anna_rispan
Hej alla barn- och ungdomsboksläsare!

Idag är det författarinnan Ester Ringnér-Lundgrens födelsedag och i år firas hennes 100-årsminne. I Malmö ska de träffas och fika på ett cafe i centrala Malmö. Är det nån här som kommer att fira?

Jag ska nog ringa till nån/några kompisar och fråga om de vill fika eller ses en stund. smile.gif

Berith
Ringde ingen klocka så jag kollade här - och läste igenom titlarna...

Och hittade Kvirre och Hoppsan! bravo.gif Mina favvisar när jag var liten, men hade ingen aning om vem som berättat om dom. Kul!
anna_rispan
CITAT (Berith @ 04-10-2007, 11:46) *
Ringde ingen klocka så jag kollade här - och läste igenom titlarna...

Och hittade Kvirre och Hoppsan! bravo.gif Mina favvisar när jag var liten, men hade ingen aning om vem som berättat om dom. Kul!

du kan hitta alla titlar även här
Berith
Ja där var dom ju. Jag kommer inte ihåg vad boken heter som jag hade, men Kvirre och Hoppsan skulle bygga ett hus och nån av dom sa "Vi börjar väl med taket". Det tyckte jag var så roligt, för man kan ju inte börja med taket! slap.gif giggle.gif
Trädgårdsflanören
CITAT (Berith @ 05-10-2007, 06:46) *
Ja där var dom ju. Jag kommer inte ihåg vad boken heter som jag hade, men Kvirre och Hoppsan skulle bygga ett hus och nån av dom sa "Vi börjar väl med taket". Det tyckte jag var så roligt, för man kan ju inte börja med taket! slap.gif giggle.gif

Kan man inte?? Företaget Llentab har säkert läst Kvirre och Hoppsan för de bygger först taket på en del av sina hallar och hissar sen upp det och gör väggarna. http://www.llentab.com/
Berith
CITAT (Trädgårdsflanören @ 05-10-2007, 09:05) *
Kan man inte?? Företaget Llentab har säkert läst Kvirre och Hoppsan för de bygger först taket på en del av sina hallar och hissar sen upp det och gör väggarna. http://www.llentab.com/

Och där rasade hela min barndom ihop... crying.gif
anna_rispan
CITAT (Berith @ 05-10-2007, 06:46) *
Ja där var dom ju. Jag kommer inte ihåg vad boken heter som jag hade, men Kvirre och Hoppsan skulle bygga ett hus och nån av dom sa "Vi börjar väl med taket". Det tyckte jag var så roligt, för man kan ju inte börja med taket! slap.gif giggle.gif

Hihi, vad gulligt! Jag har läst att de mest byggde i stubbar så det kanske var därför de trodde man började med taket??
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon