HelBen
Hej! Var kan jag köpa pallkragar i Sörmland (bor i Nyköping)? Gärna stora smile.gif

Jag har just lämnat 250 m2 grönsaksland, 80 cm breda bäddar, täckodlade och med markduk mellan bäddarna för en tomt som Gud (eller åtminstone invånarna i huset) glömt de senaste 15 åren... Här finns några förvuxna äppelträd, ENORMA björkar, mängder av fula brudspireor och massor av ogräs. Naturligtvis styv lerjord sad.gif Fast huset är fint!

Det kliar i fingrarna att få grönsaker här också, fast i lite mer "normal" omfattning. Har börjat med att bygga en 50 m2 perenn rabatt med "flyttgods" från gamla stället. Upphöjd bädd - det gick åt 10 kubik jord. Jord är tungt! Så ett gäng pallkragar med markduk under låter som en snabb väg till målet!

Hälsningar
Helena S
fbs
Du kan köpa pallkragar hos lantmännens försäljningsställen, Granngården heter de numera. Prova annars något åkeri, affär m fl eller bygg själv i de storlekar som passar dej bäst.
Lilla Birka
Ärla åkeri hade i alla fall för något år sedan annons om detta...
smarrig
Hej där!

Jag tittade just på granngårdens hemsida, och de verkar sälja både målade (röda) och obehandlade pallkragar där.
Ett besök på Granngården nere i Nyköpings hamn får det nog bli om några veckor när snön har försvunnit...

Jag tänkte odla potatis, lök, rädisa, morötter och någon bönsort däri. Ser fram emot en tidig vår och en härlig svensk sommar med sol! :-)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon