Kathy
Kolla in händelsen i Mariestad kl 18:55...

Länk.
Dzad
"18.55 Mariestad, bråk i lägenhet...
Oroliga grannar ringer polisen när de hör kvinnoskrik från en lägenhet. Polis kommer till platsen och kan konstarera att dessa skrik beror på att kvinna vaxar benen och detta medför en viss smärta....."

haha.
Anma
rotfl.gif blush.gif
ingrid fuxwall
Just händelsen du pekar på är ju lite udda men för övrigt blir jag alltid beklämd när jag lyssnar på morgon radion - det händer så mycket hemskt numera och för varje dag blir det värre.

ingrid
Netha
CITAT (Dzad @ 02-10-2007, 21:07) *
"18.55 Mariestad, bråk i lägenhet...
Oroliga grannar ringer polisen när de hör kvinnoskrik från en lägenhet. Polis kommer till platsen och kan konstarera att dessa skrik beror på att kvinna vaxar benen och detta medför en viss smärta....."

haha.



Skulle du skrattat också om du var polis och hade varit med om ett och annat?
Tänk om du istället för vaxande kvinna, hade fått se ett lik liggandes i sängen, eller i blodblandat vatten i badkaret.

Bättre är väl att polisen rycker ut en gång för mycket än för lite... eller hur?
Är det inte så att vi oftast gnäller på att de inte komm er när vi larmar?
Anma
CITAT (Netha @ 02-10-2007, 21:28) *
Skulle du skrattat också om du var polis och hade varit med om ett och annat?
Tänk om du istället för vaxande kvinna, hade fått se ett lik liggandes i sängen, eller i blodblandat vatten i badkaret.

Bättre är väl att polisen rycker ut en gång för mycket än för lite... eller hur?
Är det inte så att vi oftast gnäller på att de inte komm er när vi larmar?


Det är väl ingen som sagt nåt om att polisen inte skulle ryckt ut?! Jag är fullkomligt övertygad om att patrullen på plats fick sig också ett gott skratt och något att prata om vid fikabordet. Det behöver de också just med tanke på allt elände som de får se varje dag!
pejori
såg i blaskan, att dom ryckte ut på ett bankrån...visade sig vara en filminspelning coolgleam.gif
tror dom tar det rätt kallt när det visar sig vara "oskyldigt" och dom förväntat sig något allvarligt
Myosotis
Ringde polisen en gång för det bankade från grannarnas sommarstuga mitt i natten. Jag bor mitt ut i skogen, och här är gott om inbrottstjuvar och långt mellan husen. Polisen kom, och jag fick åka med dem. Det visade att det var danskarna själva som hade kommit utan att jag visste om det. Dessutom påstod de att de inte alls hade bankat... Gud vad pinsamt alltså! blush.gif Men poliserna tog det jättebra, de var så snälla och sa "bättre en gång för mycket", de också.
KURT
Värgverket har ju som målsättning att ingen skall dö i trafiken (nollvisionen). Därför analyseras alla olyckor med dödlig utgång, och man försöker hitta gemensamma säkerhetsrisker, som man kan motverka. Statistiken presenteras av NTF.
Kathy
CITAT (Anma @ 02-10-2007, 22:08) *
Det är väl ingen som sagt nåt om att polisen inte skulle ryckt ut?! Jag är fullkomligt övertygad om att patrullen på plats fick sig också ett gott skratt och något att prata om vid fikabordet. Det behöver de också just med tanke på allt elände som de får se varje dag!


Håller med. biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon