Full version: Insynsskydd
pussi
Hej!

Jag behöver hjälp för något som växer snabbt och blir insynsskydd.
Har flyttat in i ett nytt område där grannen har pool och staket som räcker till knäna

Jag behöver hjälp med något som växer snabbt, inte för tjockt och för ca 5.- 8 meter så att vi kan vara i vår trädgård utan att man ser allt hos varandra

Höjden vill jag ska bli runt 1,80

Tacksam för alla inlägg och all hjälp jag kan få

Katti
anne
tongue.gif Hej pussi.
Kolla mitt album under gamla bilder tror att du kan finna ideér till insynsskydd där.
Hälsar Anne
Eva Swahn
Usch ja! jag förstår ditt dilemma. Lever med samma problem. Och blir smått tokig.

Men för att svara måste vi veta vilken växtzon du tillhör och om du bara vill ha skydd om sommaren eller året runt.
Lena N
Ett staket av armeringsnät eller den typ av nät som används som viltstängsel vid vägarna. Sedan klängväxter som kaprifol, klematis, vildvin mm. Kommer snabbt upp i höjd och tar inte så mycket utrymme på bredden. rolleyes.gif
Posse
CITAT (Eva Swahn @ 14-07-2003, 12:45)
...och om du bara vill ha skydd om sommaren eller året runt.

Eftersom "pool" nämns förmodar jag att det räcker med sommarutsynsskydd.

"Bondsyrén" växer ganska snabbt. rolleyes.gif
Magdalena
Man klan fläta vide eller pil till ett grönt staket - växer oerhört snabbt!
UlrikaH
Jag vill inte tipsa om en växt, det kanske inte är vad du vill, men det är iallafall ett tips på en snabb lösning......nödlösning...

Mitt tips är......Köp en hammock, köp en billig eller en begagnad. Medans du väntar på att växterna ska bli stora så kan du ställa den med ryggen emot och fälla upp taket, då blir det jättehögt. ca 180. Den täcker kanske ialla fall erat trädgårdsbord, så inte grannarna syns/ni ser dom när ni fikar/äter.


Mvh
Ulrika
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon