Margith
En liten (faktiskt sann) historia så här på fredag em...

Jag är hemma hos svärmor, en av mina svägerskor är där, och grannens barnbarn dyker upp.

Barnet frågar min svägerska hur gammal hon är.
Hon svarar: hur gammal tror du att jag är?

Här drar jag åt mig öronen, svaret på den frågan, från ett barn, brukar resultera i att alla vuxna skrattar, och barnet förstår rimligtvis inte varför. Ett barn kan ju gissa på 25 eller 75, utan att riktigt förstå skillnaden rtfm.gif

Nu gissar iaf det här barnet på 72, vilket jag tycker var häpnadsväckande, rätt svar var 68!

Sen tittar barnet på mig och frågar hur gammal jag är.... -cry-.gif
Jag svarar att det är så lustigt att jag och min svägerska faktisk är födda samma dag, men jag är 20 år yngre... hur gammal är jag då?? Nu visade det sig att barnet var 5 år, så mitt räkneexempel blev lite väl svårt g.gif
Då hade jag ju inget annat val än att be honom gissa...

Barnet svarar 35 wub.gif

Trevlig helg allihop!
Och glöm inte att ta in blommorna i natt!
Chamomille
CITAT (Margith @ 31-08-2007, 16:24) *
En liten (faktiskt sann) historia så här på fredag em...

Jag är hemma hos svärmor, en av mina svägerskor är där, och grannens barnbarn dyker upp.

Barnet frågar min svägerska hur gammal hon är.
Hon svarar: hur gammal tror du att jag är?

Här drar jag åt mig öronen, svaret på den frågan, från ett barn, brukar resultera i att alla vuxna skrattar, och barnet förstår rimligtvis inte varför. Ett barn kan ju gissa på 25 eller 75, utan att riktigt förstå skillnaden rtfm.gif

Nu gissar iaf det här barnet på 72, vilket jag tycker var häpnadsväckande, rätt svar var 68!

Sen tittar barnet på mig och frågar hur gammal jag är.... -cry-.gif
Jag svarar att det är så lustigt att jag och min svägerska faktisk är födda samma dag, men jag är 20 år yngre... hur gammal är jag då?? Nu visade det sig att barnet var 5 år, så mitt räkneexempel blev lite väl svårt g.gif
Då hade jag ju inget annat val än att be honom gissa...

Barnet svarar 35 wub.gif

Trevlig helg allihop!
Och glöm inte att ta in blommorna i natt!

wub.gif
Tezzla
Mycket sympatisk unge! tummenupp.gif
stennie
biggrin.gif Trevlig början på din helg !!!
Gillan
Ja, du Margith, precis som du sa i rubriken, ungar är underbara. Och den här hade tydligen en alldeles fantastisk gåva för att tillfredställa tanter i medelåldern giggle.gif . Den ungen får du värna lite extra om tummenupp.gif
Sailor Pluto
Härlig liten unge bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon