Full version: Idag har jag gjort
Ciczi
Hej

Var på en promenad i stan idag och på väg hem går jag förbi en parkeringsplats. Då ser jag något stort och rosa. Tänker ju vad är det? Så jag går fram och kollar och ser att det är en handväska modell större med 2 mobiltelefoner, plånbok med körkort och kontokort, nycklar och diverse annat i. Ser mig omkring för att se om det är någon i närheten som saknar den men parkeringsplatsen är tom. Kollar i väskan och ser att ägaren är en medelålders kvinna. Beslutar mig för att gå hem med väskan och försöka få tag i ägaren och om inte det gick så skulle jag lämna den till polisen. När jag sitter med väskan och försöker hitta ett telefonnummer till ägaren (som inte är mobil) så ringer en av mobilerna, men jag svarar inte men kollar av nummret och ringer sedan upp det från min egen mobil. Det var kvinnan själv som ringde. Hon blev mycket glad att jag hittat hennes väska så när hon nu fick tillbaka den för en liten stund sedan så fick jag 200 kr i hittelön. biggrin.gif

Ciczi
anneli85
En stor kram till dig smiley_small_hug.gif för din goda gärning. Tur att väskan hamnade i rätta händer.
Boxer
tummenupp.gif Hoppas att det är du som hittar nästa sak som jag tappar bort! bravo.gif
krellus
Bra jobbat, du är en fin människa! rolleyes.gif
Alba
Tur att just du hittade väskan. rose.gif
Leia
tummenupp.gif
Felicia
Tänk om alla var så smile.gif
Min dotter tappade sin mobil (en Ericsson med massa finesser) men den är puts väck. Hon har frågat hos polisen och skolan men icke. Skulle ha vart du, Ciczi, som hittat den..
Magdis
Bra gjort Ciczi! blomma.gif
zaaritha
Bra gjort! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon