Full version: Pavarotti
Tezzla
Kan man bli annat än tårögd av detta. Jag ryser.

http://www.youtube.com/watch?v=ZaufjDVYivc...ted&search=
malin72
ja herregud vilken kraft vilken röst ja allt wub.gif
det här är en av mina många favoriter sången är en favorit men med honom i den blir den ju bara ännu bättre "ryser" crying.gif
glad att min mamma hann se honom när han var här i Sverige (synd att jag missade det bara)

pavarotti och queen
en annan favorit
hero
Sailor Pluto
En stor man med stor röst rose.gif .
Alba
Åhhh....håret står rätt upp. Vilken röst.

Ave Maria
Tezzla
CITAT (Alba @ 06-09-2007, 13:10) *
Åhhh....håret står rätt upp. Vilken röst.

Ave Maria


Fantastiskt.
malin72
som stor älskare av landet och språket så är denna underbar med wub.gif tänk vad många "vanliga" sångare han upptätt med och vilka konserter bar det att se honom komma ut på scenen bravo.gif

med eros

CITAT (Alba @ 06-09-2007, 13:10) *
Åhhh....håret står rätt upp. Vilken röst.

Ave Maria


ja helt otroligt och att han orkade trots sin ålder.....även om det blev sittandes på slutet...kraften den kraften
Tezzla
CITAT (malin72 @ 06-09-2007, 13:24) *
... helt otroligt och att han orkade trots sin ålder.....även om det blev sittandes på slutet...kraften den kraften


Fast 71 år ingen ålder alls tycker jag. Inte på en frisk människa. Nu var ju dock Pavarotti krasslig och hade varit ett tag..
KURT
CITAT (Tezzla @ 06-09-2007, 12:27) *
Fast 71 år ingen ålder alls tycker jag. Inte på en frisk människa. Nu var ju dock Pavarotti krasslig och hade varit ett tag..



Med tanke på vad han dog av för sjukdom så kanske inte "krasslig" är rätt benämning!
Tezzla
CITAT (KURT @ 06-09-2007, 13:52) *
Med tanke på vad han dog av för sjukdom så kanske inte "krasslig" är rätt benämning!


Med krasslig menar jag de problem han hade innan han fick sin cancer och då han fortfarande sjöng. Cancer led han ju "bara" av i ett par år.

(Tokigt skrivet av mig i förra inlägget)
Netha
Ingen är så stor som efter sin död.

Visst var han en fantastisk tenor, men det finns fler... en som gått om honom enl mitt tycke...
är Paul Potts
Jag fick gåshud redan när jag hörde honom första gången. wub.gif
aanderss
tacka vet jag jussi björling

TIIIIIIIIIIILLLLLLLLLLLLLLLLL HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAVVVVVVSSSSSSSS (sjunger) a0a.gif crazy.gif
lena:-)
Håller alldeles med föregående skrivare...
Jussi...ingen slår den rösten
Jussi Björling
Tezzla
CITAT (Netha @ 06-09-2007, 22:26) *
Ingen är så stor som efter sin död.

Visst var han en fantastisk tenor, men det finns fler... en som gått om honom enl mitt tycke...
är Paul Potts
Jag fick gåshud redan när jag hörde honom första gången. wub.gif



Visst är det så, ingen är så stor som efter sin död.

Potts är fantastisk, ja, men jag väntar nog 20-30 år innan jag kan svara på om han "gått om" Pavarotti eller inte flirting.gif
Felicia
Javisst var han otrolig!
Och när ni pratar om att håret reser sig så tänker jag osökt på Sarah Brightman och kan ju inte låta bli att skicka med en länk där hon sjunger Titanic-låten My heart must go on, fast på Italienska. Il mio cuore va
När jag hör denna så blir jag alldeles knottrig på armarna. Min yngsta dotter brukar fnissa åt det men min äldsta får också gåshud av denna låt, än fast hon inte gillar den egentligen, säger hon naughty.gif
vindspel
Pavarotti och Barry White

Mina två idoler tillsammans
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon