Full version: Digitalkamera
Gillan
Satt här och kikade igenom mina senast tagna bilder.............av ren slump, högerklickade jag, och fick se att alla kort som är tagna den senaste veckan....är skapade 2003!!!............År 2003 hade vi inte ens en digitalkamera, dessutom, är ett av barnen som är är med på korten inte ens född!!!!

Hur är det möjligt? Jag har kikat igenom kameran nu och som datum står det faktiskt 2003 ............??

Hur har det gått till? Nån som har en susning? För jag/vi begriper ingenting? ( försökte dessutom ändra till dagens datum, men det återgick till 3003.....!!)

God fortsättning på er alla!


Här ser ni ett av de korten som blev tagna igår...............högerklicka, och ni ser att det skapades 2003!!!

[attachment=10920:20071224_028.jpg]

Gillan
CITAT (Gillan @ 25-12-2007, 08:16) *
Satt här och kikade igenom mina senast tagna bilder.............av ren slump, högerklickade jag, och fick se att alla kort som är tagna den senaste veckan....är skapade 2003!!!............År 2003 hade vi inte ens en digitalkamera, dessutom, är ett av barnen som är är med på korten inte ens född!!!!

Hur är det möjligt? Jag har kikat igenom kameran nu och som datum står det faktiskt 2003 ............??

Hur har det gått till? Nån som har en susning? För jag/vi begriper ingenting? ( försökte dessutom ändra till dagens datum, men det återgick till 3003.....!!)

God fortsättning på er alla!


Här ser ni ett av de korten som blev tagna igår...............högerklicka, och ni ser att det skapades 2003!!!

[attachment=10920:20071224_028.jpg]



Näää, det ser ni ju inte alls det! Men, här, hos mig, i mitt privata, så står det faktiskt att den är skapad 2003 blush.gif .......sorry, men jag är fortfarande lika oförstående dunno.gif
Gossen Ruda
Du får ställa in tid och datum och se till att du sparar på rätt sätt. Jag har missat med att spara rätt och då ändrades inte tiden. Kolla i bruksanvisningen.
Kathy
Hej Gillan!

Det brukar finnas en inställning på kameran där man ställer in dagens datum.
Det kan ju vara så att räkneverket börjar 2003 och det är därför som dina bilder daterat med det datumet.
Gillan
Tack till er båda!

Det här med att ställa in datum har vi gjort förut. Vad vi kan se så har vi inte ändrat på nån inställning nu!! Vi har ju haft kameran ett par år nu, och vad vi vet, så har det stämt förut, men det kanske man inte ska ta för givet. Kanske att man borde gå tillbaka och se så att alla foton har rätt " skapelsedatum" confused.gif

Ja, snopen blev jag i alla fall.............liiiite skumt att ha kort på en unge som inte ens är född det året giggle.gif

Ni har en poäng där i alla fall! Kameran har blivit väldigt ovilligt till att över huvud taget fungera på sista tiden. Vi är tvugna att ge den en "liten smäll" för att den ska starta. Kanske att den då också har ändrat datum g.gif . Antagligen har jag svaret där........ .......tack för hjälpen tummenupp.gif
ängsvädd
Jag har upptäckt samma problem med datumet. Men igår fick jag reda på att efter varje gång man tagit ur batteriet måste man ställa in rätt datum.
Netha
Testa med att tömma kortet på bilder och sedan formatera det.


Batteribyte ska inte ändra datum eftersom datumet lagras i minneskortet och inte i själva kameran
Jag har aldrig behövt ställa om datum efter batteribyte i någon av våra tre kameror..
och jag laddar batterierna ganska ofta eftersom det fotas mycket.
Gillan
Kanske att det är olika för olika kameror? Men vi har heller inte förstått det så att man ska behöva ändra inställningar varje gång man byter batterier. Här byts det också ofta batterier.....................Här är det nog ny kamera som gäller blush.gif

God fortsättning på er och tack för försök till hjälp yes.gif
Gossen Ruda
Säkert olika mellan oilka kameror. Min kamera har ett separat batteri till minnet för inställningar, datum mm. Det laddas i sin tur av det stora batteriet som jag laddar separat. Enligt bruksanvisningen kan kameran tappa minnet om huvudbatteriet är urtaget för länge eller helt tappat spänningen, men än så länge har det inte hänt. Sen tappar alla uppladdningsbara batterier kraft för eller senare.
renate
Ojdå,jag trodde jag är ensam om detta problemet.Nu har jag kommit på det, men i början kunde jag inte begriper varför alla bilder var daterat 2003.Nu vet jag bättre,måste ställer in datum efter jag tömt minneskortet fast inte alltid.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon