Full version: Doll-maker
Alba
Ute på nätet finns en uppsjö av dessa dollmaker.

Jag letar och letar och försöker hitta en svensk sida.

Här brukar de flesta frågor få ett svar så nu kastar jag ut frågan till er. Är det någon som känner till en svensk sida.

Doll-maker
aanderss
[quote name='Alba' date='15-09-2007, 15:38' post='667435']
Ute på nätet finns en uppsjö av dessa dollmaker. vad är de ?
Alba


Ja du Aanderss du är nog för ung för att minnas klippdockor.
Dollymaker är klippdockor fast på nätet.

Du kan "tillverka" en docka , välja hårfärg, frisyr, kläder osv, osv.

Det finns forum för detta och chatter mm.



Klicka på länken och scrolla ner lite och testa.

anna_rispan
Alba: vilken bra sak att du påminnde om klippdockor. Jag sökte på google och hittade en sida där man kunde ladda ner några olika. Nån av dem kanske jag använder som present åt mina kompisars barn.

Hur gammal är man när man börjar uppskatta klippdockor?
Alba
Ha ha .........ja du Anna .....vi blir aldrig för gammal för att leka.

Googla på "dollmaker" så hittar du en oändlig massa sidor.
Där kan du skapa dockor och bakgrunder och göra jättefina grattis-kort också.
Den bilden nedan har jag gjort en snabbis bara så du får se.

Småtjejer .....ja även gamla....kan ha jättekul med detta. Ja naturligtvis även killar......så Aanderss ...man blir aldrig för gammal.

[attachment=7426:doll_image.gif]
aanderss
CITAT (Alba @ 15-09-2007, 15:59) *
Ja du Aanderss du är nog för ung för att minnas klippdockor.
Dollymaker är klippdockor fast på nätet.

Du kan "tillverka" en docka , välja hårfärg, frisyr, kläder osv, osv.

Det finns forum för detta och chatter mm.
Klicka på länken och scrolla ner lite och testa.



tror de coolgleam.gif
Alba
CITAT (aanderss @ 15-09-2007, 16:52) *
tror de coolgleam.gif




Du har väl barnasinnet kvar eller ........... naughty.gif
aanderss
CITAT (Alba @ 15-09-2007, 16:53) *
Du har väl barnasinnet kvar eller ........... naughty.gif

oja de har man hela livet
Chamomille
Men va vill du ha? Såna man laddar hem och skriver ut och klipper... Eller såna man byter kläder på direkt på internet?
anna_rispan
Alba: ja men jag menar lägsta ålder ju. Runt vad då? 2, 3, 4, 5 , 6, 7?? När börjar man uppskatta klippdockor som annat än att rita på och tugga på?
Alba
CITAT (Chamomille @ 15-09-2007, 16:55) *
Men va vill du ha? Såna man laddar hem och skriver ut och klipper... Eller såna man byter kläder på direkt på internet?



Jag söker en svensk version av samma typ som Dollmaker ovan..........alltså inte de man skriver ut och klipper.
Jag har försökt googla men hittar inte något bra ord för "dollmaker" som går att söka på.....eller så finns det inte.

De finns på engelska, spanska, ryska mm. För de yngre blir det problem med språket.
anna_rispan
Alba: den här då? kan det vara nåt?? Stardoll på svenska
Alba
Japp ...jag hittade den igår. Har bara funnits på engelska men har tydligen kommit på svenska nu.
Nu ska jag vidarebefordra den.

Tack för din hjälp.
anna_rispan
Gudars!! jag hittade en fantastisk sida med klippdockor! Från Allers och Hemmets Journal och alla möjliga tidningar.

Jag lyckades hitta en klippdocka jag fick från farmors tidning när jag var liten Prinsessan Rosenknopp från 1987, Allers. Åhh, jag blir alldeles nostalgisk!

Tillägg: smart att glömma sidan...

Kattis klippdockor

Alba: hur hittade du den jag menade??
Alba
Jah har sparat den sidan.
Tänkte använda den som grattiskort eller något. Vissa klippdockor har ju namn så har man tur kan man hitta en med ett namn man söker.
anna_rispan
Oj oj, jag hade missat att lägga in länken. Hur hittade du den alba?
Alba
CITAT (anna_rispan @ 16-09-2007, 18:44) *
Oj oj, jag hade missat att lägga in länken. Hur hittade du den alba?



Jag har den sparad sen förr. biggrin.gif

Hade tänkt göra grattis-kort en gång och då föll jag över den sidan.
Gossen Ruda
Hmm, när man var yngre kanske det var kul att sätta kläder på dockorna, i gubbåldern vill man hellre klä av dom. Sen kan man sätta på dom. Vad dom syftar på kan ni få fundera på. rolleyes.gif crazy.gif devil.gif naughty.gif
Netha
CITAT (Gossen Ruda @ 16-09-2007, 20:16) *
Hmm, när man var yngre kanske det var kul att sätta kläder på dockorna, i gubbåldern vill man hellre klä av dom. Sen kan man sätta på dom. Vad dom syftar på kan ni få fundera på. rolleyes.gif crazy.gif devil.gif naughty.gif


ohmy.gif blush.gif
Alba
CITAT (Gossen Ruda @ 16-09-2007, 20:16) *
Hmm, när man var yngre kanske det var kul att sätta kläder på dockorna, i gubbåldern vill man hellre klä av dom. Sen kan man sätta på dom. Vad dom syftar på kan ni få fundera på. rolleyes.gif crazy.gif devil.gif naughty.gif


Klippdockorna ????

confused.gif whist.gif ninja.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon