Full version: Chesterfieldrock
Trädet (ZonV)
Söker en rock som heter Chesterfieldrock, den rocken som Sherlock Holmes använder. Problemet är jag inte hittar den på nätet. Har efterlyst rocken även på köpsajter / auktionsajter. Tycker att jag inte är dålig att söka på nätet, sökt engelska butiker m.m. Är det någon som vet någon butik som har klassisk engelska kläder/rockar? Då skulle jag bli tacksam!
Alba
Prova här Butiken på landet
gammelnalle
Känner bara till Hultsfredsrock....


rolleyes.gif
innocent.gif


b
ninnisky
I Göteborg finns det några som skulle kunna ha en sådan rock : Ströms mode och Twins.
Men vad jag förstår så bor du inte i trakterna häromkring........
gammelnalle
kanske du kan utgå härifrån??
http://avalonusa.com/dickens/images/ac13-030.gif
Trädet (ZonV)
gammelnalle> Tack!! Nu slipper jag att söka mer!
Tänkte rätt, på det här forumet finns det många som är duktig på klädsajter.
gammelnalle
KOll PÅ KLÄDSAJTER?? JAG??

Nej inte alls, men fick liiiiite dåligt samvete för jag skojade (med en person jag inte känner) och då jag verkligen gillar Sir Arthurs figur och läst och sett på Sidney Pagets formidabla teckningar (som jag anser vara betydligt bättre än Frank Wiles, Howard Elcock, A Glbert, Arthur Twidle m.fl.
.... så gjorde jag en google på datorn: "Sherlock homes clothes" och sen var det bara att välja.... (jag visste ju ungefär vilken tidsperiod vi letade efter..)

kul att JAG för en gångs skull kunde hjälpa till... jag som fått såååååå otroligt mycket hjälp med "ovidkommande" frågor här på odla. (känner mig ibland otroligt "dum"...men "personalen" här ser till att jag inte behöver fortsätta vara "dum"...


b
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon