Full version: Julklapps inslagning
Marina i Hällekis
Tycker det är kul, med personligt inslagna presenter.
Kan tipsa om att använda samma papper som till presenten, när ni ska "krulla", dekorationen på framsidan.
Går att klippa olika bredder, sätt ihop med häftklammer och fäst på paketet.
Enhetligt och snyggt!
[attachment=10763:Dec20667.JPG]
Har ni något bra tips, nu i elfte timmen
Snöflinga
Verkligen snyggt, det måste jag prova tummenupp.gif Själv använder jag bl.a. gråpapper med röda snören och även tidningspapper blir snyggt ... svart papper med guldfärgade bastsnören + rött hjärta som adresslapp ... tja det finns mycket och visst är det roligt att slå in klapparna själv biggrin.gif
sqrulan
tummenupp.gif Bra tips,så enkelt så man inte kan komma på det själv! bravo.gif
Magdis
Jag är dålig på att slå in paket tyvärr och jag gör det bara för att jag måste. I nuläget är det ju så att de som ska öppna paketen river upp dem så att papperet går i miljoner bitar och tittar inte på hur snyggt inslagna de är....så jag lägger inte så mycket energi på det. santa.gif
Blomstertanten
Överblivna tapeter
Tidningspapper. Går att använda både dagstidningar och blankare färggrannare veckotidningar
Aluminiumfolie

Deckorera med julgranskulor och glitter
Snöflinga
CITAT (Magdis @ 20-12-2007, 22:03) *
Jag är dålig på att slå in paket tyvärr och jag gör det bara för att jag måste. I nuläget är det ju så att de som ska öppna paketen river upp dem så att papperet går i miljoner bitar och tittar inte på hur snyggt inslagna de är....så jag lägger inte så mycket energi på det. santa.gif


Ja, jag vet att det är så, men tiden innan när det trycks och kläms så kanske den supersnygga inslagningen märks naughty.gif
Marina i Hällekis
CITAT (Magdis @ 20-12-2007, 22:03) *
Jag är dålig på att slå in paket tyvärr och jag gör det bara för att jag måste. I nuläget är det ju så att de som ska öppna paketen river upp dem så att papperet går i miljoner bitar och tittar inte på hur snyggt inslagna de är....så jag lägger inte så mycket energi på det. santa.gif

Du kanske ska använda gammla serietidningar, så har de något att kika på, när de tjuvklämmer på paketen!

Beskrivning på hur man gör en kavaj av paketet hittade jag i en bok, svårt att förklara, men blev ganska fint!
[attachment=10769:May19_49.JPG]
Det är underskjorta och kavaj med slag, dumt bara att jag använde randigt, eftersom det blev åt olka håll.
myskmadra
Bra tips om att göra snöre av pappret. Ska jag genast ta efter.
Jag brukar t ex slå in i vanlig folie eller i silkespapper, ibland i ett tyg.
Jag såg en "proffsinslagning" häromdagen och då användes jugranskulor, glitter och halsband till exempel.
Jag har ofta rättså bråttom när jag gör paket tyvärr! Skulle vilja lära mig japansk paketinslagning http://www.ostasiatiska.se/smvk/jsp/polopo...1533&a=8729
Anma
Så här har jag gjort i år, vill undvika paketsnören då vi har valp hemma men ändå ha ett fint inslaget paket... Pappret är typ cellofan med en röd och en silverfärgad sida.

Jag har redigerat bort namnet på mottagaren...

Pirum
CITAT (Blomstertanten @ 20-12-2007, 22:04) *
Tidningspapper. Går att använda både dagstidningar och blankare färggrannare veckotidningar


Ett mycket bra förslag.
Blomstertanten
Småpaket kan man slå in i fina servetter.
Så kan man använda enstaka överblivna servetter som man annars skulle slänga
Alba
Men så fiffiga ni är.....så många bra ideer och så snygga paket.
Blomstertanten
Julklapp inslagen i röd servett , silvriga piprensare och silverstjärnor
[attachment=10806:Julklapp.jpg]
Marina i Hällekis
thanks.gif nu har jag fått mer inspiration till de sista paketen, den hade börjat tryta, vill att alla paket ska vara olika, och även nya ideér än de från tidigare år.
skogstroll
tycker det är fint med nåt schysst papper och sen ett intressant snöre; nåt sidenband eller som jag tänkte prova bastsnöre (som jag köpte på Weibulls i somras)... bara fantasin sätter gränser whistling.gif
Aqvakul
Varför inte oinslaget, både praktiskt och miljövänligt. giggle.gif
Snöflinga
CITAT (aq42 @ 21-12-2007, 16:39) *
Varför inte oinslaget, både praktiskt och miljövänligt. giggle.gif


Eller varför inte bara byta pengar tongue.gif gojulgojul !
Aqvakul
CITAT (Snöflinga @ 21-12-2007, 17:02) *
Eller varför inte bara byta pengar tongue.gif gojulgojul !

Knappast samma sak!
Snöflinga
CITAT (aq42 @ 21-12-2007, 17:04) *
Knappast samma sak!


Och inte alls lika roligtt fast ytterst miljövänligt smile.gif
netaave
Såg i ett tv-program häromdan hur dom slog in en vinflaska så snyggt.
Tog bara så mycket papper att det med någon cm omlott gick runt flaskan. Gjorde ett kors av tape under botten på flaskan för att få stadga, sen bara rullade in och vek in under och tejpade.
Upptill "plattade dom till" pappret, skarven på mitten, vek en solfjäder ner till korken, fäste ner ena sidan vid korken med en snygg rosett och det blev då tjusigt böjd som en solfjäder.
Kanske något att försöka sig på om man tar med en vinflaska till värdparet.
Farbror Blå
Jag använde i flera år gamla tapeter som jag hade på rulle. Praktiskt och billigt, om än inte särskilt lätt, eftersom tapeten var rejält tjock och styv att slå in saker i
Tosan
CITAT (Farbror Blå @ 21-12-2007, 19:24) *
Jag använde i flera år gamla tapeter som jag hade på rulle. Praktiskt och billigt, om än inte särskilt lätt, eftersom tapeten var rejält tjock och styv att slå in saker i

Av gamla tapeter kan man göra fina askar som man bara behöver sätta snören runt.
kerstin z5-6
För mej är paketet , rimmet och utseendet nästan viktigare än innehållet ! santa.gif
Netha
Jag har en hel del kuvert som en tidigare medlem tillverkade av tapetprover. smile.gif

lena:-)
CITAT (kerstin z5-6 @ 21-12-2007, 21:31) *
För mej är paketet , rimmet och utseendet nästan viktigare än innehållet ! santa.gif

För mig är rimmet viktigast..ibland måste tom innehållet i paketet anpassas till rimmet santa.gif
Men lite snygg inpackning stör inte heller
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon