Eva-Helene
Tråden är så långt ner.... Klarar ni det utan peppning nu? Jag håller fortfarande tummarna för er!
Netha
Håller också för alla som slutat och också de som är i startgroparna. tummenupp.gif bravo.gif rose.gif
Christina i Taxinge~
För mig går det bra.....utom på fredagkvällar! tongue.gif
Då är det alltid värst - men röker gör jag INTE......än.
Och på fredagskvällar skulle det sitta fint med peppning *suck*
Men resten av Odlas forum tröttnar väl på allt detta "rökslutarsnack".....
MariaS
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 14-12-2007, 19:30) *
För mig går det bra.....utom på fredagkvällar! tongue.gif
Då är det alltid värst - men röker gör jag INTE......än.
Och på fredagskvällar skulle det sitta fint med peppning *suck*
Men resten av Odlas forum tröttnar väl på allt detta "rökslutarsnack".....


VA? VEM? Är man inte intresserad, läser man väl ändå inte tråden.

Nu är det fredag igen och du klarar dig idag med bravo.gif
Gåsis
Nädå, jag tröttnar inte men läser sporadiskt. Ni är jätteduktiga tummenupp.gif
Nog önskar jag det varit mer ikring mig själv när jag slutade än en man som sa "så, det var väl inte så svårt?"
Det var och är svårt. Men jag tänker inte, inte, inte gå igenom det igen. Om jag tänker mig som rökare då, resten av livet...nopp.
Inte igen eller aldrig mer. Lätt val med tanke på hur svåra dom första veckorna var. Sen är det bara en susning.

Håll ut! Det blir mycket, mycket bättre. Säkert.

/Åsa
Cacki
Du Christina, om jag inte minns fel har du diskuterat det här med att sluta röka men en person som kämpade just då. Tror att det var i ett annat forum, men i alla fall skrev du att du var tveksam att du skulle klara av att sluta. PYTTSAN! Nu visar du ju att det är gott gry i dej! Kämpa på, för det gör du så bra!! Heja alla andra också som också börjat sluta!!! tummenupp.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Cacki @ 14-12-2007, 19:42) *
Du Christina, om jag inte minns fel har du diskuterat det här med att sluta röka men en person som kämpade just då. Tror att det var i ett annat forum, men i alla fall skrev du att du var tveksam att du skulle klara av att sluta. PYTTSAN! Nu visar du ju att det är gott gry i dej! Kämpa på, för det gör du så bra!! Heja alla andra också som också börjat sluta!!! tummenupp.gif



Ja, men visstja!
Du påminde mig om det "andra forumet" och snacket där flirting.gif

Blev tvungen att gå dit och ropa på Karin - hoppas hon är rökfri fortfarande!

Och tack Cacki för peppningen! rolleyes.gif


Gåsis, du må tro jag känner igen reaktionen från "omgivningen" som du beskriver......precis likadant här!
Men varje dag som jag lyckas hålla mig ifrån cigaretterna är för min skull!
Så försöker jag tänka, även om den jag älskar mest inte fattar ett dugg hur svårt det är......

Tack för peppning allihop!!!!!!!!!!!! rose.gif


Gåsis
Joho, nog kan det vara så. Men nu har jag varit rökfri två år och bara tack vare mig själv. Fast den jag älskar är jätteglad men kan inte förstå hur svårt det var... Att sluta en gång till är inte att tänka på så jobbigt som det var. Nu eller aldrig. Och det blir bara bättre.
Jag önskar dig all lycka till.

/Åsa
Boxer
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 14-12-2007, 19:30) *
Då är det alltid värst - men röker gör jag INTE......än.

Stopp & belägg!!! *skriker i däcken* Det där: ...än, låtsas jag som om jag aldrig har läst. rtfm.gif När det är det kämpigt så gör något, skriv här, gå ut och gå, ring någon, knapra på en morot eller vad som helst bara du INTE börjar igen. Du har ju gjort ett jättejobb och du kan ju inte riva huset som du byggt bara för att det inte är möblerat än. shy.gif kram
Christina i Taxinge~
CITAT (Boxer @ 15-12-2007, 11:54) *
Stopp & belägg!!! *skriker i däcken* Det där: ...än, låtsas jag som om jag aldrig har läst. rtfm.gif När det är det kämpigt så gör något, skriv här, gå ut och gå, ring någon, knapra på en morot eller vad som helst bara du INTE börjar igen. Du har ju gjort ett jättejobb och du kan ju inte riva huset som du byggt bara för att det inte är möblerat än. shy.gif kram



biggrin.gif wub.gif Tack Boxer! Nu fick du mig att skratta en stund..... biggrin.gif

Nä, jag ska inte riva huset! tongue.gif



gunvor
den 6e december var det ett år och 7 kilo sedanjag slutade röka - med hjälp av Xyban (tror jag det stavas) tabletter!
Det var tufft men det funkade - fick nog alla de biverkningar som finns av det medicinen!!
Nu känns ingen röklukt i huset längre - inga rökluktande kläder mer - känner en massa dofter som jag inte visste fanns!Det är inte så dumt att vara ickerökare - kilona ja dom vill jag bli av med - men dom sitter som klistrade på kroppen!!
Netha
bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif

Ni är alla sååå duktiga!!!
tettan
nu är jag nyfiken på hur det gått för er under helgerna, går det bra?
Christina i Taxinge~
Tackar som frågar - fortfarande rökfri! yahoo.gif
Gertie
Är också fortfarande rökfri.
1M, 2W, 6D, 21H, 30M står "mätaren" på.
Jag lääängtar fortfarande efter en cigg efter varje måltid.
Boxer
Bravo, bravissimo & esplendido!
tettan
grattis, jag är stolt över er
Biggan_
blomma.gif blomma.gif blomma.gif Vad duktiga ni är! bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Myosotis
CITAT (Inga från Närke @ 28-01-2008, 21:21) *
Jag är glad att jag idag kommit hem från USÖ efter att varit inlagt på lungkliniken i 2 veckor efter en svår lunginflamation. Har även nu då börjat en STOR kamp att försöka sluta röka. Hittar inte tråden där ni peppar varandra ni som redan har börjat. Har då varit utan cigg i 2 veckor men det var svårt när man kom hem i de vanliga rutinerna, men det MÅSTE gå. Har plåster.

Här är en av röktrådarna! Lycka till!
Hur går det för er andra?
Netha
Så klart du kan sluta Inga. Jag håller tummarna jättehårt för dig. tummenupp.gif

Krya på dig! kompiskram.gif
gunvor
CITAT (Gertie @ 02-01-2008, 10:32) *
Är också fortfarande rökfri.
1M, 2W, 6D, 21H, 30M står "mätaren" på.
Jag lääängtar fortfarande efter en cigg efter varje måltid.



Köp en bit portsalutost - använd osthyveln - hyvla en lång tunn skiva och rulla den - greppa den och ät i små små tuggor! Just den där hålla-i-känslan är bra och rökfri!
LadyG
Så bra ni kämpar! bravo.gif
tettan
hej
alla ni duktiga som slutat röka, kan ni ge mej ett eller flera tips på hur jag kan hjälpa min gubbe när han ska sluta röka. jag vet att han funderar allvarligt på det för han har nyss träffat sin brorsa som fått lungcancer, och det var inte en vacker syn alls.

hur kan jag hjälpa honom bäst, när han väl bestämt sej? help.gif
ni är ju flera här som slutat, ni är ju proffs.

jag är otroligt imponerad av er tummenupp.gif
cic
Nu kommer jag vara skitjobbig som skriver detta.. Och bli inte arga på mig.. MEN jag är helt övertygad om att allt begär sitter i huvudet. Vill man sluta röka så gör man det. Inte svårare än så. Inte för mig iaf. Rökte i typ 15 år ca 20 cigg om dagen, slutade och höll helt upp i 3 år eller så.

Nu kan jag ta en cigg då och då när det är fest eller om jag helt enkelt känner för det. Köper kanske ett paket i månaden.

Snusar nu och det vill jag inte sluta med men är knappast någon storkonsument.

SÅ, ni som kämpar med att sluta: Det går bara man vill! Det är inte så svårt, se bara på vinsterna med att vara rökfri! smile.gif
tettan
tack INGA för de fantastiska råden, jag hoppas verkligen det går bra för dej, å räkna med att få mejl från mej småningom

tettan
Christina i Taxinge~
CITAT (tettan @ 30-01-2008, 21:10) *
tack INGA för de fantastiska råden, jag hoppas verkligen det går bra för dej, å räkna med att få mejl från mej småningom

tettan



Å, var är de fantastiska råden?!
Jag tror att det finns fler som behöver läsa såna! flirting.gif


I övrigt kan jag säga att jag fortfarande är rökfri - jippi!!! Två månader, två veckor, sex timmar.......sen sista cigaretten.
Ibland kommer röksuget dundrande genom huvudet som ett X2000, men om jag går iväg och gör nåt annat en stund, så går det över - tack & lov! yes.gif

Lilla Birka
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 30-01-2008, 22:46) *
Å, var är de fantastiska råden?!
Jag tror att det finns fler som behöver läsa såna! flirting.gif
I övrigt kan jag säga att jag fortfarande är rökfri - jippi!!! Två månader, två veckor, sex timmar.......sen sista cigaretten.
Ibland kommer röksuget dundrande genom huvudet som ett X2000, men om jag går iväg och gör nåt annat en stund, så går det över - tack & lov! yes.gif

Jag slutade röka för 16 år sedan och har ingen som helst lust att ens provsmaka ett bloss. Däremot händer det fortfarande att jag drömmer att jag har köpt en ask cigaretter och feströker!
När jag äntligen slutade röka efter 711 försök och flera ganska långa uppehåll så blev det en spontangrej. Cigaretterna tog slut en fredagkväll och normalt skulle jag åkt ner till macken och försett mig med nya så jag skulle ha till morgonen därpå, men kom på att det är ju idiotiskt så jag lät det vara. Lördagen kom och gick utan att jag köpte nya och sedan gick det dag för dag och jag antecknade i dagboken 0 cig. för var dag i flera veckor.
Det ska dock säjas att under den här tiden tuggade jag nikotintuggummi och det höll jag på med i två år! Kom så småningom på att det var idiotiskt så jag gick över till vanliga V6 ett tag. Men vad svårt det var för V6 är alldeles för söta så det var inte gott! Nu är jag fri FRI FRI !!! Jag bestämmer, inte nikotinbegäret!
Krakan
Hej alla!
Efter att ha varit rökare i 30 år har jag lyckats sluta. Jag rökte ca 20 cigaretter/dag. Jag hade försökt sluta med hjälp av hypnos sleeping.gif nikotintuggummi och nikotinplåster i många år, men ingenting hjälpte och dyrt var det. (Med nikotinplåster och liknande är man ju fortfarande nikotinberoende även om man är rökfri och det är ju beroendet som man måste komma ifrån.) Slutligen för över 3 år sedan så läste jag boken: Äntligen icke-rökare, skriven av Allen Carr. Jag lånade den gratis på biblioteket och läste den 3 gånger på 3 dagar, sen var jag nikotinfri. Vilken lättnad det var! Det gäller bara att ta till sig budskapet från boken. Det är lite "hjärntvätt" faktiskt, och jag stretade emot första gången jag läste den, tänkte att så lättlurad är jag inte! Jag väntade på "kicken" som aldrig kom och tänkte: var det bara så här? Sen tänkte jag att jag måste ge den en chans så jag läste den igen och en gång till för att vara säker. rolleyes.gif
Sedan dess har jag aldrig ens varit röksugen. Om man läser lite på internet så upptäcker man att denna bok har hjälpt många, inte bara mig. Den kanske är ett alternativ till andra metoder.
Krakan
Inga från Närke
CITAT (tettan @ 30-01-2008, 21:10) *
tack INGA för de fantastiska råden, jag hoppas verkligen det går bra för dej, å räkna med att få mejl från mej småningom

tettan

Hej

Har skickat PM till Tettan därför finns ingen tråd med råd. Är ju själv nybörjare med att försöka sluta röka efter min sjukdom som ni kanske läst om i andra trådar. Skrev bara lite tankegångar som vi har nu när vi gör ett försök och det blev ett långt PM, blev för stort att lägga in här, men vill ni så kan jag göra det.
Kort recume: Kom hem från USÖ i måndags efter 2 veckors besök med lunginflamation och konstaterad KOL. Har både en ärftlig kol som då inte blivit bättre p.g.a. rökningen förståss. Hade ingen aning om att det kan vara ärftligt. Men min pappa hade det trots att han inte har rökt i hela sitt liv utan den var mera astmarelaterad och det menar de kan ärvas. Har ju som barn haft astma och allergi.
Låg med syrgas i 1,5 v heltid och 2 dgr på natten och 1 dag och natt utan helt innan de vågade skicka hem mig. Har nu varit rökfri i 2 veckor och 3 dgr så ni får gärna peppa mig. Det har gått rätt så bra fast jag kommit hem, men det var lättare på USÖ. Jag kör med plåster och ska så göra i 2-3 mån. med 21 mg sedan trappa ner tll nästa nivå. Har kontakt med Tobaksenheten på USÖ som stöd också, de ringer och kollar upp och peppar. Sambon ska försöka sluta också men han ska börja med något som heter Champis tror jag det var och det blir inte förän från den 7 feb. när vi ska på besök till Tobaksenheten.
Ni får gärna kontakta mig via mejl om ni vill veta mera ingående om hur jag blev sjuk.

Lycka till ni som också håller på att sluta.
Christina i Taxinge~
Lycka till, Inga! tummenupp.gif



Det du gör nu - slutar röka - pga akut nödvändighet, är svårt.
Du är fantastiskt duktig!!!!!!!!!!!!!!!
000.gif



Netha
Lycka till Inga!

Du vet innerst inne att det är dags att sluta för gott. Försök att minimera anv av nikotinplåster, de förlänger bara beroendet.
Absolut viktigast är att du inte tycker synd om dig för att du inte får röka...
för det får du ju ... men vill inte. Eller hur?

Iaf så var det så jag klarade av stoppet.

Vi håller tummar och tår för dig. kompiskram.gif
Anma
CITAT (cic @ 29-01-2008, 14:59) *
Nu kommer jag vara skitjobbig som skriver detta.. Och bli inte arga på mig.. MEN jag är helt övertygad om att allt begär sitter i huvudet. Vill man sluta röka så gör man det. Inte svårare än så. Inte för mig iaf. Rökte i typ 15 år ca 20 cigg om dagen, slutade och höll helt upp i 3 år eller så.

Nu kan jag ta en cigg då och då när det är fest eller om jag helt enkelt känner för det. Köper kanske ett paket i månaden.

Snusar nu och det vill jag inte sluta med men är knappast någon storkonsument.

SÅ, ni som kämpar med att sluta: Det går bara man vill! Det är inte så svårt, se bara på vinsterna med att vara rökfri! smile.gif

Hmm, ja det var en fis i rymden för min gubbe att sluta röka, han snusar istället.
Jag la av med cigg utan hjälpmedel och snus och det var en pärs! Tyvärr har jag börjat röka igen efter några års uppehåll, skulle ju bara feströka i somras och sen skulle jag bara ta en och sen en till, det kan ju inte skada... så nu sitter man här igen.... 5-10 cigg om dagen.

Till saken, gubben min som mer eller mindre hånat mig (men inte på ett elakt vis) skulle sluta med snuset, men det var inte lika enkelt! Så nu förstår han varför jag mådde som jag mådde...

Netha
Maken min både snusade och rökte, han säger att det är en myt detta att snusandet skulle vara så mycket svårare att sluta med.
Typiskt karlasnack säger han och faktiskt så är det många män som håller med om det.
Har en granne som säger sig ha slutat röka, men hon snusar. Inte slutat enl min åsikt... tyvärr, eftersom beroendet bara blir större iom snusandet. sad.gif
Anma
jag tror inte att det är svårare att sluta med snus än cigaretter, men i vilket fall får man sitt nikotinbehov tillfreställd med snus istället för med cigaretter om man nu snusar istället.

Sen finns det de som kan sluta med vilket som utan några som helst svårigheter, det finns de som saknar "beroendegenen"...
*Humlan*
Jag har inte rökat sen den 17 december, maken slutade samtidigt. MEN vi snusar båda två fortfarande, det har vi gjort även när vi rökade. Jag ska sluta snusa oxå men jag tar en sak i taget, det får hellre ta lite tid än att jag misslyckas!!
Fast jag snusar så var de första veckorna en pärs. Egentligen saknade jag inte själva ciggen utan mer grejen att röka. Jag kan tänka mig att det är samma sak om man ersätter ciggen med tuggummi....
Ta bara det här med att prata telefon utan att röka... Jag var total nojjig de första veckorna... crazy.gif Speciellt om personen i andra ändan tände en cigg. Då hade inget plåster, tuggummi eller snus i världen hjälpt... Så jag slet upp golvet istället, gick runt, runt i hela huset, satte mig ner, reste mig igen osv... Tillslut kom jag på att jag kunde ta en penna och sitta och kludda på ett papper medans jag pratade. Det funkade bra, då hade jag något i handen... Det blev några sidor den första tiden... Nu går det bättre och jag behöver inte alltid sitta och kludda...

När jag slutade bestämde jag mig för att jag fyra veckor senare skulle belöna mig själv med att beställa ett gäng rosor, det var jag värd om jag klarade det och jag hade råd med det eftersom jag sparat en hel del pengar på vägen. Vilken känsla det var att sitta där och klicka runt bland rosorna fyra veckor senare!! Jag klappar mig varje dag på axlen och berömmer mig själv över hur duktig jag är!! Det måste man få lov att göra, man SKA göra det!

Jag kan tänka mig att det blir tufft att sluta snusa, det kan man ju göra överallt utan begränsningar. Men som sagt, en sak i taget, jag tycker alla som slutar röka är hur duktiga som helst, även om man snusar, tuggar tuggummi eller har plåster.

Hejja alla oss som tar tag i det och slutar, hur vi än gör det!!
Inga från Närke
CITAT (Netha @ 31-01-2008, 22:33) *
Du vet innerst inne att det är dags att sluta för gott. Försök att minimera anv av nikotinplåster, de förlänger bara beroendet.
Absolut viktigast är att du inte tycker synd om dig för att du inte får röka...för det får du ju ... men vill inte. Eller hur?
Iaf så var det så jag klarade av stoppet.

Vi håller tummar och tår för dig. kompiskram.gif

Tack Netha och alla ni andra.
Jo visst vet jag att jag måste annars har jag inte många år kvar. Tycker inte synd om mig är mest förbaskad för att man inte tagit tag i det tidigare.
Detta med plåster kan man ju diskutera. För min del måste jag lära mig att bli av med vanor som t.ex. röka efter maten, röka när telefonen ringer, röka efter kaffet m.m. och den måste jag i alla fall bli av med först innan jag minskar ner plåstret. När de vanorna är bortarbetade (min rökning var till största delen en vana inte ett behov, av ca 15 cigg/dag var nog hälften en ovana som kompisröka med arbetskamrater eller sambon) kan jag tänka mig att minska på plåstren. Tobaksprevitiva enheten sa att jag skulle ha den högsta i ca 2-3 mån. sedan börja trappa ner.

Att det är dyrt är väl inget mot vad ciggen kostar nu om jag skulle ha fortsatt röka, så det är ingen orsak att minska ner tycker jag. Ser bara framåt när jag inte behöver köpa plåstren då SKA jag lägga undan pengarna och se hur de växer, köpa något extra fint. Om nu gubben lyckas sluta också så blir det en reäl slant ca 40000,00 på ett år. Men detta säger man kanske bara och det inte blir av detta sparande men ändå. Eftersom jag blir arbetslös 1 april så kommer det att bli mindre i plånboken men då har men ju börjat spara redan.
Det har gått bra, blir ju 3 veckor på måndag utan men det är kämpigt ibland så där efter kaffet. Men jag har en ny pipa som jag då går och röker tongue.gif . Har med mig från USÖ en flaska med vatten som jag ska blåsa (andas) i flera ggr/timma 2x10 blås för att få ut koloxiden bl.a. och det går jag och gör när begäret kommer och då går det över. Sedan är det lite svårt när sambon ger dig ut och jag vet vad han gör.
På torsdag ska vi in på besök till Tobaksenheten för sambons skull, så får vi se vad de kan hitta på till honom. Detta med Champix kanske inte är lösningen p.g.a. av hans jobb eftersom biverkningarna kan påverka det om han får dem förståss det är ju inte säkert, för alla får inte det. Vi får hoppas att det går bra. Han har dragit ner men hans humör är inte det bästa så det är också något som vi måste jobba tillsammans med. Nog är det kämpigt så det förslår.
Peppning behövs från er alla.
Grattis alla ni andra som har slutat och blivit av med begäret och lycka till ni som håller på att sluta.
Cacki
CITAT (Inga från Närke @ 03-02-2008, 11:10) *
Detta med Champix kanske inte är lösningen p.g.a. av hans jobb eftersom biverkningarna kan påverka det om han får dem förståss det är ju inte säkert, för alla får inte det. Vi får hoppas att det går bra. Han har dragit ner men hans humör är inte det bästa så det är också något som vi måste jobba tillsammans med. Nog är det kämpigt så det förslår.
Peppning behövs från er alla.


Hej Inga. Jag har en nära kompis som slutat med hjälp av Champix så jag har fått följa hela processen på nära håll. Hon blev genom jobbet erbjuden att vara med i en liten rökavvänjnigngsgrupp för stöttningens skull. Alla fick Champix utskrivet och....ALLA!!! har klarat att hålla sej rökfria så här ca ett halvår efter stoppet. Hon lovordar tabletterna och påstår att det inte var någon som helst uppoffring att låta bli ciggen. Visst flög tanken på cig i huvudet på henne av ren vana men då tänkte hon bara att "...visst nej, jag röker ju inte längre.." och så var det bra med det. Hon har också berättat att det var visst 2 st av 8 pers som fick lite biverkningar.
Den ena fick visst lite stopp i magen och den andra kände sej lite flummig men båda tyckte inte att det var så farligt och att det var mer värt att få fortsätta med dem.
Netha
CITAT (Inga från Närke @ 03-02-2008, 11:10) *
Det har gått bra, blir ju 3 veckor på måndag utan men det är kämpigt ibland så där efter kaffet. Men jag har en ny pipa som jag då går och röker tongue.gif . Har med mig från USÖ en flaska med vatten som jag ska blåsa (andas) i flera ggr/timma 2x10 blås för att få ut koloxiden bl.a. och det går jag och gör när begäret kommer och då går det över. Sedan är det lite svårt när sambon ger dig ut och jag vet vad han gör.
På torsdag ska vi in på besök till Tobaksenheten för sambons skull, så får vi se vad de kan hitta på till honom. Detta med Champix kanske inte är lösningen p.g.a. av hans jobb eftersom biverkningarna kan påverka det om han får dem förståss det är ju inte säkert, för alla får inte det. Vi får hoppas att det går bra. Han har dragit ner men hans humör är inte det bästa så det är också något som vi måste jobba tillsammans med. Nog är det kämpigt så det förslår.
Peppning behövs från er alla.
Grattis alla ni andra som har slutat och blivit av med begäret och lycka till ni som håller på att sluta.

Grattis Inga och alla andra som lyckats sluta! bravo.gif blomma.gif

Ett litet tips ... som komplement till vattenflaska
kan du på Apoteket köpa .. BA-tube
Den är smidig att ha till hands när du sitter och läser, surfar, ser på teve, i bilen vid längre resor osv
Inga från Närke
Hej!

Hur går det för er med att sluta röka? Har inte hört något på länge.
Själv har ja nu inte rökt på 4 veckor och tycker det går bra. Använder fortfarande plåster men har glömt byta ibland så det suttit i 2 dgr istället för 1 dag så snart kan jag nog gå ner ett steg på plåstret.
Visst händer det att suget kommer med då tar jag till min lilla vattenpipa som jag skrev om i tidigare inlägg.
Sambon har nu börjat sitt arbete med Champix så på lördag är hans sista dag med ciggaretter får se hur det går. Han tycker det är svårast på jobbet, här hemma tar han ju lite hänsyn till mig också och det gör att han inte röker så mycket. Vi får hoppas det går bra. Har tagit Champixen sedan i fredags och ska då röka samtidigt i 8 dgr för att sedan sluta.
Håller tummarna att ni har klarat er. tummenupp.gif
Netha
bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif Inga och alla andra som slutat. tummenupp.gif
Boxer
CITAT (Inga från Närke @ 12-02-2008, 23:38) *
Själv har ja nu inte rökt på 4 veckor och tycker det går bra.

tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon