Full version: En dum fråga till...
Tosan
Ni som lägger blöta tidningar i botten på kragen, hur tjockt lägger ni? Typ en dagstidning, eller flera?
tudor
Rätt eller fel, det vet jag inte, men jag har först lagt markduk sedan en hel morgontidning i tjocklek. Många morgontidningar blev det i sex pallisar.
Tosan
Ja, jag tänkte ju skippa markduken och hoppas på att tidningarna räcker...Och tidningar har vi rätt gott om, så det är ingen fara, får kanske lägga lite tjockare då bara smile.gif
Tack för svaret!
Dito Verde
Min senaste krage ställdes direkt på gräs, ingen duk, uppslagna morgontidningar = halv tjocklek täckte botten. Det växer fortfarande pumpa i den så jag vll inte gräva och kolla hur det blivit där nere på "gräsrotsnivån". Det har funkat så här långt i alla fall.
/p
Fenja
Jag lägger våta tidningar i lager, 5-6 ouppslagna tidningars lager.
Mvh
Fenja
Lady Hamilton
Min erfarenhet är att man bör ha minst 3-5 cm tjockt för att slippa göra om det år efter år. Jag har lagt 5 cm och det "håller" ännu efter 8 år tummenupp.gif
Ewa L
Lite OT:
Festligt det där med att ange antal dagstidningar. Det är en enorm skillnad på DN och ex.vis Östgöta Correspondenten. rolleyes.gif
Tosan
Det verkar vara ganska stor variation...Men jag lägger väl tills jag blir less då smile.gif Det kommer antagligen att flyttas nästa år dessutom.


CITAT (Ewa L @ 24-09-2007, 06:43) *
Lite OT:
Festligt det där med att ange antal dagstidningar. Det är en enorm skillnad på DN och ex.vis Östgöta Correspondenten. rolleyes.gif

Jag trodde alla läste VF eller VK crazy.gif
tudor
Vad i hela friden är VF och VK? Veterinära författningshandboken och Viktklubben? blush.gif
Tosan
Ja det var ju naturligtvis inte så lätt att veta, tänkte inte på det blush.gif
Västerbottens Folkblad och VästerbottensKuriren så klart. Självklart för oss som bor i länet, men förmodligen inte för nån annan tongue.gif
kerstin z5-6
Nä .. för här läggs norran" dvs Norra Västerbotten smile.gif
Tosan
I den står det ju bara om skellefteå. Å så kanske nån rad om malå å norsjö tongue.gif
anna_rispan
Hej! Jag funderar starkt på att börja med pallkragar. Om man lägger markduk elelr vira elelr tidningar. Vandrar fukten som vanligt då?

Har ni två varv? Torkar de ut snabbt på sommaren?

Vet ni några bra trådar jag kan läsa mycket om pallkrageodling i?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon