Full version: Mitt Album
Åsa K, zon 1
.....och den rabatt jag talade om tidigare. Den som blev en dominoeffekt efter att jag tog bort två rhododendron och halvt höll på att slita ihjäl mej tongue.gif

Under rosentaket (Flammentanz) så sitter ett ljusnät med 200 små lampor) det är det som är min stjärnhimmel. Allt blev himla bra om jag får skryta lite sleep.gif
Det är fantastiskt vackert på natten laugh.gif
Exotic
Hej Åsa,

Och var är bilden på detta snygga då ??? rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif smile.gif

Hej Hopp Exotic
Åsa K, zon 1
oops! nu finns det där!
Hellan
Vilken mysig idé Åsa! Det såg jättefint ut!
Tack för titten // Hellan wub.gif
Exotic
Nu liknar det nått smile.gif
Kanonfint Åsa rolleyes.gif

Hej Exotic
yla
åhhh va fint ,jag längtar efter att min ros ska bli sådär stor rolleyes.gif
läckert va det smile.gif
Cilla
Wow, ger helt klart idéer!!! Kommer plantorna/plantan från samma rabatt? Blommar det på väggen upp till taket också? Hur gammal är rosen?

Urhärligt med en så ymnig blom ovan huvudet! Om man blandar i en och annan ytterligare klätterros kan man få in rosdoften också.
lisen
Åååhhhhhh, jag vill också ha......... wub.gif
Almdalen
Ursnyggt, nu vaknade habegäret!!!
wub.gif
kerstin z5-6
Jättesupersnyggt! laugh.gif laugh.gif
Stjärnhimmlen med -fast den behövs inte hos mig förrän i augusti LOL
tror jag härmas i alla fall ...
Fialotta
Rackarns va fint det var ohmy.gif
Kan tänka mig va mysigt att sitta där och äta kräftor
en augustikväll rolleyes.gif
Kajsa
Härligt, vilken generös ros. Ser fram emot att min lilla blir så där
STOR en dag. Och färgen- perfekt! wub.gif
Åsa K, zon 1
Tack för uppskattningen wub.gif

Ja, det är en och samma ros...planterad för sisodär 15 år sedan. Och den har aldrig fått någon "omvårdnad" förrän nu. Eftersom den blev för hög ! så har jag varit tvungen att klippa av topparna som "vajade" över förrådstaket sad.gif så har jag aldrig fått en sån blommning förrän i år laugh.gif

Tyvärr finns inte plats att sätta en till ros som doftar....men tanken var utmärkt Cilla. Och den blommar endast över taket, inte nere på väggen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon