif giggle.gif
Det här är väl klagomål! naughty.gif
Bee
Jag har en klagan.

Min klagan handlar om censur kontra tryckfrihet. Det ena handlar om tyckande. Det andra handlar om en lag.

Klagan gäller bortdragandet av en tråd här idag där sista inlägget gjordes idag mellan 15.30-16.00 ungefär.
Tråden handlade om bedragna människor och man kan tycka vad man vill om "kärnämnet" men det fanns en genuint mänskligt intressant diskussion om vem som är vem i den tråden och hur man känner sig och reagerar när man är bedragen. Jag var inte involverad aktivt men ämnet som sådan berörde mig på djupet och jag skulle gärna ha sett utvecklingen av diskussionen, inte i form av personliga angrepp till höger o vänster utan som en diskussion om vänskap IRL kontra cyberspace. Min syn på den senare vänskapen är att det är ett bevis för att vi människor inte är vår fysiska kropp utan själen/"hjärtat"/tankeverksamheten (you name it) befinner sig utanför. Vi behöver inte ses fysiskt för att bli vänner. Eller ovänner för den delen. Brevvänner, nån?

Jag är fruktansvärt ledsen för att tråden tagits bort. Det ÄR ett brott mot tryckfrihetslagen!!
(Man hade kunnat stänga tråden för inkommande inlägg men låtit den vara kvar för läsning!)

Hur skall vi nu hantera våra känslor i det diskuterade ämnet? Alla har inte gjort inlägg - men jag tror att alla har intresse av kärnfrågan - "vänskap i cyberspace -vem är vem/vem kan man lita på".
Och hur ser vi på frågan om censur av våra åsikter?????

//Bi
Sailor Pluto
Håller med om det du skriver, Bee. Var inte aktiv i tråden, men läste den och det fick mej att fundera...

Annars klagar jag just nu mycket på att människor i min omgivning beter sej så illa (både de jag känner och såna jag aldrig har bytt ett ord med). Först blir jag arg, sen börjar jag undra vart vanligt hyfs har tagit vägen. Ska inte gå in på detaljer nu, då blir jag väl uppe hela natten giggle.gif .
Cacki
CITAT (Bee @ 17-08-2007, 22:32) *
Det ÄR ett brott mot tryckfrihetslagen!!
(Man hade kunnat stänga tråden för inkommande inlägg men låtit den vara kvar för läsning!)


Hmm, det där var en intressant sätt att se på det hela som det faktiskt ligger en del i, tycker jag.
Och jag som nästan ville beklaga mej medan diskusionen höll på och fråga om forumansvariga inte heller fanns på riktigt eftersom det dröjde innan Gossen Ruda (var det väl?) fick någon respons när han mejlade dem. Tyckte nämligen att det började bli ganska obehagligt med detta öppna gräl. Det är ju medlemmarna som gör forumet och som är ansiktet utåt och detta var ju ingen bra reklam, menar jag.... Nu jag fick något att fundera på...

(Nu kanske jag får ta på den skottsäkra västen för alltid är det väl någon blir som arg på mej som lägger mej i sådant jag inte har med att göra..)
malin72
ja jag kan inte annat än att hålla med!!! tycker nog att det hade varit bättre att det fick komma till sin spets förstår inte varför vissa var rädda för det...nu så kommer man bara vara misstänksam mot nya mm och det gör bara saken värre....
Ni får tycka vad ni vill om det men jag tycker faktiskt att man ska vara rak och ärlig och detta har varit på väg att hända ett bra tag och med det andra saker som var på väg att lösas.....

men det är klart om ni hellre går omkring med skyddslappar på och visslar och lever i eran värld gör det, andra blir faktiskt sårade över att bli bedragna(även om det nu bara är över nätet) men som dom flesta nu borde fattat faktiskt inte var så....det var mera än bara nät kontakter sad.gif
Irene_L
Jag vill också klaga på att tråden togs bort. Nu lämnas vi bara med en massa frågetecken och många mår dåligt eftersom undringar finns kvar. En sån här sak får inte bara sopas under mattan.
Betty
Kan bara hålla med er, eftersom tråden togs bort så kommer spekulationerna att fortsätta... sad.gif

Trist att adm. inte gick in och rentvådde Netha, de hade ju möjligheten att yttra sig - hon är ingen lögnare. Flera medlemmar säger ju samma sak.
pejori
dito.
men det är väl som i verkliga livet...det som inte syns finns inte. unsure.gif
sopa skiten under mattan och låt det glöda i lönndom istället crying.gif





annars vill jag klaga på byggherrar, som gräver ned byggavfall och täcker med gräs...

detta hittade jag i min "sluttande trädgård som skulle bli plan.

bö*rjade med spade och kofot, men fick kalla på kranbil.... rotfl.gif
resten fick bli en "stenmur" med växter i

Gossen Ruda
Börjar med att klaga. I torsdags fick jag plötsligt ont i vänsterfoten, nånstans i fotvalvet. Ont som f-n, kunde inte gå som vanligt. Antingen fick jag gå på tå eller stödja på utsidan av foten. Under fredagen ingen förbättring. På kvällen bestämde jag mig för en Naprosynkur. 500 mg då. Uner natten vaknade jag till och provade foten, fortfarande ont så jag tog 500 mg till. Vaknade för en timme sen och var så gott som bra i foten, bara en svag aning om smärta.

Det brukar vara samma med mitt bråkande högerknä, en kur under en natt och värken försvinner som ett trollslag. Naprosyn är inflammationshämmande och smärtstillande vilket tycks vara bra. Ibland är kroppens försvar överdrivet. Tyvärr ökar risken för blödningar också och eftersom jag har en näsa som gärna vill blöda blir det till att vara försiktig.

Till den inflammerade debatten om reserv. Jag anser också att det var fel att ta bort tråden, misstanken finns kvar och måste utredas. Via kontakt med olika medlemmar via PM har jag fått lite mer uppgifter som jag inte riktigt fattar varför detta inte kom fram i tråden. Där var det mer ett munhuggande om vem som hade rätt och beskyllningar till höger och vänster, inte ett presenterande av fakta.
Björken
Gav mig heller aldrig in i den inflammerade debatten som nu tagits bort. Har så svårt för när människor anklagar varandra för än det ena än det andra offentligt.

Att den försvann tycker jag är bra för att vad jag kunde läsa ut där så förekom det personangrepp och det är vad jag kan läsa ut av användarvillkoren förbjudet och helt rätt att det är så också.

Så all heder till ansvariga för forumet att de plockar bort sådant och snälla låt nu inte denna tråd bli en fortsättning.

Fenja
Påhopp och påhopp, det är väl inte värre än när två politiker från skiljda läger "debatterar", jag fattar inte varför alla är så rädda för att folk blir arga och upprörda?
Jag håller med om att det är synd att tråden togs bort för jag tycker att tonen i den var acceptabel, med tanke på det heta ämnet. Admin skulle knappast plocka bort en tråd där vi diskuterar vad vi tror om Buddah och i det här fallet känns det lite likadant faktiskt...
Mvh
Fenja
vindspel
Det är en väsentlig skillnad mellan att gnälla och klaga.
Då jag kände att det fanns legitima skäl för att klaga så startade jag tråden. Vem ska man klaga till om det som händer på Odla? Sin partner, vän mm som inte har en aning vad Odla är! Det finns säkert många här som känner en och annan här privat men de som inte gör det! Att jag sedan skrev om min solros var en trevare för att se om det fanns andra som också tyckte att det fanns ett behov för att klaga och därmed LÖSA saker.
Sen handlar det om tillit som ni redan skrivit. En ”vän” på Odla tycker jag är lika mycket en vän ”i verkliga livet”. Detta är verkliga livet. Tänk bara på alla relationen på arbetsplatser och grannar emellan, människor man inte valt, dem måste man lära sig att komma överens med och där finns det rötägg som man får akta sig för. Som sladdrar och far med osanning för att höja sig själva.
Varför skulle Odla vara annorlunda än ”verkligheten”. Det är verkligheten. Det är inte en dator som pratar med en annan, det finns människor bakom datorerna. Så kan det vara i livet att man tror att man känner någon och så ”pang” så händer det något. Man känner sig försmådd.
Det är bättre att prata med den som det berör och när det inte går så prata med dem som känner den människan.
Att dela sitt största intresse med någon är stort och det är det vi gör här på Odla. Vi bedåras av varandras album och alla vet att det ligger hårt slit för att få det fint.

Men man kan också klaga på en fot, det är inget gnäll.

hälsningar Gunilla, ja jag har ett namn yes.gif
Boxer
CITAT (Bee @ 17-08-2007, 22:32) *
Jag är fruktansvärt ledsen för att tråden tagits bort. Det ÄR ett brott mot tryckfrihetslagen!!


Yttrandefriheten gäller inte på forum

Läs BBS-lagen
Fialotta
Brukar för det mesta inte klaga så mycket i livet, det brukar fasen inte hjälpa tycker jag, men nu ska jag göra de;)

ska klaga på att det är mycke, mycke tråkigare härinne nu än förr när jag var här en sväng och det berodde på farten o fläkten som fanns i svammeltråden på kvällarna och jag ger cred där till magdis, pejjan o reserv o många, många fler som surrade runt o hade kul, kommer inte på alla nick...men skojsigt var det allt, spelade ingen roll för mig vem som var bakom nicken egentligen, mycke humor var det i alla fall;)
Leia
CITAT (Fialotta @ 18-08-2007, 21:12) *
Brukar för det mesta inte klaga så mycket i livet, det brukar fasen inte hjälpa tycker jag, men nu ska jag göra de;)

ska klaga på att det är mycke, mycke tråkigare härinne nu än förr när jag var här en sväng och det berodde på farten o fläkten som fanns i svammeltråden på kvällarna och jag ger cred där till magdis, pejjan o reserv o många, många fler som surrade runt o hade kul, kommer inte på alla nick...men skojsigt var det allt, spelade ingen roll för mig vem som var bakom nicken egentligen, mycke humor var det i alla fall;)

Ja tänk vad roligt vi hade, jag skrattade så tårarna rann ibland. biggrin.gif Jag tror att svammeltråden "dog bort lite" när chatten kom till.
Så jag vill nog också klaga lite på att det svammlas för lite i svammeltråden numera. biggrin.gif
Chamomille
CITAT (Leia @ 18-08-2007, 21:23) *
Ja tänk vad roligt vi hade, jag skrattade så tårarna rann ibland. biggrin.gif Jag tror att svammeltråden "dog bort lite" när chatten kom till.
Så jag vill nog också klaga lite på att det svammlas för lite i svammeltråden numera. biggrin.gif

Då klagar jag också, som inte vet bättre. angry.gif rotfl.gif
Leia
CITAT (Chamomille @ 18-08-2007, 21:25) *
Då klagar jag också, som inte vet bättre. angry.gif rotfl.gif

rotfl.gif Det är bra! rotfl.gif
Netha
Svammel är kul... så länge det inte är någon inne som driver med övriga.
Idag kan jag väl bidra med att det snart är dax att återigen baka långpannebröd till alla hundratalet sparvar, talltitor, talgoxar..
och så den söta gulsparven Lukas... som vill bli särbehandlad och få sitt bröd serverat ur hand, eller på altangolvet.
Han är sååå söt... kommer och tassar runt fötterna så fort man går ut.
[attachment=6510:Lukas.jpg]

Chamomille
CITAT (Netha @ 18-08-2007, 21:40) *
Svammel är kul... så länge det inte är någon inne som driver med övriga.
Idag kan jag väl bidra med att det snart är dax att återigen baka långpannebröd till alla hundratalet sparvar, talltitor, talgoxar..
och så den söta gulsparven Lukas... som vill bli särbehandlad och få sitt bröd serverat ur hand, eller på altangolvet.
Han är sååå söt... kommer och tassar runt fötterna så fort man går ut.
[attachment=6510:Lukas.jpg]

wub.gif Lukas... Gull...
Vad är långpannebröd? confused.gif Var bor du? Har du snö, eller är du bara extra gullig mot pippina. smile.gif
Netha
CITAT (Chamomille @ 18-08-2007, 21:50) *
wub.gif Lukas... Gull...
Vad är långpannebröd? confused.gif Var bor du? Har du snö, eller är du bara extra gullig mot pippina. smile.gif


I Kiruna bor jag... vi har ca 134 olika fågelarter häromkring, men just idag vid vår altan... bara en massa gråsparvar, talgoxar, talltitor och gulsparven Lukas. smile.gif

Långpannebröd... jag kokade tre liter havregrynsgröt och la till en del vätska, 100 gram jäst, rågsikt, fullkornsvetemjöl och grahamsmjöl
lät degen jäsa i ca 30 min, stjälpte upp den i två långpannor.. gräddade sedan i ca 40 min i 200° i mitten av ugnen.
Pippina älskar brödet. sad.gif
Tosan
Å vad söt pippi! Det är så kul när de blir lite tama och förstår att man vill hjälpa dem lite med maten... I våras la vi ut brödsmulor och majs till våra talgoxar som hade ungar i vår ena holk smile.gif

Jag vill klaga på rötter, rötter och rötter som det finns alldeles för mycket av där jag ska gräva rabatt... Mycket av dem är från gamla träd som inte längre finns, en del från ännu levande träd och buskar, några från rabarbern vi flyttat därifrån å så lite gräsrötter *suckar*. Kommer ta förevigt att bli klar. Hoppas det inte är likadant hela vägen, än så länge har jag bara kommit en dryg meter...
Chamomille
CITAT (Netha @ 18-08-2007, 22:07) *
I Kiruna bor jag... vi har ca 134 olika fågelarter häromkring, men just idag vid vår altan... bara en massa gråsparvar, talgoxar, talltitor och gulsparven Lukas. smile.gif

Långpannebröd... jag kokade tre liter havregrynsgröt och la till en del vätska, 100 gram jäst, rågsikt, fullkornsvetemjöl och grahamsmjöl
lät degen jäsa i ca 30 min, stjälpte upp den i två långpannor.. gräddade sedan i ca 40 min i 200° i mitten av ugnen.
Pippina älskar brödet. sad.gif

sad.gif Se inte så ledsen ut för det du... Fåglarna är nog jätteglada!!! yes.gif Ska nog prova i bistra vintertider, om det kommer...

Då ska jag väl klaga på att denna sommar var alldeles för kort (vem bestämde att sommaren skulle vara så kort?)! Och regnig! ranting.gif Dj....vla GPS gick sönder mitt i ingenstanns (undrar om jag är hemma?). Usch, det var bättre på Pohlmans tid.
Netha
CITAT (Chamomille @ 18-08-2007, 22:15) *
sad.gif Se inte så ledsen ut för det du... Fåglarna är nog jätteglada!!! yes.gif Ska nog prova i bistra vintertider, om det kommer...


Oj! Blev nog ett feltryck! Skulle varit en sån... smile.gif
Chamomille
CITAT (Netha @ 18-08-2007, 22:17) *
Oj! Blev nog ett feltryck! Skulle varit en sån... smile.gif

Jahaa... giggle.gif
Fialotta
Haha...nu kommer jag o klagar igen...fan va folk ringer en lördagskväll o stöööööör, jag skulle ju va med lite här var tanken ju;)
Wilmer
Jag är så less på denna ruttna sommar. Först var det för torrt och för varmt, sedan åt sniglarna upp det mesta av frösådderna. Potatisen ruttnade bort. Badvattnet är kallt. Tittar solen fram kommer vinden och blåser halv orkan. Nu har skaer och ting börjat växa och blomma lite men nu kommer väl frosten vilken natt som helst.

angry.gif ranting.gif -cry-.gif

/ Gnällig WIlma
Chamomille
Ja, och när man sitter och fiskar kräftor mitt i natten, det är tyst, rart, mörkt (och kanske lite romantiskt wub.gif ), jag drar upp en bur sakta för att titta om det finns något.... DÅ RINGER DET PÅ MIN MOBIL!!!! Jag höll på att ramla ur båten och Rolle (sambon) letade febrilt i min ficka efter min "DUMNALLE". Jag vill klaga på alla som bryr sig mitt i natten och stör... wub.gif

Fialotta
CITAT (Chamomille @ 18-08-2007, 23:22) *
Ja, och när man sitter och fiskar kräftor mitt i natten, det är tyst, rart, mörkt (och kanske lite romantiskt wub.gif ), jag drar upp en bur sakta för att titta om det finns något.... DÅ RINGER DET PÅ MIN MOBIL!!!! Jag höll på att ramla ur båten och Rolle (sambon) letade febrilt i min ficka efter min "DUMNALLE". Jag vill klaga på alla som bryr sig mitt i natten och stör... wub.gif

hahaha...det där lät ju kul värre a0a.gif
Chamomille
CITAT (Fialotta @ 18-08-2007, 23:43) *
hahaha...det där lät ju kul värre a0a.gif

Jag skoja egentligen... Eller jag menar, jag skulle ju ha stängt av telefonen så klart. Så kunde man ha sitt lilla fiske för sig själv ifred utan att ringsignalen spreds ut över hela fjärden. Jag måste klaga på min hemska rignsignal!!
ingrid fuxwall
Mest sur är jag på att all potats ruttnade och allt som det ínte blev något av
Wilmer
Javisst Ingrid, finns det någon värre lukt än ruttnande potatis.. blink.gif

Wilma
vindspel
Vill ni vara på svammeltråden så va det!!!! Den är väl inte borttagen?
Där kan ni svamla så mycket ni vill.
Det kanske är oklart vad som är svammel, gnäll eller klagan?

Jag vill klaga på att detta inte är en klagomur.
Wilmer
Förlåt, jag gnällde nog mest.

Då får jag KLAGA på att fler o fler i trafiken bara slänger sig ut framför ens bil för de inte ids vänta tre bilar på att få komma ut på vägen. HUTLÖST irriterande. Och allt mer vanligt.

/ Wilma
vindspel
CITAT (Wilmer @ 19-08-2007, 01:27) *
Förlåt, jag gnällde nog mest.

Då får jag KLAGA på att fler o fler i trafiken bara slänger sig ut framför ens bil för de inte ids vänta tre bilar på att få komma ut på vägen. HUTLÖST irriterande. Och allt mer vanligt.

/ Wilma

För att inte tala om livsfarligt. rtfm.gif
Chamomille
CITAT (Wilmer @ 18-08-2007, 23:08) *
Jag är så less på denna ruttna sommar. Först var det för torrt och för varmt, sedan åt sniglarna upp det mesta av frösådderna. Potatisen ruttnade bort. Badvattnet är kallt. Tittar solen fram kommer vinden och blåser halv orkan. Nu har skaer och ting börjat växa och blomma lite men nu kommer väl frosten vilken natt som helst.

angry.gif ranting.gif -cry-.gif

/ Gnällig WIlma

Bor du granne med mig? unsure.gif
Igår plockade jag smultron. Gott, men ska det vara så? confused.gif
Fenja
CITAT (Chamomille @ 19-08-2007, 06:28) *
Bor du granne med mig? unsure.gif
Igår plockade jag smultron. Gott, men ska det vara så? confused.gif


Jag brukar kunna skörda trädgårds smultron här in i november om det inte är snö och kallt, de smakar inte så mycket men...
Mvh
Fenja
Björken
Klaga nej det ska jag inte göra, jag brukar försöka undvika det i möjligaste mån. Det jag bara ville säga är tack till receptetet på långpannebröd till fåglarna, receptet sparat och det ska bakas lovar jag till mina alla fåglar när hösten närmar sig.
Netha
Missade att skriva... jag har också 2 dl rapsolja i degen
och så får den förståss jäsa en gång till i långpannan innan gräddning.
Cacki
Och jag vill klaga på att våra nya grannar som vi inte hunnit bekanta oss med hade kräftskiva igår. Där satt man och hörde hur trevligt de hade och vi var inte bjudna. Konstigt, för det verkade som om ingen av de andra grannarna var där heller utan bara bara sådana dom redan kände. Och vi som är så trevliga..... thumbdown.gif g.gif wink.gif laugh.gif
Snöflinga
Vill faktiskt klaga på alla dessa trädgårdsprogram som propagerar för att vi ska äta blommor angry.gif Grannflickan fick åka till sjukhus efter att ha ätit giftiga blommor sick.gif trodde att alla blommor gick att äta. Det är nog fler barn som kan få den uppfattningen när de ser vuxna äta blommor på TV sad.gif Har en stormhatt i rabatten som jag nog skall gräva bort ...
Biggan_
CITAT (Cacki @ 19-08-2007, 12:01) *
Och jag vill klaga på att våra nya grannar som vi inte hunnit bekanta oss med hade kräftskiva igår. Där satt man och hörde hur trevligt de hade och vi var inte bjudna. Konstigt, för det verkade som om ingen av de andra grannarna var där heller utan bara bara sådana dom redan kände. Och vi som är så trevliga..... thumbdown.gif g.gif wink.gif laugh.gif


Ni får väl bjuda in dom på kräftskiva hos er då, så dom upptäcker hur trevliga ni är! yaay.gif biggrin.gif
Cacki
CITAT (Biggan_ @ 19-08-2007, 12:08) *
Ni får väl bjuda in dom på kräftskiva hos er då, så dom upptäcker hur trevliga ni är! yaay.gif biggrin.gif



ALDRIG I LIVET!!!!! ranting.gif Jag ska minsann ha kräftskiva alldeles för mej själv, tänker inte ens bjuda maken. Jag ska skråla och sjunga nubbevisor och blåsa i sån där yaay.gif och kasta kräftklor omkring mej, så får dom minsann känna hur det känns!!! yahoo.gif crazy.gif naughty.gif yahoo.gif Hämnden är ljuuuuuuv!

Nä, skojar bara. jag ska gå över med en blomma idag och hälsa dem välkomna hit. blomma.gif
AnitaO
CITAT (Cacki @ 19-08-2007, 12:01) *
Och jag vill klaga på att våra nya grannar som vi inte hunnit bekanta oss med hade kräftskiva igår. Där satt man och hörde hur trevligt de hade och vi var inte bjudna. Konstigt, för det verkade som om ingen av de andra grannarna var där heller utan bara bara sådana dom redan kände. Och vi som är så trevliga..... thumbdown.gif g.gif wink.gif laugh.gif

Va!! Bor vi grannar alltså ohmy.gif laugh.gif giggle.gif
caprifol
Och jag vill klaga på att jag får ont i hela kroppen och upplever mig som en elefant med jättestor fötter eftersom jag måste krypa in i bilen från passagerardörren! För flera veckor sedan försökte någon göra inbrott i bilen och förardörren går nu inte att öppna. Alla verkstäder som försäkringsbolaget föreslog hade semesterstängt och sedan, när de öppnade, var det låååånga väntetider. Fy vad sån'a här "tilltag" skapar besvär (och utgifter).
Pirum
CITAT (Boxer @ 18-08-2007, 10:13) *
Yttrandefriheten gäller inte på forum

Läs BBS-lagen

På vilket sätt skulle yttrandefriheten inte gälla på forum?

För övrigt kan väl forumets 'ägare' utan vidare ta bort inlägg helt godtyckligt om de vill, utan att motivera. Eller genom att använda vilka motiveringar som helst. "Jag tycker att användaren är dum i huvud.et" skulle mycket väl kunna funka, eller "På det här forumet är inte kristna åsikter tillåtna, vi är djävulsdyrkare".
Chamomille
CITAT (Netha @ 19-08-2007, 11:57) *
Missade att skriva... jag har också 2 dl rapsolja i degen
och så får den förståss jäsa en gång till i långpannan innan gräddning.

Okej.... smile.gif
vindspel
Jag vill klaga på att kroppen blir äldre men inte sinnet.
Verkligen KLAGA.
Jag springer snabbt förbi spegeln för jag känner inte igen mig, det gör inte folk som jag träffat på länge heller. Så det sitter inte i mitt huvud.
Det är naturligtvis viktigare vad som finns på insidan men vem är främligen i spegeln fear.gif -cry-.gif
Tezzla
Jag vill gnälla lite på Hortogreen faktiskt. Har beställt från dem många gånger förut och alltid blivit nöjd. Nöjd med produkterna är jag även denna gång men inte med leveransen. Gjorde min beställning för drygt två månader sedan och fick inget leveransbesked eller mejl. Eftersom mina produkter inte kom så tog jag för givet att det var slutsålt och att de helt enkelt hade stuntat i att meddela mig detta. Men så helt plötsligt kom ett paket igår. Två månader senare liksom unsure.gif Tänk så bra det hade varit om de kunde ha meddelat mig detta vid min beställning, då hade jag hållt kvar vid min ursprungliga planteringsplan istället för att sätta igång med nya projekt ranting.gif
Floppy
Ja det var ju tur iaf att du inte hade hunnit köpa växterna från nått annat ställe...då hade du ju suttit med det dubbla...*phu*...då hade iaf jag blivit tokig...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon