anne-li i olofstorp
förbannad igen!!!
När skall journalisterna lära sig skillnad på bidrag och på betalade försäkringspengar.
Om jag är berättigad till A-Kassa och blir arbetslös för jag för 17 inte några bidrag! jag får A-Kassa, vilket är en försäkring som jag betalat för.
Om jag arbetat och betalat skatt har jag rätt till sjukpenning eller sjukersättning, det är inte heller något bidrag, det är en försäkring som jag betalat för genom skatten,,.,,,

TV 4 nyheterna gav just en beskrivning om hur bidragen minskat den senaste tiden,,,,, jag blir skogstokig. Detta fula sätt att sätta människor som inte har räkmacka rakt in i karriären och till välavlönade jobb, i fokus såsom "bidragstagare". Att alla alltid just går på borgarnas knep att få allmänheten att tro att de utsatta människorna är blodsugande parasiter ,,,,,,, Burrrrrrr!!!!
Anne-Li
mamamaggan
Undrar när de ska ge sig på de försäkringstagare som t ex får sin bil stulen coh skrika om BIDRAG!

Alla försäkringar bygger ju på att vi betalar en premie och hur stor beror på hur dyr bil vi har SAMT hur många som får sin bil stulen. Har ännu ALDRIG hört någon som gnäller om att den som får sin bil stulen får ut sin rättmätiga ersättning fast det är alla försäkringstagare i det bolaget som är med och betalar.

Var i h-te ligger skillnaden ?????????

De som gnäller, hur gör de med sin bilförsäkring ? Vägrar betala premien men när de får sin bil stulen så vill de ändå ha ut ersättning ?

Det är ju så det är i dag med de som inte vill betala skatt = premie för de allmänna försäkringarna. Det skulle inte spela någon roll om vi hade privata försäkringar i stället för som sagt alla försäkringar bygger på att det är många som betalar sin premie och på så sätt är med och betalar för andras " olyckor ".

LadyG
Missade nyheterna tyvärr. I vanliga fall brukar man väl tala om "ekonomisk ersättning" (eller någon annan tjusig formulering) för att undvika den här typen av ramaskrik, det är bara orutinerade journalister som går på niten att skriva/säga bidrag när det rör sig om den här typen av ersättning. "A-kasseersättning", "a-kassan" eller "ersättningen från a-kassan" har jag hört ganska ofta däremot.

Klumpigt, men jag tror inte det är så illa menat faktiskt. Allting är inte en konspiration från politikernas sida smile.gif

Det är väl egentligen bara barnBIDRAG, bostadsBIDRAG (och tillhörande bostadstillägg) och socialBIDRAG som omfattas av termen bidrag? Eller har jag bommat något?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon