Full version: Bästa julklappen!
Wilmer
Jag fick i särklass årets bästa julklapp av en mycket nära och god vän... Jag skrattade så jag grät när jag läste instruktions boken till mitt alldeles egna POTATIS BONSAI kit! Hon köpte det i USA, var annars...

bonsaipotatis

Wilma, som försöker länka till - JA det finns en hemsida bravo.gif
Wilmer
Kolla, det kan ju faktiskt bli snyggt!!



Ciczi
a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif a0a.gif

Urtjusig!

Ciczi
Aqvakul
Min bästa julklapp var att få träffa mitt lilla barnbarn, Lea!
Kathy
Min bästa julklapp var att mina föräldrar åkte över till mig. Trodde aldrig att mamma skulle orka med det med tanke på hur sjuk hon är. Men hon ville se hur jag bor och hon är envis. Kan tillägga att sist hon var hos mig så hade jag hela lägenheten full med flyttkartonger och det var 4 år sen.
Bettis
Min bästa julklapp var tavlor på barnbarn och en GPS (har inget lokalsinne alls)
cic
Min trådlösa mus. Sätter bara en sändare i en usb-port. Och liten är den också. (har lap-top, men ibland är det jobbigt att vara "mus-lös")
Netha
Stor kalender med bilder på alla barnbarnen (6st). wub.gif
stina
Jag bryr mig inte om några julklappar i form av prylar, jag tycker att jag har det jag behöver. Julklappar får barnen. Däremot ringde en hyresvärd vi känner på julafton och önskade god jul och berättade att sambons syster får en lägenhet här i Sumpan 1 februari. Hon har det lite trassligt just nu så det var den bästa julklapp vi kunde fått! smile.gif
Netha
CITAT (stina @ 25-12-2007, 20:47) *
Jag bryr mig inte om några julklappar i form av prylar, jag tycker att jag har det jag behöver. Julklappar får barnen. Däremot ringde en hyresvärd vi känner på julafton och önskade god jul och berättade att sambons syster får en lägenhet här i Sumpan 1 februari. Hon har det lite trassligt just nu så det var den bästa julklapp vi kunde fått! smile.gif

Det är såna klappar som är de mest värdefulla. Gläds med dig/er. wub.gif
Wilmer
Ja, sådana julklappar är fina. Att få vara med människor jag gillar är ju det bästa. Men jag ÄLSKAR att ge och få presenter - det behöver inte vara dyrt, fiffigt, roligt, annorlunda eller överraskande är bäst! Och så rimmat förstås..

WIlma

Ps. Bonsaipotatis hade jag inte innan, men jag visste inte heller att jag hade behovet w00t.gif
stina
CITAT (Netha @ 25-12-2007, 22:53) *
Det är såna klappar som är de mest värdefulla. Gläds med dig/er. wub.gif


Tack Netha!!! smile.gif
Biggan_
CITAT (Netha @ 25-12-2007, 18:47) *
Stor kalender med bilder på alla barnbarnen (6st). wub.gif


En sådan får jag också varje år och det är min favoritjulklapp! wub.gif
Ciczi
Jag gillar julklappar med omtanke, de behöver inte alls vara nåt dyrt eller så utan det viktigaste är att man lagt ner lite omtanke i klappen.

Förra året fick jag bl.a reflexer. Det var omtänksamt. I år fick jag fina saker också.

Ciczi
Alba
Jag fick en sedan länge efterlängtad ritplatta- Wacom Bamboo Fun.
Tomten är bra snäll han.
Monica i Nässjö
Maken har byggt en sålåda åt mig som julklapp. Utan att jag har efterfrågat det. I plåt, med fram- och bakstycke av plexiglas. Lysrör i taket och värmeslingor i sand i botten. Och en termostat därtill. Det är kärlek, det!
Wilmer
Alba, ritplatta? Vad är det..?

Monica, å, ett tecken på kärlek och förståelse. Underbart, dessutom ett vårtecken..

Wilma
Miamamma
CITAT (Monica i Nässjö @ 26-12-2007, 19:41) *
Maken har byggt en sålåda åt mig som julklapp. Utan att jag har efterfrågat det. I plåt, med fram- och bakstycke av plexiglas. Lysrör i taket och värmeslingor i sand i botten. Och en termostat därtill. Det är kärlek, det!


Avundsjuk? Jag? Vad får dej att tro det? crazy.gif
Wilmer
Exakt, här ber "man" mig att minska på plantorna, medans andra blir uppmuntrade ranting.gif
Anma
Jag fick statyn "tillsammans" (orginalet) av min man. FAST vi sagt att vi inte ska köpa julklappar till varandra för att vi köpte diskmaskin till oss veckan före jul.... Blev lite sur men MYCKET glad för statyn jag tittat på läääänge! wub.gif

(han fick ingenting från mig....)
Magdis
Bästa julklappen var senaste Harry Potter-filmen som jag fick av "tåmmten" och senaste Harry Potter-boken som jag köpte från min man till mig (vi skulle inte köpa åt varann men jag köpte en bok åt honom och så köpte jag en från honom till mig också) giggle.gif
Wilmer
Smart Magdis! Fick grejjor till huset av min sambo, hemskt o spännande men hemskt användbart wub.gif Samma som han fick laugh.gif
Alba
CITAT (Wilmer @ 26-12-2007, 23:28) *
Alba, ritplatta? Vad är det..?

Monica, å, ett tecken på kärlek och förståelse. Underbart, dessutom ett vårtecken..

Wilma


MAan ritar och kan lägga in fina bilder i datorn, göra dekorerade kort osv. Den kopplas till USB-porten och har en trådlös penna.
Som att rita med mus.....men det är enklare med penna.
Photoshop Element 5 och Art Rage-ritprogram följde med.

[attachment=10974:375x252_bamboo_fun.jpg]
Wilmer
Tänk vad det finns som man inte vet om! Då har du att pyssla med Alba, kul. Det är ju verkligen inne-sittar-väder, i alla fall här thumbdown.gif

Wilma
netaave
Min bästa va nog musmattan med barnbarnen på smile.gif
Leia
Min bästa julklapp var när Max sa med eftertryck: "Det här var den bästa julen i HELA mitt liv!!!" wub.gif wub.gif wub.gif
Tosan
CITAT (Leia @ 28-12-2007, 18:39) *
Min bästa julklapp var när Max sa med eftertryck: "Det här var den bästa julen i HELA mitt liv!!!" wub.gif wub.gif wub.gif

Ja vi fick höra att det här var den bästa julen NÅNSIN!!! wub.gif
Kan tillägga att det var en liten kille som fick det mesta av det han önskat sig, inklusive en julklapp som han verkligen tokönskat sig och som han visste var för dyr. smile.gif
ylvahi
Min bästa var en hel stor papperskasse full med nybakt matbröd och en kasse bull-längder
titti49zon6
Förutom alla fina julklappar som jag verkligen önskat mig var nog den bästa att jag fick ha alla mina barn och barnbarn hemma hela julhelgen, bättre julklapp kan man inte önska sig
Margaretha
Min drygt nittioåriga mamma kom flygande 150 mil för att fira jul hos oss. Och det trots att hon inte varit så pigg i höst! Det var min allra bästa julklapp. Helt fantastiskt!
Wilmer
Komigen, nu har jag läst om så många fina julklappar, fyll på! Vad har ni fått som kändes fint?

Wilma
mamamaggan
Min bästa julklapp? Att den äldste sonen kostade på sig en flygresa hem till oss. Han kunde inte vara hemma på själva julafton men vi firade en stillsam UNDERBAR julafton min man ,våra båda söner och jag den 22/12.

Att jag sedan , på riktiga julafton , fick ett par jättefina örhängen som min söner köpt tillsamman gjorde ju inte det hela sämre.

Wilmer
Härligt! Sådana klappar är guld värda. Vi firade första julen i huset 22/12, det var speciellt i sig! (dagen räknas inte riktigt här). whistling.gif
Eva-Helene
Jag fick en mobiltelefon av hjärtevännen min! Min gamla hade jag "ärvt" av ena sonen och den funkade bara när den själv ville. Många sms blir det som skickas norrut, nu när jag har en mobil som alltid funkar!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon