gammelnalle
Som vanligt saknar jag helt plötsligt en sångtext när jag skall ut och amusera...

inte för att det norska ORIGINALET är speciellt känd whistling.gif
http://www.ballade.no/nmi.nsf/doc/art2006052209470163855802

men Anna-Lenas version från 1962 är ju dessto mer känd... (DEN har jag) tummenupp.gif

jeg har googlat men icke hittat (den norska) texten och det är ju inte säkert att den finns...men kanske kanske kanske,,,, confused.gif

b
Netha
Det här fick jag på mail... sista meningen i andra versen är otydlig, men det kanske du löser ändå.

HÄR kan du lyssna snuttar av låten.

[attachment=7155:Gråtende_sky.JPG_2.JPG]

här kanske texten syns bättre
[attachment=7157:Gråtende_sky.JPG]
gammelnalle
CITAT (Netha @ 07-09-2007, 16:21) *
Det här fick jag på mail... sista meningen i andra versen är otydlig, men det kanske du löser ändå.

HÄR kan du lyssna snuttar av låten.

[attachment=7155:Gråtende_sky.JPG_2.JPG]

här kanske texten syns bättre
[attachment=7157:Gråtende_sky.JPG]




Vet inte hur du bär dig åt !! (Det är inte första gången som du löser mina textproblem!!)

KRAM!!


nej
JÄTTEKRAM dvs Bamsekram smiley_small_hug.gif thanks.gif rose.gif




b
Netha
Skickade mail till en adress i Norge som jag hittade när jag googlade "gråtende sky".. de i sin tur hade skickat det vidare till ett center och därifrån
hade det skickats till ett arkiv... som gav mig kopia från en urklippsbok från 50-talet. smile.gif

Visst är det fantastiskt att folk i grannlandet är så hjälpsamma. wub.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon