Full version: Det kallar jag fynd!
Fenja
Jag är så nöjd! Idag har det varit storloppis i Rångedala och jag fyndade 2 tresitssoffor och 3 tillhörande fåtöljer i beige plysch. Allt i mycket gott skick bara någon enstaka fläck och ett hål efter en kattklo. Inget man inte kan fixa med lite nål och tråd. Passar perfekt i vårat idiotiskt stora vardagsrum och allt för 100 kronor så man slipper jaga katter och vara rädd för att få hundhår på dem. biggrin.gif biggrin.gif tongue.gif
Mvh
Fenja
Sailor Pluto
Grattis smile.gif !
Tezzla
100 kronor? blink.gif Ja, det kan man kalla fynd! yahoo.gif
Limeblossom
Det var verkligen ett fynd! Visst är loppis och auktioner kul?
Tesa
Bra miljöval!!!
Vi har slitit på vår gamla soffa i 100 år för det kändes meningslöst att skaffa ny med en hoper ungar med kladdiga fingrar...sen skaffade vi hundvalp så då var det också lite motigt och nu känns det inte som läge heller när det kommer in en massa tonåringar med oljiga kläder och fingrar och slänger sig ner framför TVn....Undrar om det nånsin blir läge?? Kanske när soffan ramlar ihop av utmattning... wink.gif
Eller så kanske jag gör ett fynd som Fenja!! Grattis!
Fenja
Tack! Jo jag gillar loppisar, tyvärr så släpar jag hem alldeles för mycket fynd bara... och sambon är likadan biggrin.gif Men, men... den som har mest grejor när han dör vinner wink.gif
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 26-08-2007, 18:42) *
Tack! Jo jag gillar loppisar, tyvärr så släpar jag hem alldeles för mycket fynd bara... och sambon är likadan biggrin.gif Men, men... den som har mest grejor när han dör vinner wink.gif
Mvh
Fenja


Du vinner garanterat ! laugh.gif

Grattis till fyndet Fenja !
renate
Har du fyndat nu igen Fenja?
GRATTIS i alla fall.
Jag köpte tavlor jag inte behöver på loppis förra lördag.
vindspel
Jag har köpt en soffa och fåtölj för 30.000 kr. Inga hudar eller katter här inte.
Bee
Grattis till ditt fina fynd Fenja!
Åh, det är så kul att gå på loppis! Man hittar ALLTID något oumbärligt.
Blomstertanten
CITAT (vindspel @ 26-08-2007, 20:27) *
Jag har köpt en soffa och fåtölj för 30.000 kr. Inga hudar eller katter här inte.

Man får alltså inte sitta naken i din soffa ? flirting.gif
Tesa
rotfl.gif
Fenja
CITAT (Blomstertanten @ 26-08-2007, 20:35) *
Man får alltså inte sitta naken i din soffa ? flirting.gif


Du är la spritt språngande laugh.gif !! Det bästa med loppismöbler är att man utan dåligt samvete och ekonomiska våndor kan lägga dem på förstamajbålet och skaffa nya när man tröttnar biggrin.gifbiggrin.gif:D
Mvh
Fenja
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 26-08-2007, 21:17) *
Du är la spritt språngande laugh.gif !! Det bästa med loppismöbler är att man utan dåligt samvete och ekonomiska våndor kan lägga dem på förstamajbålet och skaffa nya när man tröttnar biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Mvh
Fenja

Eller om jag suttit naken i dom ! laugh.gif biggrin.gif
vindspel
Ni vet inte vad jag gjort i min soffa...

Tänk om ni köper den för 100 spänn sen rotfl.gif
Fenja
CITAT (vindspel @ 26-08-2007, 21:39) *
Ni vet inte vad jag gjort i min soffa...

Tänk om ni köper den för 100 spänn sen rotfl.gif


Så länge det inte luktar, är helt och rent så står jag ut med att sitta i den. Det är vad jag gör i mina soffor...
Mvh
Fenja
vindspel
Jag går mycket på loppis och auktioner själv vilket nu kunnat se på min profil.
Jag skrev att man kan köpa en dyr soffa om man inte har husdjur. Vill ni sen kommentera mitt köp istället för fenjas så varså god. Ni kanske skall ha foto också.
Tesa
Jag tror att blomstertanten skojade eftersom du missat n i hundar...alltså hudar...Jag uppfattade det som att hon spann vidare på dikussionen i nakentråden...
Jag höll på att skratta ihjäl mig.. biggrin.gif
vindspel
Usch, fy på mig. Jag skrev från början för att vara lustig. Mina dar som småbarnsmor är över och jag kan köpa en ny soffa. Men med den migränen som jag hade igår så hade det varit bättre om jag hållt mig borta. Tänk vad en tanke med migrän kan bli fel. wub.gif laugh.gif

Ingen hud, ja det blir svårt. rotfl.gif

Mitt bästa fynd var en certina guldklocka för 500 kr på tradera. Går utmärkt.
Älskar gamla te - och kaffekoppar. Njuter av drycken bättre i dem.
Hos mig bor det nog många spöken, om de följer med sina saker. alien.gif wacko.gif
Kathy
Grattis till fyndet, Fenja!

Både iår och förra året tillbringade vi tiden på mååånga auktioner och stooora loppisar.
Jättespännande att göra fynd.
Möbler brukar gå för några tior, såvida det inte är antika möbler.
Möbelfyndet iår blev ett stort furuköksbord till sommarstugan, för 20kr.
På en auktion budades ett matsalsbord i ek med 6 st stolar med stoppade dynor - urtjusigt och nästintill felfritt......inte ens 20kr i utrop lockade någon att buda, förmodligen för att det var svårt att frakta därifrån.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon