Full version: Mobilspöke
vindspel
I eftermiddags ringde min mobil och som alltid tittar jag först vem som ringer. Det var "min" som ringde.
"min" är mitt eget telefonnummer till min mobil som jag skrivit in för att jag inte kommer ihåg mitt eget mobilnummer. Brukar ju inte så ofta ringa till mig själv giggle.gif
Hur kan min mobil ringa till min mobil????????????
Finns det någon teknisk kunnig som kan förklara det eller kanske något medium.
Chamomille
CITAT (vindspel @ 19-08-2007, 01:19) *
I eftermiddags ringde min mobil och som alltid tittar jag först vem som ringer. Det var "min" som ringde.
"min" är mitt eget telefonnummer till min mobil som jag skrivit in för att jag inte kommer ihåg mitt eget mobilnummer. Brukar ju inte så ofta ringa till mig själv giggle.gif
Hur kan min mobil ringa till min mobil????????????
Finns det någon teknisk kunnig som kan förklara det eller kanske något medium.

-fear-.gif Va konstigt. Har aldrig hört på maken? Svarade du inte? giggle.gif Du kunde kanske ha fått prata med dig själv? Det verkar ju vara poppis i dessa stunder.
Rapchic
tror det ska finnas ett sätt att dölja sitt eget nummer genom att skriva in ett annat...
om det nu var sant kan det ju vara en busringning
vindspel
Jag svarade av bara farten. Hade "jag" sagt något på andra sida luren så hade jag legat på intensiven nu eller psyk fear.gif
Snacka om att ha flera identiteter.......
Tosan
Men vem var i andra änden då?
vindspel
Ingen
Tosan
Mysko... g.gif
Björken
Har ingen aning vad som händer när det blir så där. Vet bara att vänner till mig fått SMS från den egna mobilen men inget samtal vad jag vet.
Men samtidigt kan jag förstå att det kan bli fel ibland, konstigt vore det annars för det är ju en sinnrik teknik som ligger bakom varje mobiltelefon idag. Man får vara glad att det överhuvudtaget är en chans att ringa med den eftersom den är sprängfylld med en massa annat, kamera, mp3-spelare, väckarklocka, surfa mm mm.
Ett tips som jag prövat när min mobil inte uppför sig som det är tänkt är att starta om den. Hittills har det funkat.
vindspel
Tack Björken och er andra. Kan man gå SMS från sig själv så kan detta också inträffa. Nu är jag lugnad.
Eva-Helene
CITAT (vindspel @ 19-08-2007, 10:03) *
Jag svarade av bara farten. Hade "jag" sagt något på andra sida luren så hade jag legat på intensiven nu eller psyk fear.gif
Snacka om att ha flera identiteter.......


rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

CITAT (Chamomille @ 19-08-2007, 06:47) *
-fear-.gif Va konstigt. Har aldrig hört på maken? Svarade du inte? giggle.gif Du kunde kanske ha fått prata med dig själv? Det verkar ju vara poppis i dessa stunder.

tummenupp.gif a0a.gif rotfl.gif
emas
SMS från sig själv är betydligt lättare än att få samtal från sig själv. Om du ringer din egen mobil från din egen mobil så bör det bli upptaget. Prova så får du se smile.gif Eftersom SMS skickas iväg och sen tas emot kan man råka skicka SMS till sig själv, precis som man kan råka skicka SMS till andra - om man inte använder knapplås eller har en busmobil som råkar låsa upp sig själv ibland.
Min gissning är istället att du antingen har någon form av bugg i mobilen eller att telefonboken i mobilen visar fel om någon ringer från t ex ett okänt nummer eller ett nummer som liknar ditt. Men, händer det inte igen är det väl inget att oroa sig för. Annars håller jag på omstart också...

emma
Bee
Ursäkta en dum fråga - men omstart är alltså att man stängar av telefonen och sen sätter på den igen? Eller måste man gå in på ngt www och göra uppdateringar?
emas
Inte dum fråga alls!
Och, du har helt rätt. Stäng av den. Sätt på den igen. Sen klart.

emma
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon