Full version: Kalla mig gärna dum
bejron
Men varför skrivs det i trådar där det ropas troll? Är det inte det som är trollets uppgift, att få andra att skriva i sina trådar? Är ni så följsamma att ni gör precis som ni blir tillsagda. Ett troll som får vila gör ingen skada.

Det här inlägget har inget som helst att göra med något annat inlägg just nu här på odla, syftar inte på någon och kräver inga svar om någon skulle känna sig träffad.
ingrid fuxwall
Men något vill du säkert med ditt inlägg och eftersom jag är nyfiken så undrar jag.

ingrid som inte tycker du är dum, är bara nyfiken
Lilla Birka
CITAT (bejron @ 19-11-2007, 22:42) *
Men varför skrivs det i trådar där det ropas troll? Är det inte det som är trollets uppgift, att få andra att skriva i sina trådar? Är ni så följsamma att ni gör precis som ni blir tillsagda. Ett troll som får vila gör ingen skada.

Det här inlägget har inget som helst att göra med något annat inlägg just nu här på odla, syftar inte på någon och kräver inga svar om någon skulle känna sig träffad.

Du har absolut rätt där, det finns trådar som bara borde förbigås med tystnad....
bejron
Jomen jag undrar vad som lockar en att skriva i en tråd där det tusen gånger är sagt att ett trolls främsta uppgift är att hålla diskusionen igån och att göra andra osamsa. Ändå skrivs det gång på gång i såna trådar, svar och försvar. Trollet kan man ju inte omvända eftersom det enda det är ute efter är det som blir. För vem och varför tar man då strid för sina ståndpunkter? Nu var jag faktiskt bara nyfiken.
pejori
CITAT (bejron @ 19-11-2007, 22:52) *
Jomen jag undrar vad som lockar en att skriva i en tråd där det tusen gånger är sagt att ett trolls främsta uppgift är att hålla diskusionen igån och att göra andra osamsa. Ändå skrivs det gång på gång i såna trådar, svar och försvar. Trollet kan man ju inte omvända eftersom det enda det är ute efter är det som blir. För vem och varför tar man då strid för sina ståndpunkter? Nu var jag faktiskt bara nyfiken.


bra fråga....jag blir lika förundrad varje gång ett troll äter sig tjock och fet och skrattar i lönndom slap.gif
Berith
Jag tror inte att aanderss menade att hans tråd skulle uppfattas som att han matade troll. smile.gif
Ophelia
CITAT (bejron @ 19-11-2007, 22:52) *
Jomen jag undrar vad som lockar en att skriva i en tråd där det tusen gånger är sagt att ett trolls främsta uppgift är att hålla diskusionen igån och att göra andra osamsa. Ändå skrivs det gång på gång i såna trådar, svar och försvar. Trollet kan man ju inte omvända eftersom det enda det är ute efter är det som blir. För vem och varför tar man då strid för sina ståndpunkter? Nu var jag faktiskt bara nyfiken.



Tycker du inte att det framkommer om du läser svaren? Varför inte ställa din fundering i trolltrådarna? Du får säkert en hel del olika svar som kan vara intressanta och stilla din nyfikenhet.
Magdis
Man kan ju se den här tråden som ännu mera mat åt trollet å andra sidan.
Tezzla
CITAT (Magdis @ 20-11-2007, 11:30) *
Man kan ju se den här tråden som ännu mera mat åt trollet å andra sidan.



Exakt! yes.gif

(Och attans skit att jag skrev i denna tråd! biggrin.gif )
vindspel
CITAT (Magdis @ 20-11-2007, 11:30) *
Man kan ju se den här tråden som ännu mera mat åt trollet å andra sidan.




Denna tråden är ju mat.....
bejron
Nä, det tycker inte jag att det här är en mata trollet tråd. Inget troll har skrivt här, inget troll provoserar jag, inget svar på något är det och det finns ingen åsikt här. Jag bara undrar hur ni tänker ni som skriver i trolltrådar. Jag har börjat tråden och jag är lika lite troll som aanderss som också fick sin tråd till en trolltråd. Det är inte jag som ska döma vad som är rätt eller fel att göra, vem eller hur man svarar. Jag bara undrar varför. Det är ju inte ens trollet jag vill ha svar av för varför ett sånt skriver har jag redan förstått.
Aqvakul
Låt folk skriva vad de vill så länge det inte är ärekränkning, hets mot folkgrupp eller barnsex.
Det är frivilligt att både läsa och svara på inlägg.
"Trollfar"
Ophelia
CITAT (bejron @ 20-11-2007, 19:35) *
Nä, det tycker inte jag att det här är en mata trollet tråd. Inget troll har skrivt här, inget troll provoserar jag, inget svar på något är det och det finns ingen åsikt här. Jag bara undrar hur ni tänker ni som skriver i trolltrådar. Jag har börjat tråden och jag är lika lite troll som aanderss som också fick sin tråd till en trolltråd. Det är inte jag som ska döma vad som är rätt eller fel att göra, vem eller hur man svarar. Jag bara undrar varför. Det är ju inte ens trollet jag vill ha svar av för varför ett sånt skriver har jag redan förstått.


Tja...det är väl olika hur folk tänker. Hur tänker du själv som funderar över detta och har startat denna tråd?
Aqvakul
Måste allt vara så himla genomtänkt?
bejron
CITAT (aq42 @ 20-11-2007, 21:09) *
Låt folk skriva vad de vill så länge det inte är ärekränkning, hets mot folkgrupp eller barnsex.
Det är frivilligt att både läsa och svara på inlägg.
"Trollfar"


Jomen så klart det är. Vad jag tänker och som Opelia undra över är ovesentligt. Det jag är nyfiken på är vad som driver människor att svara i trolltrådar. Vilka motiv dom har tänker inte jag kommentera. Nu hade jag ju inte tänkt att jag skulle bli anklagad för att göda troll. Om jag velat det hade jag fortsatt trolltråden. Då hade jag stridit för min sak och bestämt hävdat att jag har rätt. Men nu kan ju var och en göra som dom vill, i den här tråden. Jag dömer ingen, jag ifrågasätter inte och jag har ingen åsikt. Jag var bara nyfiken.
vindspel
CITAT (bejron @ 20-11-2007, 21:35) *
Jomen så klart det är. Vad jag tänker och som Opelia undra över är ovesentligt. Det jag är nyfiken på är vad som driver människor att svara i trolltrådar. Vilka motiv dom har tänker inte jag kommentera. Nu hade jag ju inte tänkt att jag skulle bli anklagad för att göda troll. Om jag velat det hade jag fortsatt trolltråden. Då hade jag stridit för min sak och bestämt hävdat att jag har rätt. Men nu kan ju var och en göra som dom vill, i den här tråden. Jag dömer ingen, jag ifrågasätter inte och jag har ingen åsikt. Jag var bara nyfiken.

Jag bara skojade..... Inte föder du troll eller är ett.
Bryr mig inte om att det finns troll...finns det?........strunt samma.......ventilera åsikter är bara bra och man behöver ju inte ha ett behov att övertyga andra att tycka som sig själv...vilket jag inte tror ngn gör....
Snöflinga
Troll finns ... tomtar också rolleyes.gif
pejori
Att svara "troll" är väl rätt ok. om man nu kan föra diskusionen utan att börja anklaga folk hit och dit. tummenupp.gif
är väl igentligen det bästa sättet att "avväpna ett troll" att inte köpa provokationen utan att föra en samsad dialog om "ämnet" rolleyes.gif
bejron
En modig som vågat svara. Tack förresten för att du inte dömt ut mig som här för att provocera. Jag är verkligen bara nyfiken och jag hoppas ju innerligt att andra inte ska bli oense för min fråga.
pejori
varför skulle jag döma???...jag uppfattade det enbart som en frågeställning bland alla andra och absolut inte nått sätt att spä på någon trollning tummenupp.gif
har fortfarande inte sett något "trolltyg" i denna tråden. naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon