Full version: Bifoga bilder i mail
Leia
Jag vill skicka ett mail och bifoga en massa bilder. Går det inte att bifoga en hel mapp i ett mail? Måste man ta bild för bild? confused.gif
LadyG
Om det är stora blder så kanske inte mailet kommer fram.

Annars:
Högerklicka på mappen och välj skicka till -> välj e-postmottagare.

Kolla i mailet så att ditt e-postprogram verkligen tar mappen och hela innehållet, och inte bara den tomma mappen.
Leia
tack, ska prova! smile.gif
Alba
Det beror väl också vilket mejl-konto du har.
Jag provade skicka i Hotmail och där finns en begränsning.
Netha
Du kan nog inte skicka hela mappen, men markera alla bilder då får du dem alla på en gång till mailen.
Sedan beror det också på hur stora bilderna är, de felsta mail har maxgräns.

Eller ... markera alla bilder, gå till Arkiv, välj Skicka till, där väljer du E-postmottagare
Du får upp en ruta där du kan välja att bilderna skickas i origanalstorlek, eller välja att de
skickas i förminskat skick. Väljer du att förminska blir de i storlek 640 x 480 (testade nyss)

Jag har... yousendit... där kan jag skicka och ta emot mappar och stora filer upp till 1Gigabyte
och då måste den jag skickar till också ha yousendit.
Åsa, mälardalen zon 2
Enligt datakillen på jobbet har många mailkonton en gräns vid 2-3MB, är mailen större är det inte säkert att de kommer fram till mottagaren.
Inga från Närke
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 19-12-2007, 19:12) *
Enligt datakillen på jobbet har många mailkonton en gräns vid 2-3MB, är mailen större är det inte säkert att de kommer fram till mottagaren.

Telia har så att det inte går att skicka mer än 3 MB så du får helt enkelt göra bilderna mindre eller skicka flera mejl om du vill behålla ursprungsstorleken. Du kan inte skicka mappen det har jag provat utan öppna den och markera bilderna, kolla på egenskaper sedan och se hur stort mejlet blev innan du skickar, blir det mera än 3 MB så får du ta bort bilder och skicka ett till mejl med dem.
Lycka till.
anna_rispan
Är det en mapp som storleksmässigt får rum brukar jag zippa den. Då kan jag bifoga hela mappen.
LadyG
CITAT (Netha @ 19-12-2007, 19:10) *
Du kan nog inte skicka hela mappen
.../...


Jodå, högerklicka på mappen bilderna ligger i och välj "Skicka till" och därefter "E-postmottagare". Jag använder funktionen dagligen, den fungerar.

Edit: När man väljer en katalog med bilder får man faktiskt frågan om man ska minska ner bilderna, och till vilken storlek. Den räknar t o m ut storlek på mailet beroende på hur stora bilder man valt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon