Full version: Världspresident!
Gita
Såg ett TV-program där frågan om vem som skulle vara lämplig som världspresident ställdes.
Mina kandidater, ej rangordnade, skulle vara Kofi Annan, Boris Jeltsin (död), Carl Bildt och Madeleine Albrigt.
Gita
Myosotis
JAG kan ställa upp!


smile.gif
Preussen
CITAT (Gita @ 07-10-2007, 21:14) *
Såg ett TV-program där frågan om vem som skulle vara lämplig som världspresident ställdes.
Mina kandidater, ej rangordnade, skulle vara Kofi Annan, Boris Jeltsin (död), Carl Bildt och Madeleine Albrigt.
Gita



alltså Apan Ola skulle klassa ut alla dina kandidater med hästlängder undantaget Kofi Anan.
Anma
Nelson Mandela, om han var något yngre... Min förebild nr 1
Myosotis
CITAT (Preussen @ 07-10-2007, 22:04) *
alltså Apan Ola skulle klassa ut alla dina kandidater med hästlängder undantaget Kofi Anan.


håller med! Jelzin var ju rätt kul när han var full, men vem som helst är väl bättre än bildt?!!
bejron
Mahatma Gandhi om han levde annars kanske Dalai Lama. Åtminstone någon som kunde se fler än sig själv.
Fast jag håller med om att Jeltzin kunde rocka loss. Bildt som världspresident vore precis vad han önskade att vi andra i världen såg honom som. Nä, för bra.
Snöflinga
Min rangordning av dessa fyra; Madeleine Albrigt, Kofi Annan, Carl Bildt och slutligen Jeltsin g.gif Fast egentligen är det en utopi men fantisera kan man ju alltid tongue.gif
herkules
OLOF PALME!
Dalai Lama
John Lennon
Michael Moore
Preussen
CITAT (bejron @ 07-10-2007, 22:17) *
Mahatma Gandhi om han levde annars kanske Dalai Lama. Åtminstone någon som kunde se fler än sig själv.


jo Mahatma Gahndi kunde ju se till fler än sig själv om de bara inte vara svarta afrikaner och indier av lägre kast.
nä tacka vet ja Anton Nilsson mer känd som Amaltheamannen. där var fart och fläkt i han.
Kathy



1. Aung San Suu Kyi

2. Dalai Lama
Fenja
Nej, gud hjälpe låt oss slippa en sådan installation!!
Mvh
Fenja
vindspel
CITAT (herkules @ 07-10-2007, 22:28) *
OLOF PALME!
Dalai Lama
John Lennon
Michael Moore

Håller med dig när det gäller Olof Palme och Michael Moore. Annars får väl Jesus komma tillbaks, detsamma när det gäller Palme förresten.
niklaswik
CITAT (Myosotis @ 07-10-2007, 22:08) *
håller med! Jelzin var ju rätt kul när han var full, men vem som helst är väl bättre än bildt?!!


Som mona sahlin eller göran persson? biggrin.gif

För att bidra till tråden snarare än att racka ner på andras förslag som annars blev populärt:



Thomas DiLeva!

Hans ledaregenskaper kanske inte är dom bästa, vet inte om han nånsin skulle kunna ryta i ordentligt, men inställningen till livet och jorden... bravo.gif

(sen kanske det till stor del är en "roll", det vet jag ju inget om.)
Sailor Pluto
Gandalf wub.gif
Betty
CITAT (Sailor Pluto @ 08-10-2007, 15:10) *
Gandalf wub.gif



Ja, Gandalf! Den var bra! tummenupp.gif


Men på riktigt alltså... bevare oss för en sån allsmäktig företeelse som en "världspresident" skulle kunna innebära! -fear-.gif
Sailor Pluto
CITAT (Betty @ 08-10-2007, 15:37) *
Ja, Gandalf! Den var bra! tummenupp.gif
Men på riktigt alltså... bevare oss för en sån allsmäktig företeelse som en "världspresident" skulle kunna innebära! -fear-.gif

Ja, eller hur smile.gif !

Gillar inte heller tanken på att bara en person ska bestämma över hela världen, det ger lite obehagliga vibbar....
Kathy
CITAT (Sailor Pluto @ 08-10-2007, 15:42) *
Ja, eller hur smile.gif !

Gillar inte heller tanken på att bara en person ska bestämma över hela världen, det ger lite obehagliga vibbar....


Ja, frågan är vad uppdraget i så fall skulle innebära.
För mig blir tolkningen världspresident=en person/förebild som värnar om freden, miljön och mänskliga rättigheter.
vindspel
Di Leva kan vara själslig rådgivare till presidenten. Vem skulle kunna fatta några felaktiga/krigiska beslut i hans närvaro yahoo.gif
Tobe3
Förstår inte hur man bara kan komma på tanken på en världspresident.
Det går ju inte ens att komma överens i EU, FN eller någon annan större organisation med olika stater inblandade.
Så länge råvaruhandel, hudfärg, politik och religion mm, är det som styr så får vi nog sitta och bara spåna på en lämplig kandidat.
Gandalf var ju inte en så dålig kandidat eller stålmannen.
vindspel
Kom just på vad jag brukar säga till vardags - Vi har redan en självutnämnd världspresident nämligen George Bush. Det är ju USA:s president och hans anhängare som styr vad som sker och är världspolisen.
Preussen
CITAT (vindspel @ 08-10-2007, 16:26) *
Kom just på vad jag brukar säga till vardags - Vi har redan en självutnämnd världspresident nämligen George Bush. Det är ju USA:s president och hans anhängare som styr vad som sker och är världspolisen.


men om vi då ska följa USAs exempel på humor så borde ju rimligtvis världspresidenten vara Homer Simpson möjligtvis Ralph Wiggum smile.gif
vindspel
CITAT (Preussen @ 08-10-2007, 18:29) *
men om vi då ska följa USAs exempel på humor så borde ju rimligtvis världspresidenten vara Homer Simpson möjligtvis Ralph Wiggum smile.gif

Men är inte Homer en tecknad version av Bush whistling.gif . Samma IQ och har båda två hand om den farliga röda knappen till farligheten dvs kärnvapen respektive kärnkraften sweatingbullets.gif
Preussen
CITAT (vindspel @ 08-10-2007, 18:37) *
Men är inte Homer en tecknad version av Bush whistling.gif . Samma IQ och har båda två hand om den farliga röda knappen till farligheten dvs kärnvapen respektive kärnkraften sweatingbullets.gif


du förstod mig rätt tummenupp.gif
Piccante
Lisa Simpson som världspresident bravo.gif
Alternativt Professor kalkyl (ur Tintin) eller Doctor Snuggles. Tror värden skulle behöva lite mer intellektuella ledare.
Preussen
professor Baltazaar då? han kunde fixa allt med kemi smile.gif
Sailor Pluto
Professor Dumbledore skulle också passa bra kiss.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon