Full version: Tomte
Ralf
[attachment=10919:tomte.JPG]
Idag var jag Tomte. Klädde ut mig ordentligt och var hos mina syskonbarn som inte visste vad de skulle göra när jag delade ut deras klappar. Nåäl dom tog emot sina klapapr men dom svarade inte på frågan om dom varit snälla
Lyckades även få till några dåliga rim, som ”här är en bok läs den som en tok så blir du klok’” och ”jag är ej snål, här har du en tvål”.
När jag sedan gick hemåt över gården så mötte jag två pojkar. Den såg mig ej men den anda tvärstannade o frågade om det var jag som var tomten. Jag svarade med djuuup, röst ja och sen frågade han om jag varit hemma hos honom. Jag sade då att jag inte längre visste för att jag var så gammal och jag hade varit hemma hos såå många barn och jag skulle besöka ännu flera barn under kvällen.
Tezzla
CITAT (Ralf @ 24-12-2007, 22:41) *
När jag sedan gick hemåt över gården så mötte jag två pojkar. Den såg mig ej men den anda tvärstannade o frågade om det var jag som var tomten. Jag svarade med djuuup, röst ja och sen frågade han om jag varit hemma hos honom. Jag sade då att jag inte längre visste för att jag var så gammal och jag hade varit hemma hos såå många barn och jag skulle besöka ännu flera barn under kvällen.


Vad gulligt wub.gif
Fenja
God Jul Tomten!! wub.gif
Mvh
Fenja
skogstroll
hos oss var tomten förbi; ena systerns dotter skrek som en stucken gris och andra systerns dotter var överlycklig. Vad olika det kan vara smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon