HelenN
Tjo! Vill bara visa min krans som jag är supernöjd med. Den gjorde jag i fredags & lördags av blågran & dekorerade med berg tallkottar. Nu hänger den snyggt över vårt köksbord.

[attachment=10359:Julkrans.jpg]
Bettis
tummenupp.gif jättefint bravo.gif
Alba
Oj så snyggt. Så fint med klockorna som hänger i kransen.
Christina i Taxinge~
Jättefin krans!!!
Och så fina glasklockor! wub.gif

Tomten där bakom är också fin i sin sammets(?)rock.... smile.gif
Marina i Hällekis
Väldigt vacker!!!!
tummenupp.gif bravo.gif
Gillan
Åhhhh, så jämn och fin den är lämås. Vad duktigt du är bravo.gif
HelenN
Åh, tack va snälla ni är!
Irene_L
Wow, vilken fin krans du har gjort!!! tummenupp.gif
bravo.gif
ewa zon 3
Stiligt! tummenupp.gif
Gillar den naturliga looken utan en massa glitterspray

/Ewa
HelenN
Tack!

Såg att de är rätt dyra att köpa....färdiga alltså.....runt 800:- utan lampa.......va dyrt! Då lönar det ju sig hlt klart att göra en själv yahoo.gif
Heini
Hälsningar från Finland. Jag letade efter texter och info, bilder osv. om pyntegrönt, julgranar osv. Hittade odla.nu och kunde inte se bilden av stooor krans. Sen registrerade jag och till sist, nu syns det. Jätte fint! Jag är intresserad av tipsar om kranssar och sånt. På engelska 'wreath and garland'
Meriona
CITAT (Heini @ 03-09-2009, 18:26) *
Hälsningar från Finland. Jag letade efter texter och info, bilder osv. om pyntegrönt, julgranar osv. Hittade odla.nu och kunde inte se bilden av stooor krans. Sen registrerade jag och till sist, nu syns det. Jätte fint! Jag är intresserad av tipsar om kranssar och sånt. På engelska 'wreath and garland'



Välkommen hit Heini! smiley_small_hug.gif
Din krans är också jättefin! blomma.gif
Huvva nu går det mot jul alltså.....
pejori
CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 19:02) *
Välkommen hit Heini! smiley_small_hug.gif
Din krans är också jättefin! blomma.gif
Huvva nu går det mot jul alltså.....


NEJ!!!!! Vill inte -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif
Meriona
CITAT (pejori @ 03-09-2009, 19:08) *
NEJ!!!!! Vill inte -cry-.gif -cry-.gif -cry-.gif



Hihi jojomen, komsi komsi lilla julen, för då sitter jag i Mexico med en drink... coolgleam.gif
Vi har redan börjat fundera på julbord och julklappar på jobbet, så det är bara att inse..... Såja såja lilla Pejori... giggle.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 19:10) *
Hihi jojomen, komsi komsi lilla julen, för då sitter jag i Mexico med en drink... coolgleam.gif
Vi har redan börjat fundera på julbord och julklappar på jobbet, så det är bara att inse..... Såja såja lilla Pejori... giggle.gif



AAAAAA!!!! -cry-.gif -cry-.gif
Jag får gå i ide sos.gif sos.gif
Hujedamej för jul help.gif
Mexico, och det kan du meeed att säga bara sådär.... rtfm.gif rtfm.gif
Grå
CITAT (Heini @ 03-09-2009, 18:26) *
Jag är intresserad av tipsar om kranssar och sånt. På engelska 'wreath and garland'


Jag säger bara marthastewart.com, den sidan kan få vem som helst att bli en pysslare! Mängder av kransar och annan inspiration.
Det finns en hel del odlaiter som gör fina kransar också, men de brukar vakna först framåt jul. Kanske blir det ändring på det nu när du dök upp! smile.gif

Jag är ingen höjdare på kransar, men tycker det är kul att göra dem ändå. Inte binda dem, men pynta dem. Har en vårkrans som jag hänger upp i februari, men den börjar bli väl sliten nu. Den får hänga hela sommaren till 1:a september då jag hänger upp min höstkrans (bilden) och lagom till första advent åker julkransen upp.
Däremot är jag ingen kransfantast i den bemärkelsen att jag skaffar nya kransar varje år, utan har jag väl skaffat en så hängs den upp varje år tills den ramlar i bitar.

[attachment=41513:Krans.JPG]

Red. Lite månadsvill...
Meriona
Jag kan säga det hur många gånger som helst, men då blir du kanske lessen på mig. Ska jag vara ärlig så kommer vi övernatta på Arlanda på julafton före utresan, det kanske är lite omysigt, gotta du dig i det så känns det bättre... klapp klapp... ninja.gif

Jättefin höstkrans Grå! wub.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 03-09-2009, 19:22) *
Jag kan säga det hur många gånger som helst, men då blir du kanske lessen på mig. Ska jag vara ärlig så kommer vi övernatta på Arlanda på julafton före utresan, det kanske är lite omysigt, gotta du dig i det så känns det bättre... klapp klapp... ninja.gif

Jättefin höstkrans Grå! wub.gif


sweatingbullets.gif sweatingbullets.gif Nu känns det genast bättre. giggle.gif
Heini
Fint att hitta ngn intressant forum, som är livlig. Med kransar är jag faktiskt amatör, men jag odlar pyntegrönt. Så jag har material att träna med. Men färdiga kransar säljer jag kanske inte, bara kvistar av ädelgran osv.
Höstkransen ser ju ganska fint ut.
Faktan är, att det är 113 dagar till julen, och sen är det förbi. santa.gif
Meriona
Visa mer fina kransar! wub.gif
pejori
Ja...Mera kransar. tummenupp.gif
Man kanske kan snickra ihop en egen vad det lider.
Heini
År 2008.

Hur kallar ni det här?

Helt enkelt.

närbild
Meriona
Hur vi kallar det...hm. Den första verkar som om vintern omfamnar sommaren på något sätt iallafall...

Snyggt! tummenupp.gif
Skruttis
Kan bjuda på en liten höstkrans.
Chamomille
Hmm... Har aldrig tänkt på det viset att man faktiskt kan pynta en krans med annat är tomtar och bjällror. Se sån dålig fantasi jag har. Men nu fick jag ideer minsann smile.gif

Snygg Grå! Sommarkransen har jag missat... biggrin.gif Bild?
Grå
CITAT (Chamomille @ 04-09-2009, 07:56) *
Hmm... Har aldrig tänkt på det viset att man faktiskt kan pynta en krans med annat är tomtar och bjällror. Se sån dålig fantasi jag har. Men nu fick jag ideer minsann smile.gif

Snygg Grå! Sommarkransen har jag missat... biggrin.gif Bild?


Nej!!! no.gif
Att ta kort på den vore som att pinuppa en 80-åring... det får bli i februari när jag bytt ut det gamla pyntet, det har hängt med sedan Jura...
Motti
Åh vilka fina kransar ni gjort bravo.gif vilka talanger det finns här på Odla !Själv band jag två mosskransar till julen föra året och fick Tennisarm confused.gif inte vad man väntat sig unsure.gif
Chamomille
CITAT (Grå @ 03-09-2009, 19:21) *
Jag säger bara marthastewart.com, den sidan kan få vem som helst att bli en pysslare! Mängder av kransar och annan inspiration.

Ja, vilken sida! Vilka kransar... Kan se dig sitta framför datorn med en jättehink popcorn och göra en popcornkrans biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon