anna_rispan
Hej hopp.

Någon som vet hur jag kan hitta vilka sagor och författare som är med i varje enskild bok av Tomtar och Troll? Finns det någon hemsida på nätet? Någon av er som samlar och vet?
Hannele
Här finns en del: http://susning.nu/Bland_tomtar_och_troll

Själv harjag börjart köpa dem på loppis nyligen.
Pirum
Fantastiska böcker, med jättetrevliga sagor. Iaf de inte alltför modärna sagorna, jag har lite svårt för en del modärna sagor har jag märkt. Det ska vara troll, elaka häxor, jättar, stora skogar, trollpackor, prinsar, prinsessor, patriarkaliska kungar som vill gifta bort sina döttrar, etc.
Snöflinga
En stor del av behållningen av sagorna tycker jag är illustrationerna av Arnold w00t.gif
Pirum
Jao, fast John Bauer är lite vassare ändå tycker jag. Ser mer gammeldags och stämningsfullt ut - om än ungefär aldrig lika roligt.
anna_rispan
Hannele: ja det var ju ytterst lite på den länken. jag får väl spana helt enkelt när jag ser en Tomtar och Troll-bok.
Netha
På den här sidan hittar du en del av sagorna.
johnbauers
anna_rispan
ja det var en bra förteckning. en sån skulle jag vilja hitta för alla år som kommit ut. *önskedröm* smile.gif
Hannele
Hittade inte Ester Ringnér-Lundgren i de årgångarna vi har hemma.
anna_rispan
Hej igen! Jag söker Tomtar och Troll från 1999. Är det någon som hittar den på en loppis eller så...Hör gärna av dig.
Aqvakul
Minns böckerna från min barndom, var helt fascinerad av teckningarna. De gav mycket utrymme för den egna fantasin. tummenupp.gif
anna_rispan
Ja det kan jag tänka mig. Vore skoj att prata sagor mera nån gång.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon