Sidor: 1, 2
Betty
Det blev något kodfel som inte gick att komma åt att fixa i den förra gladtråden så Ingemar vart tvungen att låsa den. Därför startar jag en ny gladtråd. Vad är vi glada åt idag?


Jag är glad idag för att det har slutat regna och solen tittar fram mellan molnen! smile.gif
malin72
jasså försvann min glad tråd dunno.gif då är jag glad att du gjort en ny kompiskram.gif
Alba
Här kommer en skamsen tjej [attachment=8229:generad_2.gif]

Efter mitt sista inlägg i gladtråden lyckades jag tydligen få med någon kod som gjorde att knapparna försvann.
Kunde för mitt liv inte fatta varför jag inte hittade knapparna....hade tänkt göra en korrigering.

Flåt Malin att jag sabbade din tråd.....men den finns kvar och går läsa.

malin72
CITAT (Alba @ 08-10-2007, 09:57) *
Här kommer en skamsen tjej [attachment=8229:generad_2.gif]

Efter mitt sista inlägg i gladtråden lyckades jag tydligen få med någon kod som gjorde att knapparna försvann.
Kunde för mitt liv inte fatta varför jag inte hittade knapparna....hade tänkt göra en korrigering.

Flåt Malin att jag sabbade din tråd.....men den finns kvar och går läsa.


[color=#0000FF]nämen alba då ranting.gif vad göööööööör du rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
inte gör det nåt heller.....men hur lyckades du giggle.gif
Alba
Jamen du vet.....jag är ju världsmästare på datorer. naughty.gif

Jag trodde alla kunde fixa en sån sak.......att spärra en tråd. yes.gif

Hur jag gjorde.......ja det är en hemlis...........för jag har ingen aning hur det gick till.
malin72
CITAT (Alba @ 08-10-2007, 10:06) *
Jamen du vet.....jag är ju världsmästare på datorer. naughty.gif

Jag trodde alla kunde fixa en sån sak.......att spärra en tråd. yes.gif

Hur jag gjorde.......ja det är en hemlis...........för jag har ingen aning hur det gick till.


men det gör inget för nu har jag ju fått dagens dos av skratt så jag är glad över att det kom fram a0a.gif a0a.gif
Citrona
Jag är glad åt att det är måndag, för då kommer min dotter hem efter att ha varit hos sin pappa i helgen wub.gif
Kajsa i Arvika
NEJ MEN ALBA!!!!! rtfm.gif rotfl.gif rotfl.gif Tyckte väl att det såg lite underligt ut sist jag kollade tråden....


Åh vad skönt med ett litet garv på morronen... tummenupp.gif
Irene_L
Haha a0a.gif ja du Alba.....Jag tyckte också att det var nått knepigt med den andra tråden. Datorer och du och jag Alba rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Alba
Du och jag Irene kompiskram.gif

Men medge att ni alla är lite avundsjuka........har ni lyckats spärra en tråd någon gång.....näää trodde väl det. yahoo.gif

Kanske skulle jag söka jobb inom IT-sektorn som programutvecklare.[attachment=8237:arg_vid_datorn.gif]
Kajsa i Arvika
mmmm Alba... men UTveckla...... inte AVveckla..... giggle.gif
Magdis
Hihi Alba, vad kul du e! rotfl.gif Nåt sånt har jag aldrig lyckats med. Jag såg igår att det var nåt konstigt med tråden för det såg ut som att fler skrivit i den men det gick inte att se.
Alba
CITAT (Kajsa i Arvika @ 08-10-2007, 11:50) *
mmmm Alba... men UTveckla...... inte AVveckla..... giggle.gif



Är inte det samma sak........hmmm.....måste slå upp ordet.....och sen ta mig en funderare.

Ni ser vad Betty skrev....det blev ett kodfel......det ni........jag arbetar med koder jag.
Inte alla som kan knäcka mina koder......nä nä .
Magdis
CITAT (Alba @ 08-10-2007, 12:03) *
Ni ser vad Betty skrev....det blev ett kodfel......det ni........jag arbetar med koder jag.
Inte alla som kan knäcka mina koder......nä nä .

ninja.gif ninja.gif ninja.gif
Lars-Olof Arvids
laugh.gif kompiskram.gif
Jag är glad att det är strålande vackert väder idag. Sitter lite trött på kontoret efter några trevliga dagar med jobbarkompisarna i Skåne. I Falsterbo såg vi det fantastiska flyttfågelsträcket med hur mycket rovfåglar som helst. Mest ormvråkar, men även fjällvråk, tornfalk, pilgrimsfalk, lärkfalk, sparvhök, havsörn och en jorduggla som kom precis över oss i fint morgonljus ute på nabben. Att vi inte fick se kejsarörnen som har setts i området i flera dagar gjorde inte så mycket, jag är nöjd ändå. En exkursion till en fin hagmark med vackra ängssvampar hann vi också med, och igår var jag över till Köpenhamn och hade en trevlig förmiddag på zoo.

Olle
anna_rispan
Och jag är glad också. smile.gif

plus att jag är glad att jag fick med sambon o en kompis på en långpromenad i går där jag även fotograferade lite. smile.gif
Betty
CITAT (Alba @ 08-10-2007, 11:47) *
Du och jag Irene kompiskram.gif

Men medge att ni alla är lite avundsjuka........har ni lyckats spärra en tråd någon gång.....näää trodde väl det. yahoo.gif

Kanske skulle jag söka jobb inom IT-sektorn som programutvecklare.[attachment=8237:arg_vid_datorn.gif]

rotfl.gif Jaa du Alba... Datorer verkar ju vara din grejj... giggle.gif
Men om jag var du så skulle nog vara lite försiktig med hur jag använder de där stooora smileygubbarna, Kolla här , det ser ut som om det är koden till dom där hoppande smilisarna som du på nåt vänster har lyckats få in under signaturen så att alla knappar försvann... whist.gif
Du är allt duktig du! sleep.gif
Alba
Jag tror inte att de stora i sig är ett problem. Jag la in 2 smileybilder och skulle korrigera och lägga in en bild till.
Fick fel ordning på texten och bilden och skulle ändra igen och då belv det stopp.

Alba
Ha ha.....titta vad jag fått.....nu blev ni avundsjuka va


namnlös.GIF


Cathis
w00t.gif a0a.gif rotfl.gif

Delas bara ut till speciellt utvalda kan jag tänka mig giggle.gif
Betty
Underbart! Du är bäst Alba och nu har du t.o.m. papper på det! rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Sailor Pluto
Så det var alltså det som hände med tråden, blev väldigt fundersam när mitt inlägg uppförde sej konstigt bravo.gif a0a.gif ! Snyggt diplom också Alba biggrin.gif .

Ja, är fortfarande glad över att sköldpaddan fått storstädat, för att den nya knallröda soffan är så snygg, för att det lilla akvariet blivit så fint med fiskar och växter (tack till Lars-Olof Arvids för pump och växter smile.gif ) och för att fågelborden är fulla med fåglar hela dagarna. Skrev det igår i den tokiga gladtråden men det försvann ju slap.gif .
Pia L
Jag är glad över att skilsmässan gick så smärtfritt, att vi kan vara bättre vänner som skilda än som gifta och att jag fått ny lägenhet med inflyttning redan 1/11.
anna_rispan
Pia: bra att du är glad nu
Trädgårdsflanören
Drar upp gladtråden, för nu äntligen fick jag mitt nya bredbandsmodem från Telia. bravo.gif

Det gamla sänkte hastigheten mer o mer och de senaste dagarna var säkert mycket gamla telefonmodem betydligt sanbbare än det jag hade. crazy.gif
anna_rispan
jag är glad att det är fredag.
Pia L
det var inget
Eva i Skåne
Jag är glad att jag fått låna ena sonens dator. Han använde den nästan aldrig och när han behöver den kan han sitta hos mig. bravo.gif

Alla vt ni väl hur datorabstinens känns??? blink.gif
Netha
Idag har jag varit och fått influensavaccinering. smile.gif
Senaste tre åren har jag varit förkyld och inte kunnat ta den.

Eva.. sån tur du har som får låna sonens.
Jag skulle utan tvekan inta makens om min havererade. laugh.gif

Fast abstinens... näää det tror jag inte... inte nu längre när jag har återupptäckt korsordsvärlden... skickar in 9 st imorron. smile.gif
Tror faktiskt att datorn min har mer abstinens efter mig... men maken ser till att den slipper stå där ensam hela dagar. tummenupp.gif laugh.gif
Betty
Idag är jag glad för att så många trädgårdstokar nu samlas här på Odla. Trist utveckling på AoT, men som man säger "Inget ont som inte har nåt gott med sig". smile.gif
Pia L
det var inget
Lilla Birka
yahoo.gif I kväll blir det Ladies night i Linköping!!! Hoppas det blir livat! bravo.gif
Betty
CITAT (Lilla Birka @ 26-10-2007, 13:42) *
yahoo.gif I kväll blir det Ladies night i Linköping!!! Hoppas det blir livat! bravo.gif



Ha så roligt! Glöm inte att ta med servetter... snygga killar kan orsaka dräggelrisk...
Biggan_
CITAT (Betty @ 26-10-2007, 13:55) *
Ha så roligt! Glöm inte att ta med servetter... snygga killar kan orsaka dräggelrisk...



rotfl.gif
anna_rispan
I går kväll var jag glad när jag var på dansstället här i stan och träffade mina kompisar. Sen buggade jag med min kusin. Som uppvärmning för det var nog ett par år sedan jag buggade ändå. Sen blev jag uppbjuden av en från stans dansklubbar och han tog väl det lättaste för att jag skulle lyckas hänga med. Det var så skoj! trots att jag missade ibland så fick jag världens energikick!

Glad blev jag också att jag hann prata o krama kompisen som ska på semester i Thailnad. Jag blir orolig då.

O glad för att jag slapp gå hela vägen själv hem. Puh!

Enda smolket i bägaren var att jag glömt klippa tånaglarna så jag har ett skärsår på en av tårna nu. det gjorde ont att gå hem med det kan jag säga.
Blomstertanten
Att man har ont i fötterna efter en danskväll är ett tydligt tecken på att man har haft roligt ! giggle.gif
anna_rispan
CITAT (Blomstertanten @ 27-10-2007, 11:19) *
Att man har ont i fötterna efter en danskväll är ett tydligt tecken på att man har haft roligt ! giggle.gif

okej!! bra det! smile.gif
Netha
Glad.. nja... men överraskad var jag iaf idag då jag i en krönika på nätet hittade mig själv. smile.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 28-10-2007, 21:59) *
Glad.. nja... men överraskad var jag iaf idag då jag i en krönika på nätet hittade mig själv. smile.gif


Nu blev jag ju nyfiken Netha! yes.gif Har du lust att berätta?
Betty
CITAT (Netha @ 28-10-2007, 21:59) *
Glad.. nja... men överraskad var jag iaf idag då jag i en krönika på nätet hittade mig själv. smile.gif

CITAT (Biggan_ @ 28-10-2007, 23:54) *
Nu blev jag ju nyfiken Netha! yes.gif Har du lust att berätta?


Och jag med blev nyfiken. Får vi höra? shy.gif
Netha
Det handlar om ett möte för ett bra tag sen... faktiskt ett antal år sedan.
Iaf så har vi nu haft mailkontakt... trevlig sådan. smile.gif

Nej.. det är inte någon kärlekshistoria... "bara" ett möte... men som ändå satt spår smile.gif

Ja herreje.... vad allt kan man inte råka på... på nätet.
pejori
är glad över att influensan börjar ge sig här nu.... sweatingbullets.gif
bara lillkillen som klarade sig, resten däckade unsure.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 29-10-2007, 21:55) *
Det handlar om ett möte för ett bra tag sen... faktiskt ett antal år sedan.
Iaf så har vi nu haft mailkontakt... trevlig sådan. smile.gif

Nej.. det är inte någon kärlekshistoria... "bara" ett möte... men som ändå satt spår smile.gif

Ja herreje.... vad allt kan man inte råka på... på nätet.


Trevligt att träffa på gamla bekanta, oftast i allafall! yes.gif
anna_rispan
I dag var jag glad när jag gav en komplimang till en klasskamrat att han såg höstig och fräsch ut.

O så har vi börjat en ny kurs. 1800-talslitteratur. Den verkar bli intressant. Massa att läsa förståss. Ska ut på bokjakt i morgon. På begagnatmarkanden.
Felicia
Jag är glad för att jag är ledig nu en vecka wub.gif
Netha
Vi har haft fyraåriga barnbarnet hos oss dagtid denna vecka.
Idag kom hon och sa... mommo, sjung den där sången... jag frågade...vilken sång..
den som du sjöng när jag var liten... hmm... men vad var det för sång...
mommo... elva trollen.
Aha... vi sjöng den tillsammans... men sedan sa hon...
mommo det var inte den... nähä... men vad kan det då vara för sång.

Mommo nu vet jag änglar i bädden, sjung den mommo.

Så sjöng jag den...
Nu i ro, slumra in, i bädden så fin
som blomman på äng, i en gungande säng
och guds änglar de små
breda vingarna ut
och kring Emelie stå tills dess natten är slut

medan hon låg i min famn... har sjungit den för henne sen hon var nyfödd. wub.gif
Eva i Skåne
Den har jag också sjungit för mina små när det varit sovdags. Blir nästan sentimental nu.

Min mamma brukar berätta om när min dotter skulle sova hos mormor och morfar. Hon var nog också 3-4 år ungefär, låg mellan dem i sängen och mamma skulle få henne att somna, också med den vaggvisan. När mamma sjungit en stund sa dottern, som kämpade emot sömnen: nä mormor vi tar en annan och så satte hon igång för full hals med "Här kommer Pippi Långstrump" och sen var hon förstår klarvaken biggrin.gif

Cathis
Idag är jag glad yes.gif

Det är fredag, solen skiner, blir bjuden på bakelse till förmiddagsfikat och
får veta att idag stänger vi igen och går hem kl. 14.00. Vilken
toppenchef man har
bravo.gif
Lars-Olof Arvids
Visst är det härligt att det är så fint höstväder och att man får gå hem lite tidigare för att njuta av helgen. Jag fyller år i morgon och ska bjuda släkten på kyrkkaffe då. Det ska bli kul. smile.gif

Olle
Cathis
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 02-11-2007, 13:13) *
Visst är det härligt att det är så fint höstväder och att man får gå hem lite tidigare för att njuta av helgen. Jag fyller år i morgon och ska bjuda släkten på kyrkkaffe då. Det ska bli kul. smile.gif

Olle


Grattis lite i förskott hbd.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon