Starfight
På fredag den 21 december kommer sista nummret av City Göteborg. Det är synd tycker jag för jag gillar den, det är den och Metro jag läser varje dag.
Men det va ju bara en tidsfråga innan någon av dom tre gratis tidningarna skulle försvinna, men som sagt jag tycker det va synd att det blir City. Hade hoppats på .SE istället för den gillar jag inte alls tycker den är för plottrig att läsa. Tror faktiskt inte att jag vet någon som gillar den, men somsagt det va ju bara en tidsfråga innan någon av dom försvann nu blev det City.

http://www.aftonbladet.se/goteborg/article1465254.ab
Aqvakul
CITAT (Starfight @ 15-12-2007, 15:08) *
På fredag den 21 december kommer sista nummret av City Göteborg. Det är synd tycker jag för jag gillar den, det är den och Metro jag läser varje dag.
Men det va ju bara en tidsfråga innan någon av dom tre gratis tidningarna skulle försvinna, men som sagt jag tycker det va synd att det blir City. Hade hoppats på .SE istället för den gillar jag inte alls tycker den är för plottrig att läsa. Tror faktiskt inte att jag vet någon som gillar den, men somsagt det va ju bara en tidsfråga innan någon av dom försvann nu blev det City.

http://www.aftonbladet.se/goteborg/article1465254.ab


Instämmer från Skånehorisont.
.SE är inget att ha. Metro och City kompletterar varandra bra. Fast det blir ju en riktig morgontidning att börja dagen med oxå (Sydsvenskan).
RibesRubusVitis
Vill du ha en mindre gratis tidning, är det fritt fram att köpa en dyrare...
Pirum
Trist att City försvinner, Metro behöver en konkurrent. Fast bra att det sparar en del papper och att det blir mindre skräp överallt...Aftonbladets .SE känns dock mest som en nöjes- och kändistidning, så den kan jag gott vara utan också. Största behållningen där är väl serierna...

För övrigt rekommenderar jag Göteborgs Fria. Mycket trevlig tidning att få på lördagarna, man kan sitta lugnt och läsa den utan att stressa på väg till jobbet i en spårvagn, etc.

Sen tar jag med den till jobbet på måndag, så att mina arbetskamrater också får lite bildande alternativ till alla Metro, .SE och (fram tills nu) City som ligger och dräller i matrummet smile.gif

Göteborg behöver VERKLIGEN ett alternativ till allenarådande GP, speciellt nu när Arbetet sedan länge är borta. Så ni som har råd och intresse, ta en provprenumeration på Göteborgs Fria! De har erbjudande nu, man betalar för 3 månader (165kr), och får 3 månader på köpet!

http://www.goteborgsfria.nu/

En bra julklapp kanske?


Tidningen är _inte_ politiskt bunden till något parti, eller ens politik. Inte heller är jag det, och jag har heller inget samröre med tidningen. Bara för att klargöra alltså.
Lilla Birka
CITAT (RibesRubusVitis @ 15-12-2007, 17:36) *
Vill du ha en mindre gratis tidning, är det fritt fram att köpa en dyrare...

giggle.gif
Fizzgigg
CITAT (RibesRubusVitis @ 15-12-2007, 17:36) *
Vill du ha en mindre gratis tidning, är det fritt fram att köpa en dyrare...


... eller en gratistidning som är några centimeter större. wink.gif

Hur kan något vara mindre gratis förresten? Får man pengar om man tar emot den?
RibesRubusVitis
Det vore väl MER gratis (eller gratisare)?

http://www.skrivihop.nu/

Fizzgigg
Men det kan väl inte bli gratisare är gratis, gratis är ju gratisast?
Anma


mindre och färre har ibland samma betydelse... men mindre ger mer tolkningsutrymme. smile.gif
anna_rispan
Nja, det står väl i en avig ordning bara. Men till slut fattar man ju rubriken. Särskilt om man läser inlägget.
KURT
Bonniers startade City för att MTG tog alltför många annonsörer från DN och andra tidningar som Bonniers har. Men i Göteborg behöver ju inte Bonniers försvara så stor del av den lokala annonsmarknaden. Sedan skulle jag inte vilja kalla City .PS eller Metro för tidning, utan snarare annonsblad.
Anma
CITAT (KURT @ 17-12-2007, 03:55) *
Bonniers startade City för att MTG tog alltför många annonsörer från DN och andra tidningar som Bonniers har. Men i Göteborg behöver ju inte Bonniers försvara så stor del av den lokala annonsmarknaden. Sedan skulle jag inte vilja kalla City .PS eller Metro för tidning, utan snarare annonsblad.

Ja, det är väl priset av "gratis"...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon