Full version: Telefonkatalogen
Anma
De flesta här inne bör ha dator och kan söka nummer och företag på nätet. Varför då ha en papperskatalog?
Tänk vad man kan göra för miljön genom att avbeställa den! smile.gif

Enligt uppgift var det bara 3500 personer som avbeställde förra året, tänk om det blev en miljon i år!

Avbeställ telefonkatalogen
Castea
tummenupp.gif

Jättebra! Har nu avbeställt, eftersom det första jag ändå gör när jag får den är att lägga den i pappersinsamlingen.
Men har faktiskt inte tidigare tänkt på att den går att avbeställa.
herkules
här har inte delats ut några telefonkataloger på flera år..?
Piccante
Jag har funderat på att avbeställa eftersom jag aldrig använder den. Men jag bor i hyreshus och här brukar de som delar ut lägga en hög med kataloger i trapphuset (katalogen är för tjock för brevinkastet) så gör de med IKEA-katalogen med sen får de som vill ta ett ex. Jag tror iofs att de lägger lika många ex här ändå även om jag skulle avbeställa?
Anma
CITAT (Markus_H @ 29-11-2007, 10:09) *
Jag har funderat på att avbeställa eftersom jag aldrig använder den. Men jag bor i hyreshus och här brukar de som delar ut lägga en hög med kataloger i trapphuset (katalogen är för tjock för brevinkastet) så gör de med IKEA-katalogen med sen får de som vill ta ett ex. Jag tror iofs att de lägger lika många ex här ändå även om jag skulle avbeställa?

Vet inte, men rimligtvis borde låta bli att lägga ut till dig om du avbeställer.
LadyG
CITAT
Du som bor i hyres- eller bostadsrätt behöver inte anmäla dig på denna sida. Där hämtar vi automatiskt eventuellt överblivna kataloger efter cirka två veckor och vidaredistribuerar dessa till andra områden.

http://www.enirosverige.se/se/Sverige/Kont...gavbestallning/

Piccante
CITAT (LadyG @ 29-11-2007, 11:29) *
CITAT
Du som bor i hyres- eller bostadsrätt behöver inte anmäla dig på denna sida. Där hämtar vi automatiskt eventuellt överblivna kataloger efter cirka två veckor och vidaredistribuerar dessa till andra områden.

http://www.enirosverige.se/se/Sverige/Kont...gavbestallning/


Tack för tipset! Då slipper jag avbeställa, fortsätter låt bli att hämta katalogen så returneras de.
Dito Verde
Ja men det är ju inte klokt.
På jobbet har vi ju en i varje rum som har telefon. Jag tror ingen använder dem längre.
Nu har jag ställt frågan till alla min arbetskamrater. Detta måste vi åtgärda.
Lilla Birka
Och dessutom är papperskatalogen inte tillförlitlig! Min fastighet bytte namn för mer än fem år sedan och lika 17 så står den gamla adressen kvar i katalogen! På eniros nätsidor är dock adressen korrekt. Det är ju också så att man får en lokaldel, i vårt område t.o.m. två och om man vill leta efter ett visst företag så går det ju bra där. Den ena delen som kallas Din del har dessutom plankat eniros paperskatalog så där är min adress också fel.
Bra att du tog upp detta, ska genast avbeställa.
Bookhousegirl
CITAT (LadyG @ 29-11-2007, 11:29) *



Haha, det var nog det roligaste jag har hört på länge... rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

Förra året lades det ut ett antal telefonkataloger i mitt trapphus men eftersom jag aldrig använder den så tog jag ingen och de låg där i flera månader tills de en dag var borta, då hittade jag den innanför dörren i källaren några dagar senare, så att de kommer och hämtar upp dem tror jag inte ett ögonblick på!!!

Får väl se hur det blir nästa år för jag har redan avbeställt min, av årets kataloger är det bara min som ligger kvar, kanske borde göra dem tjänsten att ta med den till pappersåtervinningen direkt... tongue.gif
LadyG
Det är deras vision att så skall ske, kanske det borde så? smile.gif

Skämt åsido, ring till dem och klaga nästa gång de inte gör det de ska.
Myosotis
CITAT (herkules @ 29-11-2007, 09:06) *
här har inte delats ut några telefonkataloger på flera år..?


Nej, inte här heller! Inte sen 2003! Men nu fick jag helt plötsligt en för ett tag sen. confused.gif
Floppy
Tackar för tipset...nu har även jag avbeställt den...
Gudrun i Göteborg
Men om jag avbeställer och bor i hyresrätt så borde väl de minska antalet de lägger ut i min trappuppgång? Inför tryckningen alltså. När de väl ligger där så är det ju kört - katalogerna finns ju redan.

Jag har iaf avbeställt min här hemma. Kommer inte ihåg när jag senast tog i en katalog. Och som Dito Verde säger: Det är ju inte klokt att en katalog läggs ut vid varje jobbtelefon.
Netha
CITAT (LadyG @ 29-11-2007, 11:29) *

Nämen så har aldrig skett här. Katalogerna ligger i trapphuset så länge tills jag blir förb.. och de slängs i sophuset.
Ingen har någonsin hämtat överblivna.
Får se om de ändrat rutiner i år... på tisdag körde de ut kataloger... ligger en meter från min dörr.
LadyG
De verkar vara slarviga, Eniro för det är många som säger samma sak. Ok om det bara vore någon enstaka, men nu är det ganska många och på flera olika ställen. Får hoppas att det är nya rutiner för i år, annars är det skamligt att de påstår sig göra något för miljön som de sedan de facto inte gör.

I så fall ska de manglas i pressen på bästa nyhetsplats smile.gif

...nej, jag kjunde inte komma på något värre straff för stunden smile.gif
Netha
CITAT (LadyG @ 29-11-2007, 22:24) *
De verkar vara slarviga, Eniro för det är många som säger samma sak. Ok om det bara vore någon enstaka, men nu är det ganska många och på flera olika ställen. Får hoppas att det är nya rutiner för i år, annars är det skamligt att de påstår sig göra något för miljön som de sedan de facto inte gör.

I så fall ska de manglas i pressen på bästa nyhetsplats smile.gif

...nej, jag kjunde inte komma på något värre straff för stunden smile.gif

Manglas i pressen... javisst. Är väl enda sättet att kanske få dem att uppfylla det de lovat.
råse-marie
Nu har jag avbeställt men måste man förnya varje år ?

Det vore ju faktiskt bättre att man fick beställa OM man ville ha katalog. tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon