Full version: Magic Bullet
lisselbo
Har sett reklam för Magic Bullet, men den är ju inte så billig.
Såg att Ellos har en liknande så jag beställde den stället, kostade bara 349:-
Någon som har nå´n av dessa apparater?
Isåfall tar jag gärna emot tips på vad man kan göra.
Mollis
Vad är det för nåt då? Patrontillverkningsmanick eller....

//Mollis
lisselbo
Det är en sorts mixer som man hackar, blandar, vispar med
KURT
CITAT (lisselbo @ 02-11-2007, 13:56) *
Det är en sorts mixer som man hackar, blandar, vispar med



Den har varit uppe här tidigare. Jag förstår inte varför man skall skaffa sig en så liten matberedare? De flesta har ju ändå en "riktig" matberedare, använd den istället.
aanderss
ja jag är trött på den reklamen
elleave
Jag har en sån som jag köpt på öb, från melissa. Är perfekt till smothiesar och liknande. Även hacka färska kryddor, vitlök, lök funkar (om man inte har för mycke och delar den i mindre bitar.) Vispa grädde mm. Dock har jag inte testat att pressa jos.
*Stintan*
Samma som den Ellos har köpte jag på ÖB för 249:- tror jag det var. Den är superbra tycker jag, har den står framme och använder den varenda dag.

Har ingen aning om det är någon skillnad på dom som visats i reklamen på TV.

Ja Kurt jag har en stor matberedare men den är mycket bökigare att använda och diska och eftersom jag dessutom har ett enmanshushåll så funkar denna lilla apparat alldeles perfekt för mej.
lisselbo
Har också en matberedare, där bunken gått sönder.
Har även en blender, men den är så sabla bökig och diska.
*Stintan*
lisselbo, med min följde ett häfte med diverse recept o tips.
lisselbo
Avundsjuk, det fick inte jag
pejori
har köpt en jag med tummenupp.gif
toppen till att göra egen barnmat med istället för att dra fram den stora maskinen när man mosar två msk. majs t.ex. tummenupp.gif
kör även kaffebönor, lök mandlar och andra nötter i den....toppenbra
Anki på Öland
Köpte min på Netto för 229:- Fick också receptbok med. Enda övrig skillnad mot Magic Bullit som jag upptäckt är att jag inte fick med några extra packningar runt där man skruvar ihop den. Men har upptäckt att det går bra utan packning också! smile.gif
Har också enmanshushåll och använder den nästan dagligen att hacka eller vispa.
Testade att pressa apelsinjos en gång men fattade inte att man skulle ta bort skalet blush.gif Trodde vätskan skulle rinna ut igenom hålen i sildelen....... fick istället mixad apelsin som smakade något beskt av skalen...... tongue.gif
Anki
gunvor
nu är det snart säsong för milkshake!!

gamla ostbitar - skär i småbitar och mal - sedan på med ett av lockenoch man har en pyts riven ost i kylskåpet.
Jag använde för stora , härda bitar första gången och kniven gick sönder - fick en ny fr Ellos.

Jag tycker mycket om minlilla maskin!
160kvm stort hus
Jag köpte min på tradera. Och jag ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLSKAR den!!!

Den är superbra till.. ja allt. Fast om man vispar grädde får man se upp, det blir lätt smör...
Thomas Wahlqvist
199kr på Netto
Whiskuchi
Jag har ÖoB:s kopia, den är suverän (särskilt när man som jag mixar mycket barnmat) tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon