Full version: Idol 2007
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Netha
Min lista ser ut så här...
Daniel bravo.gif wub.gif ... därefter har jag Christoffer, Sam och Amanda på andra plats. smile.gif
Floppy
Utav tjejerna så tycker jag Marie Picasso och utav killarna Daniel Karlsson
pejori
CITAT (Floppy @ 05-10-2007, 21:34) *
Utav tjejerna så tycker jag Marie Picasso och utav killarna Daniel Karlsson



samma här...men kan gardera med amanda jensen tummenupp.gif
Krolliljan
Daniel. bravo.gif
Magdis
Jag tycker om Christoffer därför att han har en speciell röst.
Betty
CITAT (Magdis @ 05-10-2007, 22:07) *
Jag tycker om Christoffer därför att han har en speciell röst.

Tycker jag med. smile.gif
Och den där killen med Thore Skogman-frisyren sjunger ju klockrent - men han ser inte ett dugg "idolig" ut.
Leia
CITAT (Betty @ 05-10-2007, 23:39) *
Och den där killen med Thore Skogman-frisyren sjunger ju klockrent - men han ser inte ett dugg "idolig" ut.

rotfl.gif
Berith
Jag tycker inte att nån av dom är en så där riktigt klockren vinnare. Än... Såg inte hela igår, men hörde ändå alla. En del hela sången och andra på snabben. Daniel har jag fastnat för tidigare, han sjunger "naturligt" eller vad man ska säga. En del skriker, andra sjunger alldeles för tyst men han låter bra. Så jag gissar på Daniel som vinnare (han verkade ju också fått flest röster igår? "fetsäker" sas det väl?)

Bland tjejerna var det igår en som jag inte hört förut, en mörkhårig med nån blå jacka/luva. Hon hade bra röst. Marie kan nog också vara med ett tag. Men den där kritblonda tjejen som tydligen är juryns favorit (??).... Neejtack, hon kan ju inte sjunga alls.

Thore Skogman, var det han som sjöng sist? Han är nog också med ett tag.


PS... ska försöka lära mej namnen på fler till nästa gång. slap.gif
kickistina
CITAT (Berith @ 06-10-2007, 08:37) *
Jag tycker inte att nån av dom är en så där riktigt klockren vinnare. Än... Såg inte hela igår, men hörde ändå alla. En del hela sången och andra på snabben. Daniel har jag fastnat för tidigare, han sjunger "naturligt" eller vad man ska säga. En del skriker, andra sjunger alldeles för tyst men han låter bra. Så jag gissar på Daniel som vinnare (han verkade ju också fått flest röster igår? "fetsäker" sas det väl?)

Bland tjejerna var det igår en som jag inte hört förut, en mörkhårig med nån blå jacka/luva. Hon hade bra röst. Marie kan nog också vara med ett tag. Men den där kritblonda tjejen som tydligen är juryns favorit (??).... Neejtack, hon kan ju inte sjunga alls.

Thore Skogman, var det han som sjöng sist? Han är nog också med ett tag.
PS... ska försöka lära mej namnen på fler till nästa gång. slap.gif

Tore Skogman är bra! rotfl.gif Även Marie Picasso!
Betty
CITAT (Berith @ 06-10-2007, 08:37) *
Men den där kritblonda tjejen som tydligen är juryns favorit (??).... Neejtack, hon kan ju inte sjunga alls.

Thore Skogman, var det han som sjöng sist? Han är nog också med ett tag.


PS... ska försöka lära mej namnen på fler till nästa gång. slap.gif


Den där kritblonda heter Amanda har jag just lärt mig - jag brukar kalla henne för Patsy (som den där blondinen i den engelska serien Helt hysteriskt som gick på SVT för länge sen) whistling.gif Håller med om att hon sjöng illa igår - men hon skulle passat bra i ett gapigt punkband.
Berith
Amanda! Aha, ok, ska memorera det. tummenupp.gif Fast thumbdown.gif blir det ju...
Magdis
Ah, vad skönt att se att det är fler som inte höjer Amanda till skyarna för allt hon gör. Jag tyckte det lät pissapa när hon sjöng igår helt enkelt.
Leia
CITAT (Betty @ 06-10-2007, 11:14) *
Den där kritblonda heter Amanda har jag just lärt mig - jag brukar kalla henne för Patsy (som den där blondinen i den engelska serien Helt hysteriskt som gick på SVT för länge sen) whistling.gif


rotfl.gif Patsy! Hon är ju´faktiskt jättelik henne!!!! Åh, vad jag saknar "Helt hysteriskt" kom jag just på...

Till skillnad från er andra gillar jag Amanda, tycker hon är hur cool som helst med sin hesa röst (håller dock med Kirsti om att igår var det lite falsksång)
Leia
Glömde berätta en "jag mötte Lassie"

Patrisia är en stamkund i min butik och vän med en vän till mig, så henne har jag pratat med många gånger.
Tezzla
Patricia är min favorit. Tycker hon verkar ödmjuk, jordnära och dessutom har hon kanonröst.

Amanda får gärna åka hem nästa vecka. Huuu, så illa hon sjunger.
Leia
Alltså, jag har inte fått någon riktig favorit ännu. Jag tyckte Marie var ganska tuff igår också som valde något oväntat.

Jag tycker att de flesta i Idol i år håller hög kvalité. Men jag kan ännu inte bestämma mig för någon speciell.
aanderss
är knut kvar
Tezzla
CITAT (aanderss @ 06-10-2007, 13:24) *
är knut kvar


Nope sad.gif
aanderss
CITAT (Tezzla @ 06-10-2007, 13:27) *
Nope sad.gif

synd ha var ju små kul
Sailor Pluto
Amanda såklart smiley_small_hug.gif wub.gif ! Självklart kan man inte sjunga supderduperbra varenda gång, och jag har hört mycket värre sånginsatser än det hon bjöd på igår. Alla andra gånger hon har sjungit (i uttagningsprogrammen osv) så har det låtit kanon.
Tezzla
CITAT (Sailor Pluto @ 06-10-2007, 13:32) *
Amanda såklart smiley_small_hug.gif wub.gif ! Självklart kan man inte sjunga supderduperbra varenda gång, och jag har hört mycket värre sånginsatser än det hon bjöd på igår. Alla andra gånger hon har sjungit (i uttagningsprogrammen osv) så har det låtit kanon.


Vad olika man kan tycka. Jag tycker aldrig Amanda låtit bra.
malin72
jo här är det kluvet.....tycker att många är jätte bra tummenupp.gif men ja ett par favvosar är Marie och Daniel yes.gif men hm g.gif jag tror nog att dom flesta kan ge mycket...Evelinas röst tycker jag om och..............fniss dom är flera i år giggle.gif
Sailor Pluto
CITAT (Tezzla @ 06-10-2007, 13:49) *
Vad olika man kan tycka. Jag tycker aldrig Amanda låtit bra.

Har du verkligen använt öronen giggle.gif smile.gif ?
Leia
CITAT (aanderss @ 06-10-2007, 13:28) *
synd ha var ju små kul

Hur menar du då?
Tezzla
CITAT (Sailor Pluto @ 06-10-2007, 14:01) *
Har du verkligen använt öronen giggle.gif smile.gif ?


Har du? flirting.gif

Nej, jag gillar inte den typ av röst hon har och igår var hon verkligen usel.

Smaken är som baken...
Sailor Pluto
Använder öronen så mycket det bara går tummenupp.gif . Och visst är det sant att smaken är som baken, tänk vad tråkigt det skulle vara annars!
Berith
Var tvungen att kolla in Amandas audition. Det var skillnad mot igår det!
Betty
CITAT (Berith @ 06-10-2007, 15:13) *
Var tvungen att kolla in Amandas audition. Det var skillnad mot igår det!


Ja VERKLIGEN! Igår lät hon för anskrämligt tycker jag.
storm
Synd att jag inte kunde kolla i går annars tycker jag Amanda har sin egen stil,jag gillar henne
Betty
CITAT (storm @ 06-10-2007, 16:04) *
Synd att jag inte kunde kolla i går annars tycker jag Amanda har sin egen stil,jag gillar henne

Repris i morgon söndag den 6/10 kl 11.30 på 4:an tummenupp.gif
storm
tummenupp.gif tummenupp.gif
Allis
Mina favoriter är Mattias, Andreas, Daniel och Gathania. De sitter nog säkert ett bra tag till.
Betty
Kom att tänka på en sak...
Jag saknar faktiskt Gynning och Berg! slap.gif ohmy.gif ohmy.gif

För allvarligt talat; Hur kul är Jide... wink.gif
malin72
CITAT (Betty @ 08-10-2007, 09:28) *
Kom att tänka på en sak...
Jag saknar faktiskt Gynning och Berg! slap.gif ohmy.gif ohmy.gif

För allvarligt talat; Hur kul är Jide... wink.gif


rotfl.gif rotfl.gif håller med...satt och tänkte skriva det i fre men så kom jag på att då blir man väl utbuad här inne whist.gif gillade deras självironi mm tummenupp.gif
Sailor Pluto
Jag saknar också tjejerna yes.gif ! Blev faktiskt lite ledsen när de försvann. Peter Jihde? En smiley säger allt: d010.gif
Berith
Och jag som inte kunde se programmet förut för just dom två! Och hon Berg var ju hos Lanz i radion i fredags och förstörde det programmet också med sitt flams och flabb! Neeejtack, inte mer av dom två!! rtfm.gif
Netha
Fastän jag ofta irriterades över flamsiga Gynning och Berg, så ser jag hellre att de är programledare...
då var det iaf fart och fläkt... nu orkar jag knappt titta åt teven då han Jihde är i bild.
Tristare programledare är nog svårt att hitta. thumbdown.gif
Netha
Kvällens recension.
Evelina yahoo.gif wub.gif .. hon var kvällens absoluta topp tummenupp.gif
Tvåa kom Christoffer, Daniel och Amanda. wub.gif

Detta blir spännande att följa. smile.gif
Tezzla
Alla är ju så RUGGIGT bra i år! Det finns liksom ingen man direkt sållar bort. Alla är verkligen BRA!

(Fast Amanda är faktiskt den som jag tycker är "sämst")
Krolliljan
Jag tycker att Daniel gjorde det bästa framträdandet om man ser till helheten. wub.gif
(tyvärr tyckte jag att Amanda sjöng för falskt igår sad.gif )
Boxer
Här hemma igår (och även innan) har vi funderat på om de i studion verkligen hör samma som oss i soffan. De flesta artister i programmet drunknar i musiken, speciellt i de låga partierna.

Amanda, som jag förut tyckte hade jätteläcker röst, var olidligt falsk igår thumbdown.gif .Så jag blev otroligt förvånad när juryn inte sa ett dyft om det. Vi går säkert miste om en hel del genom tekniken och Amanda sjöng förmodligen inte falskt.

Det finns flera exempel på andra artister i just Idol.

En ljudteknisk justering är säkert på sin plats. g.gif
Tezzla
CITAT (Boxer @ 13-10-2007, 09:00) *
Här hemma igår (och även innan) har vi funderat på om de i studion verkligen hör samma som oss i soffan. De flesta artister i programmet drunknar i musiken, speciellt i de låga partierna.


Instämmer. Ljudet är fruktansvärt dåligt. Man får riktigt sitta och anstränga sig för att höra artisterna men ibland hör man dem helt enkelt inte.

Dåligt eftersom det trots allt ändå är rösten man vill höra och rösta på, eller?
Magdis
CITAT (Boxer @ 13-10-2007, 09:00) *
Amanda, som jag förut tyckte hade jätteläcker röst, var olidligt falsk igår thumbdown.gif .Så jag blev otroligt förvånad när juryn inte sa ett dyft om det. Vi går säkert miste om en hel del genom tekniken och Amanda sjöng förmodligen inte falskt.

Jag funderade också på om det var jag som hörde fel eller om hon verkligen sjöng så falskt som hon gjorde. Det lät nämligen som att hon låg en hel tonart fel under hela första versen. Sedan i refrängen så kom hon upp i rätt tonart tyckte jag. Jag trodde verkligen att juryn skulle kommentera det men det verkar som att de lovordar henne vad hon än gör.
katah
Jahas, nu får man säga vad man tycker biggrin.gif

Favoriserar : Christoffer

Daniel är ruskigt bra, men inte min favo lika så Amanda
Mattias och Patricia är mina favoriter också , men sen går Patricia ut, ojojojoj !

De andra räknar jag inte riktigt med, Evelina sjöng bra igår, men annars blir jag bara irrrrrriterad av hennes röst, för mig låter det falskt och darrigt , och jag fattar inte riktigt vad hon gör där.


Betty
Jag var jätteförvånad över att juryn inte sa nåt om Amandas falsksång, jag tyckte hon lät gräsligt illa igår.
Om det nu skulle vara så att det hela berodde på nåt tekniskt så skulle väl de andra med låta som om de sjöng falskt - men det gör de ju inte...
Jag tycker att Amanda har gjort sitt i den här tävlingen men jag tror att juryn lovordar henne för hennes "idolutseende" och tuffa framtoning.
Daniel har sjungit klockrent varenda gång men han får ofta, i mina öron, obefogad kritik - antagligen för att han inte alls ser ut som juryn tycker att årets vinnare ska se ut.
Tycker annars att de låter jättefint allihop, svårt att tippa vem som ska gå till final när de är så jämnduktiga. Men jag håller ändå lite mer på Christoffer - han har en speciell röst.
Farbror Blå
Tittar inte på Idol heller!
*stolt*
Felicia
CITAT (Allis @ 07-10-2007, 11:31) *
Mina favoriter är Mattias, Andreas, Daniel och Gathania. De sitter nog säkert ett bra tag till.

Håller fortfarande också på dessa. Tyckte Amanda eller Sam skulle ha åkt ut igår..
Tezzla
CITAT (Betty @ 13-10-2007, 17:22) *
Jag tycker att Amanda har gjort sitt i den här tävlingen men jag tror att juryn lovordar henne för hennes "idolutseende" och tuffa framtoning.


Precis så tror jag det är. För inte sjutton har hon sångröst i klass med de andra, nej, långt därifrån.
pejori
SAM kändes lite avslagen denna gången....
men evelinas låt...wow säger jag bara tummenupp.gif
Sailor Pluto
Om inte Amanda skärper sej så åker hon ut, precis som vissa andra nono.gif . Hon är fortfarande min absoluta favorit, och det var bara andra programmet av 12(?) vi såg igår men jag undrar ändå vad som har hänt med hennes röst. Den verkar okontrollerad på något sätt g.gif . Av killarna är jag nog mest förtjust i Christoffer wub.gif .

CITAT
Tittar inte på Idol heller!
*stolt*


Nänä, det går jag inte på. Du tittar säkert på reprisen naughty.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon