Gossen Ruda
Hade lite roligt på jobbet idag. Jag sitter på Telias felmottagning för växlar och en kvinna ringer och anmäler brytningar. Det var något fel på förbindelsen ut till växeln, belägen i Hässelby i Stockholm. Inte första gången tyvärr, hon hade gjort det ofta den sista tiden så hon var van vid att få ett referensnummer, alla felanmälningar får ett unikt nummer. Jag tog alla uppgifter och sa att jag skulle skicka över till ISDN-analysen.

Då kom det från henne: Får jag något nummer också? laugh.gif

Jag kontrade med : Det låter allvarligt det där!

Då fattade hon vad hon sagt och började gapskratta. Jag också. Det är kanske tur att jag sitter jag i Göteborg.

Annars är det ett ganska stående skämt med nummer/telefonnummer inom yrket men i det här fallet var det oavsiktligt.
Sylvia
Visst är det vanligt med felsägningar med nummer. Men folk tänker helt enkelt inte för vad de säger, de tänker bara på sitt ärende.

Denna diskussion gicks i en bekants företagsväxel:

- Hej, är det "oljebolaget"?
- Ja... hur kan jag hjälpa er?
- Jag skulle vilja beställa brännolja. Skicka den mannen med lång slang (eftersom huset tydligen låg långt ifrån vägen!). Hålet sitter gömt under busken.

Ridå!
Magdis
Gossen: Det där tycker jag mera låter som en Freudiansk felhörning, från din sida! rotfl.gif
Gossen Ruda
CITAT (Magdis @ 10-10-2007, 18:08) *
Gossen: Det där tycker jag mera låter som en Freudiansk felhörning, från din sida! rotfl.gif


Kan det vara så illa? Jag som bara har 7 saker i huvet, sex och kvinnor. Och en och annan stekel.
gammelnalle
sexhörning och fyrhörning har jag hört om men felHÖRNING... hur ser en sån ut??

coolgleam.gif

b
Lady Hamilton
..........om jag vore du Gossen så skulle jag släppa ut stekeln giggle.gif
gammelnalle
eller skaffa dig ett navigeringsinstrument......

sextant


b
Gossen Ruda
Jag kan ju släppa ut rovstekeln Ectemnius sexcinctus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon