Marina i Hällekis
Är det någon som abonnerar på grönsaks, fisk lådorna etc. från http://arstiderna.com/.
Bor på ett litet ställe och det kunde vara praktiskt att få ekologiska grönsaker levererade till dörren.
Ni som har erfarenhet, är det bra lådor, bra paketerat, fräscht ?

Läste lite till på sidan, och de levererar inte överallt, och naturligtvis inte hit där jag bor!
olgak
Vi prenumererade på ekolådan ett tag. Det var i alla fall jättefräscht. Du får väl prova och se, men jag har svårt att tro att det är något annat än jättefräscht. Anledningen till att vi slutade igen var att det var för mycket jordärtskockor. Varje vecka jordärtskocka smile.gif. Innehållet var inte de grönsaker vi naturligt äter mycket av (morot, lök, kål) så därför blev det faktiskt en fördyring, däremot tror jag inte priset för respektive vara var högre än i affären. Det där är ju jättebra idéer tycker jag, med hemleverans, men man kan ju inte helt välja vad man får.
Gossen Ruda
Funderar på hur miljövänligt det är med distributionen? Det borde bli mindre resor om odlaren leverar till butiken och man sen handlar grönsakerna i samband med övriga inköp än om odlaren/distributören kör runt till flera olika abonnenter. Eller använder man häst och vagn?
Marina i Hällekis
Jag läste deras hemsida, lite slarvigt första gången.
Trodde de levererades med tex snabb-postpaket, de har ju sina fasta rundor, och vi har några mil till de större butikerna och storhandlar, då blir det miljövänligare om det kommer till dörren och vi slipper åka extra, för tex färskfisk.
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 08-12-2007, 11:32) *
Funderar på hur miljövänligt det är med distributionen?
De leverera bara i tätbygge med många kunder, parkerar bilen och springer till olika kunder i höghusen.
Mycket bättre än att alla kunder tar sin egen bil till affären. Det är närproducerat och inte åkt genom halva Sverige.

Dotter har beställt, hon är mycket nöjd, hon har beställt en färsk fisklåda också samtidigt.
Finns i olika storlekar, hon beställde för enmanshushåll:

[attachment=10350:9926hemGronsak.JPG]

I Göteborg finns tre leverantörer; http://arstiderna.com/
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon