MariaS
Nu har jag nämligen lagt upp en bilddagbok på vårt eländiga köksbygge. Det går bra att följa eländet via denna länken

Kan ju lägga in ett och annat trädgårdskort också, men bara om solen skiner rolleyes.gif
Anma
Va spännande! Har lagt in bokmärke. Älskar renoveringsbilder! Gärna med före/efter...

Krolliljan
Detta följer jag med spänning. yes.gif
Azola
Spännande att se vad som växer fram!
Kajsa i Arvika
väcker minnen om ett kök som jag varit med om att renovera... lite norsk "Hyttestil" blir det med träpanel på väggar, golv och tak.. giggle.gif frustrerande med hantverkare som kommer lite som de vill... de följer verkligen den Värmländska devisen... "Kommer jag inte idag så kommer jag (kanske) i môra..." eller också dagen därpå typ... ranting.gif speciellt kul om man tagit ledigt från jobbet för att de ska komma...
Anki på Öland
Känner flera hantverkare som lever efter den devisen..... sad.gif
När jag skulle sätta ett plåttak på en utbyggnad på mitt hus pratade jag med plåtslagaren i oktober. Han skulle då komma "nästa vecka" och titta och ge mig ett kostnadsförslag.
Ingen kom och ingen kom........ och så en söndag i april när jag och dottern varit borta sedan fredag förmiddag kom vi hem till ett hus med färdigt plåttak på utbyggnaden. Ett svart plåttak på ett hus med tak av röda eternitplattor......... ohmy.gif
Anki
Aqvakul
Intressant hur hantverkare har kunnat få acceptans på att lova runt och hålla tunt. Alla gnäller lite över hantverkare som inte håller vad de lovar, men ingen förväntar sig egentligen något annat.
Om andra yrkesgrupper skulle agera lika opålitligt så skulle det ta hus i h-e. (Nu finns det faktiskt undantag. Men då blir man ärligt talat förvånad)!
Fenja
Men vad härligt med dett helt fräscht och nytt kök sen va? biggrin.gif
Mvh
Fenja
MariaS
Nu har jag lagt upp några nya bilder från dagen.
MariaS
Nu är det KÖKSKÄNNING! Skåp och vitvaror börjar ta plats! -cry-.gif av glädje

Massor av kök
Fenja
Underbart! Ser ut att vara inflyttningsklart inom en inte alltför avlägsen framtid, va? Mysigt att adventspynta allt det där nya biggrin.gif
Mvh
Fenja
MariaS
CITAT (Fenja @ 28-11-2007, 19:02) *
Underbart! Ser ut att vara inflyttningsklart inom en inte alltför avlägsen framtid, va? Mysigt att adventspynta allt det där nya biggrin.gif
Mvh
Fenja


Du kan ge dig på att kassen med "lull-lull" kryper närmare och närmare köket... naughty.gif
MariaS
[attachment=10228:köket_2007_12_04c.jpg]Nu är det klart! Vi har "boat" in oss. Nu är det bara städningen av hela huset kvar. Otroligt hur mycke skit som samlar sig i hörnen av lite köksrenovering...
[attachment=10226:köket_2007_11_29j.jpg][attachment=10227:köket_2007_11_29m.jpg]
Marina i Hällekis
Hej Maria!
Hade helt missat denna tråden.
Kan bara säga LÄCKERT!!!! tummenupp.gif

Marina
Ophelia
Jättehäftigt med mosaiken. Vad roligt att få följa med i utvecklingen tummenupp.gif
MariaS
Nu är det t.o.m. färdigpiffat, eller är det något som saknas?
[attachment=10252:köket_2007_12_05a.jpg][attachment=10253:köket_2007_12_05b.jpg]
Anma
Vad snyggt det blev tillslut! När jag såg de gröna luckorna första gången tänkte jag att jisses så färggrant! Men måste erkänna nu att det blev både snyggt och vågat!

Jag antar att du hade bilden av det färdiga köket klar i huvudet ock "såg" helheten. En annan såg bara en jättegrön kökslucka!
MariaS
Jo det sista föll på plats när jag såg den här mosaiken för ett år sedan. Planeringen har pågått i 11år, så köket är mer än genomtänkt. Beviset är väl de fem lådorna som jag har fått "över". Men känner jag mig själv rätt, är de snart fyllda...
Fenja
Grattis!! Jättefint! Lådor är det väl inga som helst problem att fylla? wink.gif Jag gillar träet i köksbänken, vad är det för något? Urläckert!!
Mvh
Fenja
MariaS
CITAT (Fenja @ 05-12-2007, 19:03) *
Grattis!! Jättefint! Lådor är det väl inga som helst problem att fylla? wink.gif Jag gillar träet i köksbänken, vad är det för något? Urläckert!!
Mvh
Fenja


Hrrrm blush.gif det är massiv teak i bänkskivorna...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon