Full version: Hårfärg
netaave
Såg ett inslag på nyheterna där branchfolk bland frisörer förfasar si över oss "hemmafärgare" Vi vet tydligen inte vårt eget bästa då det här produkterna innehåller kemikalier som framkallar allergier och är mer eller mindre livsfarliga att använda.
Då undrar jag?
Vad är det som frisörerna använder på salongen för att färga vårt hår?
Är inte det samma produkter?
Skillnaden för mig är iaf ingen annan än ca 500 kr för samma resultat!!!
Boxer
Precis min tanke!
Magdis
Nog tror jag det är ungefär samma produkter alltid.
Cassandra
Gör man som man ska är det ingen fara. Det är inte alla frisörer som gör rätt heller. Det handlar enbart om kunskap, dvs att följa anvisningarna.

Sedan har jag sett att frisörerna kan ha andra märken än de som finns att köpa i handeln. Skillnaden vet jag inget om. Däremot när vi nödgades använda en flytt/städfirma för några år sedan upptäckte jag att de hade världens superrengöringsmedel som inte går att få tag på för oss vanliga dödliga. De glömde en flaska mirakelmedel i badrummet.
Tezzla
Nog tror jag att frisörerna har bättre och skonsammare preparat än de vi köper på ICA, men jag tror inte skillnaden är så enorm. Själva principerna för hårfärgning är ju samma. Tror säkert det finns allergiframkallade kemikalier i den hårfärg vi köper, men jag har aldrig upplevt några obehag efter alla år jag färgat själv så jag tänker fortsätta. Det resultat jag får när jag färgar själv blir minst lika bra som hos frisören, men många, många hundralappar billigare.
vindspel
Tja, mina besök hos frissan kan nog räknas på en hand då jag klipper mig själv. Har nu fått för mig att bleka håret så då tassar jag dit, det skulle jag inte våga göra själv. Sist jag var där så fick frisören blekningsmedel i näsan som då rann hela tiden. Får se om han överlever, då vet vi hur farligt det är blush.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon