Full version: Knäpp fråga!
Sailor Pluto
Ja, går det g.gif ? Kanske är det svårt att begripa hur betydelsefull en bra bh är, om man inte ens har bröst! Dessa grubblerier dök upp när sambon tittat konstigt på mej ett antal gånger när jag har sagt att mina bästa bh:ar ligger i tvätten och att jag inte vill gå ut utan någon av dem biggrin.gif . "Men det ligger ju en däruppe" sa han nu sist, och verkade inte alls förstå att just den bh:n har börjat få dålig resår och slappa axelband som halkar ner hela tiden.

För att bevisa för honom hur det kan vara att studsa omkring i en kass bh så funderar jag allvarligt på att låna honom en, stoppa i två stora apelsiner och be honom gå runt så en dag. Eller dra en jämförelse med gamla, trötta och sladdriga kalsongers bekvämlighet. Fast å andra sidan så verkar ju ni killar tycka att de kallingarna är skönast (åtminstone om man tittar på hur länge ni har kvar dem!). Ja, vilket dilemma!
Hoppas ni förstår att jag inte är helt allvarlig, och att jag inte har så mycket att göra just nu naughty.gif .
Farbror Blå
Haha, det var en rolig fundering du hade..
Jaae, hur ska man få oss att fatta det hela, hmm vet inte.
Magdis
Jag tror det kan vara svårt att få en karl att riktigt förstå hur viktig den är. De kan ju inte precis känna igen sig i känslan. Men om du gör en liten jämförelse med att han ska tänka sig att någon gick o ryckte honom i pungen för varje steg han tog, kanske han kan sätta sig in i det. rolleyes.gif
Alba
rotfl.gif rotfl.gif Ni är ju så härliga.

Chamomille
Bh-problemet förstår inte ens jag hur "han" ska förstå... Han tycker förmodligen att du är fin oavsett bh (han kanske tänker mest på innehållet och då kan du ju lika gärna gå klädd i en svart sopsäck...)
Sen det där med vad vi kvinnor ser är ju en annan sak... ju. Sambon har gamla gröna arme-kallingar som ser ut och är slappa som ett örngott. Mmm, har jag sagt... Men det är ju tydligen känsligt för det är ju hans favvisar. crying.gif
anna_rispan
Sailor Pluto: Jag låter såna där saker höra till mysteriet om mig. Tex funkar ju bara en del trosor med en del byxor så om det vill sig illa har man inget som funkar ihop när man ska ut. Därför står man o sliter sitt hår för att komma på bästa lösningen. smile.gif
Sailor Pluto
CITAT (anna_rispan @ 18-09-2007, 18:40) *
Sailor Pluto: Jag låter såna där saker höra till mysteriet om mig. Tex funkar ju bara en del trosor med en del byxor så om det vill sig illa har man inget som funkar ihop när man ska ut. Därför står man o sliter sitt hår för att komma på bästa lösningen. smile.gif


bravo.gif Den var riktigt bra! Fast nog skulle det vara bra om han fick sätta sej in i hur irriterande det är med tuttar som är precis överallt utom där de ska vara (så är det verkligen när jag har en "dålig" bh...). Ska allt berätta för honom om pungrycket, så får vi se vad han säger rotfl.gif .

Chamomille: Jo, han verkar vara väldans nöjd, vad jag än stoppar undan behagen i sweatingbullets.gif !
skogstroll
CITAT (Sailor Pluto @ 18-09-2007, 18:06) *
Ja, går det g.gif ? Kanske är det svårt att begripa hur betydelsefull en bra bh är, om man inte ens har bröst! Dessa grubblerier dök upp när sambon tittat konstigt på mej ett antal gånger när jag har sagt att mina bästa bh:ar ligger i tvätten och att jag inte vill gå ut utan någon av dem biggrin.gif . "Men det ligger ju en däruppe" sa han nu sist, och verkade inte alls förstå att just den bh:n har börjat få dålig resår och slappa axelband som halkar ner hela tiden.

För att bevisa för honom hur det kan vara att studsa omkring i en kass bh så funderar jag allvarligt på att låna honom en, stoppa i två stora apelsiner och be honom gå runt så en dag. Eller dra en jämförelse med gamla, trötta och sladdriga kalsongers bekvämlighet. Fast å andra sidan så verkar ju ni killar tycka att de kallingarna är skönast (åtminstone om man tittar på hur länge ni har kvar dem!). Ja, vilket dilemma!
Hoppas ni förstår att jag inte är helt allvarlig, och att jag inte har så mycket att göra just nu naughty.gif .


att din sambo överhuvudtaget registrerar att det finns en ledig BH tycker jag är pluspoäng giggle.gif
Chamomille

Chamomille: Jo, han verkar vara väldans nöjd, vad jag än stoppar undan behagen i sweatingbullets.gif !




Ja, det är ju det jag menar giggle.gif . Bara dom finns där någonstanns så blir "dom" ju som små pöjkar... biggrin.gif
Gossen Ruda
Jaja, har man inte problem går det bra att skapa några. tongue.gif Pga singellivet har jag inte så stor erfarenhet av bh-problemet men jag kan förstå att hängande slängande behag måste hållas på plats.

Kommer att tänka på avslutningen av Monty Python-filmen Meningen med livet. Där huvudpersonen jagas av ett gäng halvnakna snygga välutrustade flickor. Snacka om gungande och hoppande behag.

Beträffande kallingar så är det ganska skönt att gå utan. Det blir lite punggung men sakerna kan inte jämföras.

Det fanns förut en tanta på jobbet som uppenbarligen hade bh-problem. Hon var milt sagt fet och brösten var i jämbördig storlek. Hon hade oftast på sig ganska tunna ljusa tröjor på sig och lika ofta mörka bh:ar. Dom syntes bra igenom och ALLTID satt ryggbandet snett. Vet inte om hon själv hade problem att få det rätt och alla arbetskamrater var väl för finkänsliga för att säga till. När hon gick genom matsalen kunde man nästan tappa aptiten.
Sailor Pluto
Ahem, de hänger och slänger inte. De studsar åt alla möjliga håll naughty.gif rotfl.gif ! Ville bara klargöra den saken biggrin.gif .

Skogstroll: Han lade nog bara märke till bh:n eftersom den hade följt med ner i hans strumplåda....
skogstroll
CITAT (Sailor Pluto @ 18-09-2007, 19:26) *
Ahem, de hänger och slänger inte. De studsar åt alla möjliga håll naughty.gif rotfl.gif ! Ville bara klargöra den saken biggrin.gif .

Skogstroll: Han lade nog bara märke till bh:n eftersom den hade följt med ner i hans strumplåda....


Skulle va därför då... jag ska lägga den där giggle.gif
aanderss
en bh är säkert bra att ha vad vet jag
Chamomille
CITAT (Gossen Ruda @ 18-09-2007, 19:18) *
Jaja, har man inte problem går det bra att skapa några. tongue.gif Pga singellivet har jag inte så stor erfarenhet av bh-problemet men jag kan förstå att hängande slängande behag måste hållas på plats.

Kommer att tänka på avslutningen av Monty Python-filmen Meningen med livet. Där huvudpersonen jagas av ett gäng halvnakna snygga välutrustade flickor. Snacka om gungande och hoppande behag.

Beträffande kallingar så är det ganska skönt att gå utan. Det blir lite punggung men sakerna kan inte jämföras.

Det fanns förut en tanta på jobbet som uppenbarligen hade bh-problem. Hon var milt sagt fet och brösten var i jämbördig storlek. Hon hade oftast på sig ganska tunna ljusa tröjor på sig och lika ofta mörka bh:ar. Dom syntes bra igenom och ALLTID satt ryggbandet snett. Vet inte om hon själv hade problem att få det rätt och alla arbetskamrater var väl för finkänsliga för att säga till. När hon gick genom matsalen kunde man nästan tappa aptiten.


Det gungande och hoppande är inte skönt tycker jag... Det gör mest ont, fast det ser nog roligt ut...

Utan kallingar? Tja.. Gulligt kanske, men jag sover och är vaken gärna i trosor.
Tosan
Min karl upptäckte hur viktigt det var.
När jag hade ammat färdigt skulle jag glad i hågen köpa en bh för mina gamla passade dåligt. Lyckades inte hitta en enda som passade utan kom hem å grinade. Kunde inte ens gissa mig till storleken. Så det blev att jag fick gå omkring i några gamla illa sittande amningsbehåar ett tag, och behagen såg minst sagt sorgliga ut.
Iaf så bestämde jag mig för att satsa på stort och gick in på en specialbutik i Umeå som anses som en av landets bästa. På en liten stund hade jag bröst! Och de satt där de skulle, och det slet inte på axlarna. biggrin.gif Och han fick en ny sambo med nya rattar och mindre ömma axlar.
För kanske ett år sen var vi hemma hos jobbarkompisen och hennes karl. Hon är väldigt bystig och hade investerat en bra slant på ordentliga bh:ar. Han klagade på hur hon kunde slänga ut så pass mycket på en bh. Min sambo förklarade då lugnt och stilla att det var värt varenda öre om hon lyckades hitta de som var riktigt bra. biggrin.gif
Hannele
CITAT (Sailor Pluto @ 18-09-2007, 18:06) *
Kanske är det svårt att begripa hur betydelsefull en bra bh är.

Tja, jag skulle inte ens försöka,
han förstår ju inte ens, varför jag måste (?) ha tio gånger fler skor än han. wub.gif
Cacki
CITAT (Hannele @ 18-09-2007, 22:38) *
Tja, jag skulle inte ens försöka,
han förstår ju inte ens, varför jag måste (?) ha tio gånger fler skor än han. wub.gif


rotfl.gif
Carl
Hi!
Jag är en man så jag kanske inte kan uttala mig denna i denna fråga. Å handra sidan är detta ett trädgårds forum. Så det är helt okey att diskutera alla former av lökar. Kan väl säga att även om detta är en av de vanligaste lökarna i Sverige och att de aldrig går i blom. Så hör det ändå till mina favoriter. tongue.gif
Biggan_
CITAT (Carl @ 19-09-2007, 09:06) *
Hi!
Jag är en man så jag kanske inte kan uttala mig denna i denna fråga. Å handra sidan är detta ett trädgårds forum. Så det är helt okey att diskutera alla former av lökar. Kan väl säga att även om detta är en av de vanligaste lökarna i Sverige och att de aldrig går i blom. Så hör det ändå till mina favoriter. tongue.gif


Klart dom går i blom! rolleyes.gif Tyvärr vissnar den sortens lökar också och det är ju lite trist! sad.gif En stadig dubbel hanging basket är jättebra då! naughty.gif
Tobe3
Kan väl inte vara så noga med vilken BH kvinnor tar på sig?
hukar mig och tar skydd whist.gif

Läs http://www.missmary.se/?action=Storlekstabell
nästan längst ner på sidan:
Visste du att två av tre kvinnor köper fel storlek på behå
...är det så, så spelar det väl ingen roll hur BHn sitter. Bara att dra på som en T-skirt. tummenupp.gif
Tosan
CITAT (Tobe3 @ 19-09-2007, 09:27) *
Kan väl inte vara så noga med vilken BH kvinnor tar på sig?
hukar mig och tar skydd whist.gif

Läs http://www.missmary.se/?action=Storlekstabell
nästan längst ner på sidan:
Visste du att två av tre kvinnor köper fel storlek på behå
...är det så, så spelar det väl ingen roll hur BHn sitter. Bara att dra på som en T-skirt. tummenupp.gif


Ja jag vet att det är så, men jag hör till den tredjedelen som har rätt storlek, så det så!
Så hittar jag heller inte min storlek på vanliga affärer, utan är hänvisad till specialbutikerna. Så man kan ju fråga sig varför de flesta har fel storlek, kanske för att de storlekar som folk borde ha knappt finns att köpa? g.gif
Kajsa i Arvika
NÄÄÄÄEEEEE!!! Det e likadant som att försöka få en karl att fatta hur hakar och hyskor funkar..... blir mest ett hysteriskt skakande följt av en resignerad suck.... innocent.gif a0a.gif
vindspel
BH, detta mysterium.
Det var nog 10 år sedan jag började använda BH till vardags. Har aldrig tyckt det varit nödvändigt och har inget emot lite guppande. Har väl haft turen att ha haft form på dem.
Sedan jag fått barn är det en annan sak. Nu kan jag inte ha axellösa klänningar men det är ju inte hela världen.
Nu använder jag BH när jag har ordentliga tröjor, blusar och klänningar men gå jag i T-shirt så struntar jag i det.
De skaver så förbannat..... angry.gif
Ja, jag har rätt storlek på mina BH C-kupa
Tobe3
""Ja, jag har rätt storlek på mina BH C-kupa ""
Så enkelt är det inte! Sambon har gett mig kurs.
En C80 har inte samma "pattekasse" som en C85 eller C vad som helst. nono.gif
Det är någon magisk formel mellan omkretsen på underkanten av bysten och omkretsen över bröstvårtorna som bestämmer storleken.
Rena grekiskan. Men sambon vet, för hon jobbar i underklädesaffär.
vindspel
CITAT (Tobe3 @ 19-09-2007, 10:31) *
""Ja, jag har rätt storlek på mina BH C-kupa ""
Så enkelt är det inte! Sambon har gett mig kurs.
En C80 har inte samma "pattekasse" som en C85 eller C vad som helst. nono.gif
Det är någon magisk formel mellan omkretsen på underkanten av bysten och omkretsen över bröstvårtorna som bestämmer storleken.
Rena grekiskan. Men sambon vet, för hon jobbar i underklädesaffär.

Jag vet, men min omkrets avslöjar jag inte. Man berättar väl tillräckligt mycket om sig själv här som det är. Alldeles fööör mycket.
Jag vet, det är ingen som tvingar mig att skriva ngt här. sweatingbullets.gif
Fizzgigg
CITAT (Kajsa i Arvika @ 19-09-2007, 10:23) *
NÄÄÄÄEEEEE!!! Det e likadant som att försöka få en karl att fatta hur hakar och hyskor funkar..... blir mest ett hysteriskt skakande följt av en resignerad suck.... innocent.gif a0a.gif


Äsch, det beror väl bara på om den ska av eller på. whist.gif På strider ju liksom mot vår natur.
Tosan
CITAT (Tobe3 @ 19-09-2007, 10:31) *
""Ja, jag har rätt storlek på mina BH C-kupa ""
Så enkelt är det inte! Sambon har gett mig kurs.
En C80 har inte samma "pattekasse" som en C85 eller C vad som helst. nono.gif
Det är någon magisk formel mellan omkretsen på underkanten av bysten och omkretsen över bröstvårtorna som bestämmer storleken.
Rena grekiskan. Men sambon vet, för hon jobbar i underklädesaffär.


Exakt! Jag har en F-kupa, men jag har bara just så pass 70 runt om... Alla tror ju att en F-kupa är ungefär som en ica-kasse, men det är ju inte riktigt sant.
De flesta som ser ut ungefär som jag kanske går omkring med en C85 eller så.
HelenN
Min karl förstår "viktigheten" i bh´n. Han fattar att man måste ha stadiga...sköna behåar så det inte skaver eller sitter fel. Han påminner mig faktiskt när jag skall tvätta : "att det faktiskt är byglar" i vissa & att de skall läggas i en särskild tvättpåse!...dä ni!

Jag köper alltid mina bhár på Miss Mary of sweden, bättre kvalite & hållbarhet får man leta efter. Visst....de kostar lite mer än på Lindex t.ex ....men det är det värt. Jag har satt i system att alltid ha frächa behåar...så fort nån blir sliten, blek eller trasig så kastar jag bort den. Köper vanligtvis 1/månad.....och sist så sålde Miss Mary mina favorier för 99:- st....de kostar annars 329:-....så jag köpte 5 stycken i olika färger.

kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif kompiskram.gif
Kajsa i Arvika
Vaddå på???!!! har aldrig träffat på en karl som hjälpt en PÅ med bh:n.... g.gif
aanderss
CITAT (Kajsa i Arvika @ 19-09-2007, 13:34) *
Vaddå på???!!! har aldrig träffat på en karl som hjälpt en PÅ med bh:n.... g.gif

men din nästa kanske hälper dig både på o av med den coolgleam.gif
Tosan
CITAT (Kajsa i Arvika @ 19-09-2007, 13:34) *
Vaddå på???!!! har aldrig träffat på en karl som hjälpt en PÅ med bh:n.... g.gif

Det har jag... Men de har varit sjukgymnaster...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon