Full version: 2008 års kataloger
Lady Hamilton
Tänkte starta en tråd där vi kan skriva in när och vilka kataloger som har kommit Jag börjar bravo.gif
*Thompson & Morgan (frö katalog)
*Wibrants Trädgård Rockdala (Fuchsior & Pelargon sticklingar)
Eva 33c
Förra året beställde jag frön från
Plant World Seeds
I år fick jag deras papperskatalog redan för några veckor sedan.
Eva i Stuvsta
Impecta och Plants of Distinction.
renate
STAs frölista har jag och prickat in några,Konnässörsklubben väntar jag på.Inga fler,sår inte så mycket längre,har en massa egna fröer plus ev byten på forum.
Monica M zon 4
Ååå, har Impecta kommit!! Har handlat från dom i flera år men minns inte om man måste beställa katalogen varje år eller om den kommer automatiskt. Nån som vet?? confused.gif
Alba
Jag har inte fåtta katalogen så jag kollade på Impectas hemsida. Så här står det:


OBS! Har du beställt under de senaste två åren skickas katalogen automatiskt. Du behöver alltså inte beställa någon här. Katalogen skickas ut runt den 15 decermber
Eva 33c
Impectas nya katalog kan laddas ner från deras hemsida om man inte orkar vänta. Jag har gjort det eftersom vi åker bort den 15 december...
Archos
Jag fick en katalog från Chiltern Seeds som jag beställde från i våras. Har inte kollat in deras sortiment så noggrant eftersom jag bara var ute efter en frösort när jag beställde från dem men de verkar ha hyfsat sortiment.
lissa
Bakkers och Thompson & Morgan, plus inbjudan till Eurobulbs hemsida. Jag började bläddra och göra en lista, men sen kom jag till sans , rev listan och stoppade undan katalogerna biggrin.gif Bakkers måste jag ta fram igen, vill nämligen köpa kogödsel, och dom har det där...men farligt farligt unsure.gif
anx
Jag har just hittat jungleseeds katalog på nätet. Hittar massor med spännande frön. Är det nån som har erfarenhet av deras frön och knölar?
Marina i Hällekis
Om ni som jag väntat på Impecta, fick detta mailet idag!

Väntar du på katalogen från Impecta?
Under julen ska man inte jäkta!
Man ska äta, umgås och njuta
Till nyår skåla och raketer skjuta
När vi sedan vaknar till ett nytt friskt år
Den helt nydesignade katalogen från Impecta du får!

Tyvärr har vi råkat ut för en försening hos vårt tryckeri som gör att de flesta får frökatalogen i brevlådan först efter nyår. Den som väntar på något gott väntar som bekant aldrig för länge. 2008-utgåvan är helt nydesignad och innehåller hela 292 sidor.

Har du handlat under de två senaste åren får du din katalog automatiskt, i annat fall finns den för beställning på vår hemsida.

ewa zon 3
Jelittokatalogen fick jag nu i veckan

/Ewa
MariaS
CITAT (Marina i Hällekis @ 21-12-2007, 16:31) *
Om ni som jag väntat på Impecta, fick detta mailet idag!

Väntar du på katalogen från Impecta?
Under julen ska man inte jäkta!
Man ska äta, umgås och njuta
Till nyår skåla och raketer skjuta
När vi sedan vaknar till ett nytt friskt år
Den helt nydesignade katalogen från Impecta du får!

Tyvärr har vi råkat ut för en försening hos vårt tryckeri som gör att de flesta får frökatalogen i brevlådan först efter nyår. Den som väntar på något gott väntar som bekant aldrig för länge. 2008-utgåvan är helt nydesignad och innehåller hela 292 sidor.

Har du handlat under de två senaste åren får du din katalog automatiskt, i annat fall finns den för beställning på vår hemsida.


Här är en nätlänk till kattalogen
Kajsa i Arvika
Impecta katalogen damp ner idag!!! så då har de nog fixat till förseningen trots allt! tummenupp.gif bravo.gif
Lady Hamilton
CITAT (Kajsa i Arvika @ 22-12-2007, 17:09) *
Impecta katalogen damp ner idag!!! så då har de nog fixat till förseningen trots allt! tummenupp.gif bravo.gif



crying.gif fy vad orättvist..................... shy.gif jag vill ju oxå ha den NU!.........
kerstin z5-6
Alplains har kommit! smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Igår kom Joyseeds och Konnässörsklubben, båda två toppenkataloger......

http://www.joyseeds.fi/index.php?language=...mp;currency=EUR

http://w3.goteborg.se/botaniska/konnassorsklubben.html
Monarda
Lindbloms Frö har anlänt! smile.gif
Ciczi
Som jag har väntat på min Impecta-katalog.... O varit avis på att andra har fått den. Men NU har jag också fått den... yahoo.gif

Ciczi
Helen i Piteå Zon 5
jag fick också min Impectakatalog idag biggrin.gif Ska bli trevligt att läsa den ikväll/inatt... superfin katalog!
Ciczi
mhhm... Jag hittade tre sorter med engång som jag ville ha utan att jag öppnat katalogen... happy.gif

Ciczi
Gillan
yahoo.gif Jag har också fått min idag.............nu har jag kommit till sidan 27....................och mig vara bankrutt unsure.gif , måntro om jag vågar fortsätta bläddra sweatingbullets.gif
Cathis
yahoo.gif Jaaaa har också fått min idag, nu ska här shoppas, förlåt läsas whist.gif
bara shoppa liiiite crazy.gif
ingrid fuxwall
CITAT (renate @ 08-12-2007, 17:36) *
Konnässörsklubben

Någon som beställt av dem och kan ge en uppfattning om mängden av fröeer man får. Tänker beställa tillsammans med en likasinnand och undrar om vi kan dela på "påsen" eller om vi behöver varsin.

ingrid
Ewa L
Jag har väntat och väntat på min Impecta-katalog, men ... -cry-.gif
Laddade ner den idag, det var ju bara 45 mB!!
Alba
Jag har fått Impecta idag.......vilken lycka. Nu ska här planeras. Har just sett Kolonin Iris så nu är inspirationen på topp.
stennie
Jag fick också Impecta katalogen idag...och jag som redan har handlat massor....... wacko.gif blink.gif crazy.gif
Irene_L
Jag fick också Impecta katalogen idag. Vad bra att dom ändrat den så texten och bilderna var tillsammans. Den blev mycket mer lättläst. tummenupp.gif Fast jag ska nog inte beställa fler frön............tror jag giggle.gif
Krolliljan
Jag fick också min Impecta-katalog idag. Jag som redan har så många frön unsure.gif men visst det kommer att bli beställning. naughty.gif
Lady Hamilton
Även jag har fått Impecta idag yahoo.gif
Men jag hade INGEN aning om att det var så mycket fröer jag bara "måste ha" rtfm.gif
Trodde i min enfald att det skulle räcka med den "frö-högen" jag redan hade giggle.gif
Eva 33c
CITAT (ingrid fuxwall @ 08-01-2008, 20:26) *
Någon som beställt av dem och kan ge en uppfattning om mängden av fröeer man får. Tänker beställa tillsammans med en likasinnand och undrar om vi kan dela på "påsen" eller om vi behöver varsin.

ingrid

Det brukar inte vara så jättestora portioner. Ungefär som i STA, om du har fått fröer därifrån någon gång. Nog går de väl att dela på två om man vill ändå. det skiljer ju lite på sorterna också. Det största problemet brukar vara att man sällan får allt man beställt eftersom det tar slut. I år hade de ju skrivit in i katalogen vilka det fanns lite av, som en hjälp.
Jag har skickat min beställning så får vi se vad det blir rolleyes.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Eva 33c @ 08-01-2008, 22:19) *
Det brukar inte vara så jättestora portioner. Ungefär som i STA, om du har fått fröer därifrån någon gång. Nog går de väl att dela på två om man vill ändå. det skiljer ju lite på sorterna också. Det största problemet brukar vara att man sällan får allt man beställt eftersom det tar slut. I år hade de ju skrivit in i katalogen vilka det fanns lite av, som en hjälp.
Jag har skickat min beställning så får vi se vad det blir rolleyes.gif

Tack!
nina L
CITAT (Ciczi @ 08-01-2008, 19:24) *
mhhm... Jag hittade tre sorter med engång som jag ville ha utan att jag öppnat katalogen... happy.gif

Ciczi


HAHAHAHA samma sak här! man behöver inte ens öppna katalogerna förförd och ruinerad yahoo.gif

Jag har redan handlat för 700 kr på nätet från Impekta och fort farande saknar jag massor av frön som jag vill ha! Hjälp jag har ju bara en kolonlott på 160 kvm ink litet hus! jag får ju inte plats med allt. crazy.gif slap.gif är man tokig så får man finna plats rotfl.gif
torvan
Oj,oj tänker ta med min på flygresan till USA.
Kommer att ruinera mig, men herregud man
lever bara en gång. Lite frön vad gör det...torvan
Ciczi
CITAT (nina L @ 10-01-2008, 20:14) *
HAHAHAHA samma sak här! man behöver inte ens öppna katalogerna förförd och ruinerad yahoo.gif

Jag har redan handlat för 700 kr på nätet från Impekta och fort farande saknar jag massor av frön som jag vill ha! Hjälp jag har ju bara en kolonlott på 160 kvm ink litet hus! jag får ju inte plats med allt. crazy.gif slap.gif är man tokig så får man finna plats rotfl.gif


Stapla dem på höjden vetja!!!.... crazy.gif

Ciczi
Lady Hamilton
I dag fick jag Hortogreen idag yahoo.gif

.....men jag har ju inte plats för mer växter crying.gif .....eller har jag det? g.gif ...kanske..........
sparre



Jag har redan beställningar från dom !!!! Men dessa kataloger gör att att mAN VILL HA MERA !!!!!kÄNNER NI IGEN DET?
Känns att vi kAN BÖRJA tidigare iår- Hur resonerar ni zon 2-3 när ?????
aNKI
Lemonne
Jag har redan börjat...

Och visst är det livsfarligt med dessa kataloger... Jag har fröer långt upp över öronen nu, och jag som skulle beställa färre fröer iår än förra året. Tji fick jag, det blev nog dubbelt så mycket än så länge, och ännu är jag ej nöjd sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon