Full version: Kanske en ny Hobby?
Gillan
Efter många försök gick det inte att få bättre bild än så här, men man kan trösta sig med att det är vackrare IRL.Kul att tillverka var det i alla fall..........och enkelt. Det enda som behövs är en glasburk, kul servettmotiv, rätt lim och rätt "dimer".

[attachment=8598:20071015_012_Odla.JPG]

Tyvärr har jag inte hittat nån bättre leverantör än Panduro, men jag är övertygad om att det måste finnas på fler ställen? Om nån av er har tips så mottages det gärna tummenupp.gif
Krolliljan
Snyggt tummenupp.gif
Gillan
CITAT (Krolliljan @ 20-10-2007, 07:44) *
Snyggt tummenupp.gif



Tack smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag brukar alltid köpa mina grejor i Tyskland när vi tar en tour dit ner.

Snyggt är det, kanske något till mina syltglas?

Gillan rinde du till karlavagnen för en vecka eller så? Hörde bara gillan och konståkning och då tänkte jag på dig

Elisabeth
Gillan
Synd att jag inte ska till Tyskland inom överskådlig tid. Och när jag var i Holland härom veckan visste jag inte ens om det! Fast jag känner nån som snart ska till Tyskland g.gif .......hmm......

Men!!! Nån måste ha snott mitt alias om du hörde både Gillan och konståkning ohmy.gif . För det var inte jag, absolut inte laugh.gif ................fast det är klart, om jag sa nåt intressant så kan jag ju alltid låtsas lite giggle.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Är det WM i konståkning nästa år i Göteborg? För damen som ringde sa att hon hade köpt biljetter och så vidare.

När jag hörde gillan och konståkning så ryckte det till här

I Kiel fanns ju förut en mycket bra affär nära terminalen med pysselgrejor. Men tyvärr finns den inte längre. Nu måste man längre ut, förbi centralen och då hittar man den på höger sidan.

Elisabeth
Gillan
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-10-2007, 09:34) *
Är det WM i konståkning nästa år i Göteborg? För damen som ringde sa att hon hade köpt biljetter och så vidare.

När jag hörde gillan och konståkning så ryckte det till här

I Kiel fanns ju förut en mycket bra affär nära terminalen med pysselgrejor. Men tyvärr finns den inte längre. Nu måste man längre ut, förbi centralen och då hittar man den på höger sidan.

Elisabeth



Tack för tipset Elisabeth, det ska jag föra vidare rolleyes.gif ..................

Och, ja, det är VM i GBG nästa år och jag har biljett på första parkett, men det var trots det inte mig du hörde i radion rotfl.gif
Alba
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-10-2007, 09:05) *
Jag brukar alltid köpa mina grejor i Tyskland när vi tar en tour dit ner.

Snyggt är det, kanske något till mina syltglas?

Gillan rinde du till karlavagnen för en vecka eller så? Hörde bara gillan och konståkning och då tänkte jag på dig

Elisabeth

Jag hörde också det och hajade till. Men hon som ringde var från Östersunds-trakten.




Jag har kikat mycket på Decoupage...någon gång ska jag försöka. Så snyggt Gillan att dekorera glasburkar.



Decoupage Björkgården
Tosan
Decoupage är askul!
Jag testade på sonens cykel i våras, med vanligt papper och klarlack. Funkade jättebra, men lite pilligare eftersom papperet är styvare smile.gif
anna_rispan
Det var riktigt fint Gillan. Hur tål det att diskas? Vad kan man använda burkarna till?
Gillan
Tack ska ni ha wub.gif . Just de här burkarna är gamla inläggningsburkar som jag köpt på auktion för några år sedan. Jag har ganska många och de är användbara till mycket. De här tänker jag ha lite smått och gott i till jul tror jag. Tyvärr är inte mina behandlade på rätt sätt, så jag kan för närvarande inte diska dem. Men, det ska gå att göra det. Jag har inte hittat nåt bra ställe för inköp av materiell än. Så jag vet inte ens vad man ska använda. Jag får återkomma med det när jag hittat vad jag behöver.
Biggan_
Så söta burkar Gillan! yahoo.gif Det har du gjort bra! bravo.gif
Får plats med jättemycket julgodis i dom där!!! crazy.gif
Kajsa i Arvika
Har testat decoupage fast på ytterkrukor av terracotta... provat att använda både servettmotiv och tyg och det funkade lika bra... kommer inte ihåg om jag använde samma decoupagelack till både tyg och papper dock.. (står kanske på förpackningen..) tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon