Full version: Tjuvlyssnat
Mollis
Jättekul sajt dit folk skickar in sina bästa "tjuvlyssningar", sånt dom hört på stan...

Ett exempel: (hört på ett café i Stockholm)

En pojke ~10 sitter och fikar med sin mamma ~35 och passar på att fråga henne vad hon önskar sig i julklapp.
Mamma: Ni behöver ju inte köpa något, men om ni gärna vill så önskar jag mig ett nattlinne.
Sonen: Men mamma, jag har ju träslöjd!


http://www.tjuvlyssnat.se/index.php

//Mollis
Anma
Ja, kikar in där nästan dagligen. Mycket roligt får man läsa! smile.gif
Alba
Oj oj så mycket tokerier.
Alphaville
Det var länge sedan jag tittde in på den sidan. Men visst är den rolig!
wolkenkrabber
jag älskar den sidan.. här kommer två av mina favoriter

MAN MÅSTE JU KÄNNA AV VIBBARNA FÖRST
Soft Kök & Bar Malmskillnadsgatan, Stockholm

Några ungdomar ~18 sitter vid ett bord och pratar. En kille med tydlig Karlstadsdialekt påpekar uppspelt att gatan utanför är den berömda Malmskillnadsgatan.
Tjej vid bordet: Min mamma jobbade i ett av husen här längst gatan tidigare! När jag gick på högstadiet hade vi en "Praktisk Yrkesdag" då man följer med en förälder på jobbet, så jag var på mammas jobb. Efteråt skulle jag möta en kompis utanför, och när jag står där och väntar kommer en gubbe fram till mig och frågar om jag "jobbar". Jag blev helt ställd och bara ”Eh…Nej, jag praktiserar bara!”

Cred: Sillen




"Damn you, Stefan Persson!"
Kungsgatan, Göteborg

Fyra killar ~16, sitter på en bänk då en välklädd kille ~25, i trenchcoat och kavaj går förbi.
Killen på bänken (kaxigt): Du braten, kan jag låna dig en stund.
Killen i trenchcoat tvärvänder och går tillbaka. Killen på bänken skrattar nervöst och tittar på sina kompisar.
Killen (neutralt): Jaha, vad är det som är bratigt med mig då?
Killen på bänken (nervöst): Öh, asså, du bara går där med din dyra kavaj och rock… typ.
Tittar på sina polare som har ryggat tillbaks och lämnar honom ensam i diskussionen.
Killen: Så jag är brat för att du tycker att mina kläder är för dyra?
Killen på bänken (skrattar nervöst): Öhh, ah… precis.
Killen (neutralt med spänd blick): Jag har köpt både rocken och kavajen på H&M, och skorna på rea för 175 spänn. Vilket innebär att din Billabong-tröja, märkeshatt från Diesel och designat söndriga jeans kostar dubbelt så mycket som mina kläder.
Killen på bänken (tänker efter): Jaha… ok.
Tittar på sina polare igen som alla har slagit ner sina blickar i gatan.
Killen på bänken: Men ditt hår då, du har ju för fan backslick!
Killen (fortfarande neutral): Jag var tvungen att klippa mig för att få ett jobb. Hellre det än att se ut som dig på huvudet och göra karriär på Burger King.
Killen på bänken (med bekymrad min): Öööh, vafan…
Killen böjer sig ner och tar tag i killens axel och tittar honom i ögonen.
Killen (neutralt): Då kanske vi har lärt oss något idag.
Han vänder sig om och går men vrider efter några meter på huvudet.
Killen: Jävla brat.

Cred: Stojje

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon