Full version: Active X controll
Alba
Vad innebär det att installera Active X Control.

Jag har problem med mitt Hotmail och uppmanas att installera Active X.

När jag googlar på det hittar jag varning men fattar inte vad som är bra med det.

Vad är en ActiveX-kontroll?
Med Active X-kontroller kan du se och visa videoklipp, animeringar och mycket annat. Programmen kan emellertid fungera dåligt eller visa sådant som du inte vill se. De kan dessutom användas för att samla in information från datorn på ett sätt som du inte gillar, möjligen skada data på datorn, installera program utan ditt medgivande och göra det möjligt för någon annan att fjärrstyra datorn. Med tanke på riskerna bör du bara installera sådana program om du har fullkomligt förtroende för utgivaren.
Tobe3
Med Activ X control, så får du alltid en fråga om programmet skall öppnas när du klickar på en fil som behöver det.
Tex Infoga länk -bild här på forumet så får jag en fråga i överkanten på fönstret och svara du då ja och får trycka en gång till på infogaknappen för att den skall gå att använda.
Alba
CITAT (Tobe3 @ 01-10-2007, 12:20) *
Med Activ X control, så får du alltid en fråga om programmet skall öppnas när du klickar på en fil som behöver det.
Tex Infoga länk -bild här på forumet så får jag en fråga i överkanten på fönstret och svara du då ja och får trycka en gång till på infogaknappen för att den skall gå att använda.




Ja den frågan får jag alltid. Innebär det att jag har Active X Control installerad ?
Tobe3
Ja det har du i så fall.
Alba
[attachment=7890:Glad_kla...a_hoppar.gif] [attachment=7891:Great____tack.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon