malin72
jo så här är det att jag är väldigt rädd för vissa växter -fear-.gif tex änglatrumpeter vågar jag knappt gå i närheten no.gif så ni kan ju tänka er hur det sett ut när jag inte kan peta på mina blommor sos.gif att dom lever ja det är ju ett under whist.gif

men så kom det ett paket på posten...........
ja jag öppnade det och där låg det något och ett långt brev....jag läste det om och om igen och tillslut sjönk det in att det ska vara något som ska hjälpa mig att överleva ute på tomten bravo.gif jihoooooooooooooo nu kunde jag enligt detta brev arbeta i lugn och ro...tom plocka av gula blad mm yahoo.gif yahoo.gif

sen kom vi till avsändaren och då ser jag att det är från Lady Hamilton,Gillan och Dealer wub.gif men vad gulligt av dom...fast jag vet inte om det är för att dom tänker på att bommorna ska må bra eller jag leva g.gif a0a.gif a0a.gif

här kommer det.......detta är mitt överlevnadskitt :tummenupp:
[attachment=6905:blandat_07_332.jpg] så ser dom ut...
[attachment=6904:blandat_07_331.jpg]och som ni ser så lever jag nu och blommorna med, men obsarvera att jag håller munnen stäng för det kan ju hoppa in något i munnen på mig unsure.gif rolleyes.gif

visst ja sen var det ju så att dagen då paketet kom så hade jag nackspärr så familjen kollar lite konstigt på mig medans jag skrattar så tårarna rinner och samtidigt skriker aj skrattar och sägar aj ja ni kan ju tänka er giggle.gif

men tack så mycket till er 3 busiga vänner kompiskram.gif thanks.gif
Chamomille
Ja huu ja... Änglatrumpeter är läskiga grejer... Och dom gula bladen ska vi inte prata om -fear-.gif . biggrin.gif Jag skoja bara. Menade inte att vara elak nu alltså. Men vadan denna rädsla unsure.gif Har nån skrämt dig med en blomkvast? trostar.gif
Lady Hamilton
smiley_small_hug.gif Vassegod giggle.gif
Magdis
Så gulliga och omtänksamma de är! wub.gif Vilka urläckra handskar, nu blir det nog en enkel match för dig att vara ute i trädgården. smile.gif
Gillan
Hihi, malin! Om det är så enkelt att ett par handskar med dödskallar på hjälper dig ut bland Änglar och Riciner.............så väl bekomme kompiskram.gif smiley_small_hug.gif . Dessutom skaffade vi oss en garant för att få se dig igen om ett år eller så rolleyes.gif giggle.gif ...............Eller hur tummenupp.gif ?
titti49zon6
Åh,så snällt av dem tummenupp.gif men.......änglatrumpeter är väl inte farliga giggle.gif värre är det med Sarracenia purpurea(köttätare)
Hm,funderar på om jag kanske ska skicka dig en planta nu när du har utrustning så dom inte nyper av dig fingarna rotfl.gif devil.gif rotfl.gif rotfl.gif
Lady Hamilton
CITAT (malin72 @ 31-08-2007, 18:30) *
.....men obsarvera att jag håller munnen stäng för det kan ju hoppa in något i munnen på mig unsure.gif rolleyes.gif



Jo vi tänkte ju på det oxå g.gif Men vi tyckte ändå att heltäckande rymd-dräkt skulle vara liiite "overkill" devil.gif så vi nöjde oss med hanskarna och du får ha munnen stängd angel_not.gif
malin72
CITAT (titti49zon6 @ 31-08-2007, 19:01) *
Åh,så snällt av dem tummenupp.gif men.......änglatrumpeter är väl inte farliga giggle.gif värre är det med Sarracenia purpurea(köttätare)
Hm,funderar på om jag kanske ska skicka dig en planta nu när du har utrustning så dom inte nyper av dig fingarna rotfl.gif devil.gif rotfl.gif rotfl.gif



rotfl.gif rotfl.gif tur att jag inte har nackspärr idag för nu har jag magknip av skratt -fear-.gif a0a.gif a0a.gif
Magdis
CITAT (Lady Hamilton @ 31-08-2007, 19:04) *
Jo vi tänkte ju på det oxå g.gif Men vi tyckte ändå att heltäckande rymd-dräkt skulle vara liiite "overkill" devil.gif så vi nöjde oss med hanskarna och du får ha munnen stängd angel_not.gif

Har ni inga munskydd på jobbet du kunde ha "lånat"? whistling.gif
Irene_L
Men malin...du måste ju ha skydd på skorna.....så du inte får med farliga sporer in i huset. ninja.gif
Jag får nog skicka ett par såna där blå plastskydd så att du känner dig helt säker. crazy.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
malin72
CITAT (titti49zon6 @ 31-08-2007, 19:01) *
Åh,så snällt av dem tummenupp.gif men.......änglatrumpeter är väl inte farliga giggle.gif värre är det med Sarracenia purpurea(köttätare)
Hm,funderar på om jag kanske ska skicka dig en planta nu när du har utrustning så dom inte nyper av dig fingarna rotfl.gif devil.gif rotfl.gif rotfl.gif


ja men Titti du såg väl att jag höll mig på avståd när vi var på mässan vid dom brutala blommorna -fear-.gif rotfl.gif rotfl.gif

CITAT (Irene_L @ 31-08-2007, 19:15) *
Men malin...du måste ju ha skydd på skorna.....så du inte får med farliga sporer in i huset. ninja.gif
Jag får nog skicka ett par såna där blå plastskydd så att du känner dig helt säker. crazy.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif


jo visst dom där blå är ju så snygga men Irene dom är ju hala ute unsure.gif då kanske jag ramlar och slår mig crazy.gif a0a.gif
Irene_L
Men oj....inte får du ramla och slå dig no.gif Hmm...måste fundera lite g.gif

idea.gif nu vet jag....ta på dig gummistövlar när du går ut i trädgården. Sen spolar du av alla "farliga" sporer. Då kommer du klara dig bra tummenupp.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Lady Hamilton
kompiskram.gif Ja du Irene.........du har lösningar på allt blush.gif
malin72
giggle.gif gud vad snygg jag kommer att bli...vem vet kanske gör en uppföljning i mina nya plagg rotfl.gif rotfl.gif
Irene_L
Japp giggle.gif rotfl.gif crazy.gif


Oj Malin vad du var snabb.....jag svarade ladyn men du hann i mellan laugh.gif
Berith
Stövlar som skulle passa till, kanske?
Irene_L
Berith, dom stövlarna är ju perfekta till malin!! tummenupp.gif
giggle.gif giggle.gif giggle.gif
malin72
CITAT (Berith @ 01-09-2007, 08:51) *
Stövlar som skulle passa till, kanske?


tummenupp.gif dom är ju prefekta rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif så nästa sommar odliat resa jag gör (tänker minasan åka till dom som vill ta emot mig nästa år igen wub.gif ) dom kanske har lite svårt att se mig när jag kommer utan att få skrattanfall....med det ger sig nog efter en stund naughty.gif kanske att jag tar av mig skyddskläderna när vi tar en kopp kaffe laugh.gif finns ju vissa som har mig att vänta nästa år whist.gif
g.gif undrar om ni vill ta emot mig med sakerna på dunno.gif när jag kom fram till Gillan hade jag iallafall handskarna på (hon har enorma änglar) -fear-.gif

Berith
Kul att dom passade! 000.gif

.... men jag har inte förstått vitsen med detta - är du rädd för blommorna?? Eller helt enkelt allergisk...? g.gif Förklaring mottages tacksamt.
malin72
CITAT (Berith @ 01-09-2007, 13:07) *
Kul att dom passade! 000.gif

.... men jag har inte förstått vitsen med detta - är du rädd för blommorna?? Eller helt enkelt allergisk...? g.gif Förklaring mottages tacksamt.


jo det är så enkelt att jag faktiskt är rädd för giftiga växter...att peta på dom blush.gif knäppt va jag vet shy.gif eftersom att nästan alla blommor mer eller midre är giftiga.....har alltid varit rädd för giftiga saker, inte bara blommor!
men inte överdrivet så jag går med gasmask när jag städar eller så a0a.gif utan mera för att tex klippa ner en blomma och sen råka stoppa fingrarna i munnen biggrin.gif
men det är ju mest på skojj så klart bara det att dom har hört mig säga nääääää isch dom är så giftiga(det började med att jag fick hem mini änglar och frågade om dom var lika giftiga som riktiga änglar) sen har dom bara börjat reta mig -cry-.gif så självklart är det jätte överdrivet laugh.gif

men ja slutsatsen är alltså att jag inte tycker om alla vackra giftiga blommor.....bara på håll när jag kan stå och kika på dom shy.gif (det hela började när jag var liten och sitter väl kvar lite ännu)
Berith
Aaahaaaaa, då förstår jag! yes.gif Men oj så jobbigt det låter, att behöva hålla koll på sånt hela tiden. Att en del växter är giftiga vet jag, men så långt som till att tänka på det har jag inte kommit. Än... g.gif
Eva-Helene
CITAT (malin72 @ 01-09-2007, 13:18) *
men ja slutsatsen är alltså att jag inte tycker om alla vackra giftiga blommor.....bara på håll när jag kan stå och kika på dom shy.gif (det hela började när jag var liten och sitter väl kvar lite ännu)[/color]


Jag förstår dig! Mina föräldrar var väldigt noga med att lära oss barn att inte stoppa vilda växter i munnen. Gräslök och ängssyra gick ju bra. Men maskrosor t.ex. fick vi absolut inte hantera utan att tvätta händerna ordentligt efteråt. Nu vet jag ju att maskrosor är rena vitaminkicken och går utmärkt att ha i sallader m.m. Men jag kan ändå inte förmå mig att ens pröva! Samma sak med violblommor, ringblommor, klöver o.s.v o.s.v. crying.gif
Lady Hamilton
Ja det är som du säger Eva-Helene tummenupp.gif När vi var små skulle man INTE äta blommor. Så då var det nog inte så noga om man hade giftiga växter, barnen åt inte på dem Skillnaden nu är att det skrivs en massa och veckotidningarna uppmanar oss att dekorera maten med blommor i sina recept. Mina barn har "bara" fått lära sig att äta "vin syra" och klöverblommor Annars är det endast trädgårdslandet som har varit godkännt att äta ur
malin72
giggle.gif jag undrar om det sprider sig med tankar eller så....idag fick jag oväntat besök av några gamla vänner och med sig hade dom en krukväxt som tydligen är giftig rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif sambon höll på att skratta ihjäl sig whist.gif se krukväxter...........jag kan inget om denna blomma
Gillan
CITAT (malin72 @ 01-09-2007, 16:41) *
giggle.gif jag undrar om det sprider sig med tankar eller så....idag fick jag oväntat besök av några gamla vänner och med sig hade dom en krukväxt som tydligen är giftig rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif sambon höll på att skratta ihjäl sig whist.gif se krukväxter...........jag kan inget om denna blomma


Malin,malin.........är du förföljd på nåt sätt trostar.gif !........................Fast liiite kul är det allt giggle.gif . Och får du nu bara srövlarna , och möjligtvis ett visir också?, Så kan du nog känna dig ganska säker ninja.gif ..........................jag ser dig för mitt inre öga rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon