Full version: Mellandagsrea
Kathy


Gjort några fynd?
Aqvakul
Hållt mig hemma! giggle.gif
Kathy
CITAT (aq42 @ 25-12-2007, 17:18) *
Hållt mig hemma! giggle.gif


tummenupp.gif
Netha
Går aldrig på mellandagsrea ... har gjort det en enda gång, i Borås för några år sedan... det räcker. no.gif
Magdis
Jag var på mellandagsrea i Stockholm en gång och jag säger bara aldrig mer! Jag betalar hellre ett dyrare pris för grejerna än utsätter mig för nåt sånt frivilligt igen.
Aqvakul
CITAT (Magdis @ 25-12-2007, 18:59) *
Jag var på mellandagsrea i Stockholm en gång och jag säger bara aldrig mer! Jag betalar hellre ett dyrare pris för grejerna än utsätter mig för nåt sånt frivilligt igen.

Piteå då? Är det något du kan tänka dig att utsätta dig för? angel_not.gif

Kathy
CITAT (Magdis @ 25-12-2007, 18:59) *
Jag var på mellandagsrea i Stockholm en gång och jag säger bara aldrig mer! ....//.....


Det kan jag hålla med om.
Var på rea idag i grannejden. Köpte en extern hårddisk, plug-and-play, för mina back-up.
Virusprogram för halva priset samt en DVD/VHSspelare - ska föra över material från VHS till DVD.
Jag gjorde riktiga klipp. yes.gif
Netha
Kathy ... nyfiken på vilken DVD/WHS du köpte.
Jag har en sådan, köpt i aug-06 ... jättelätt att dubba från WHS till DVD och omvänt.... kostade 2.995 kr
Magdis
CITAT (aq42 @ 25-12-2007, 19:08) *
Piteå då? Är det något du kan tänka dig att utsätta dig för? angel_not.gif

Nja...tveksamt det också. Kanske kanske....men det har blitt helt vanvettigt här också. I så fall skulle man inte försöka ta bilen i till centrum iaf.
Åsa, mälardalen zon 2
Eftersom jag tycker att butikerna kan ha stängt röda dagar så går jag av princip aldrig och handlar dessa dagar, jag väntar några dagar till innan jag ger mig ut för att bränna julklappspengar.
Betty
Jag låter bli att trängas redan på annandan, rean fortsätter ju i ett lugnare tempo ända in på nya året.
Kathy
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 25-12-2007, 20:28) *
Eftersom jag tycker att butikerna kan ha stängt röda dagar så går jag av princip aldrig och handlar dessa dagar,....//.....



Äsch, måste jag jobba så kan de gott jobba. biggrin.gif



CITAT (Netha @ 25-12-2007, 19:17) *
Kathy ... nyfiken på vilken DVD/WHS du köpte.
Jag har en sådan, köpt i aug-06 ... jättelätt att dubba från WHS till DVD och omvänt.... kostade 2.995 kr


En Samsung.
Eva i Skåne
Trängas på rea blink.gif Nää, det är inte min grej.
Jag lugnar mig några veckor till det blir halva-reapriset på kläder. Då brukar jag göra några fynd.


Men det är klart att vill man ha något speciellt får man skynda, och hushållsmaskiner och elektronik finns ju oftast i mycket begränsat antal när det är rea, så där kan man inte vänta.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Kathy @ 25-12-2007, 20:54) *
Äsch, måste jag jobba så kan de gott jobba. biggrin.gif
En Samsung.



Har själv jobbat i butik och det inte folk tänker på är att alla butiker inte är stora butiker med många anställda väldigt många butiker är små med 2-3anställda (som inte kan ersättas av skolungdom), dessa får jobba väldigt många röda helger det är inte som på stora butiker där man turas om att vara ledig och man måste jobba var 5:e jul el dyl (dessa små butiker i köpcentrum och dyl. får inte bestämma öppettider själva utan de ska följa köpcentrens öppettider). Många i dessa små butiker är kvinnor med barn, visst de anställda får bra OB dessa dagar men jag tror att deras barn skulle uppskatta att få fira jul med sin mamma (el pappa).
Netha
CITAT (Kathy @ 25-12-2007, 20:54) *
Äsch, måste jag jobba så kan de gott jobba. biggrin.gif
En Samsung.

Min heter LG ... funkar bra nu efter att ha varit in på rep en vända. smile.gif
HelenN
Näpp, jag vill inte trängas bland alla människor. Jag kollar runt på rean när det är halva reapriset istället!
Pirum
Blir ingen mellandagsrea innan mellandagarna för min del i år. Att shoppa på juldagen eller annandagen gör jag nog bara om det verkligen finns något som jag vet att jag vill ha och då till ett väsentligt lägre pris smile.gif

Kan faktiskt inte komma på något jag vill ha just nu, rent materiellt, förutom sådana saker som ändå inte säljs på mellandagsrea - ett hus med skog och åker, bränslecellsbil, etc smile.gif

Har iofs funderat på en systemkamera, men det får nog bli en begagnad. Med tanke på hur få bilder jag tar så skulle väl kostnaden per lyckad bild det första året med systemkameran säkert uppgå till 20-30kr smile.gif
bear
rea......................vilken dragningskraft de bokstäverna har fungerar ju utmärkt varje dag hela året, ramlar in färgglada papper genom dörren hela tiden,

Sparat 100% idag.......
Biggan_
CITAT (bear @ 25-12-2007, 22:05) *
Sparat 100% idag.......


Jag också! tummenupp.gif
Aqvakul
CITAT (bear @ 25-12-2007, 22:05) *
Sparat 100% idag.......

rotfl.gif
Lilla Birka
Tänker inte gå på någon rea, förutom dåligt humör av att trängas får man lätt influensa eller andra virushistorier och sen är det nyåret förkylt, prosit!
Bee
Men hallå! Har jag sovit bort ett dygn av mitt liv? Är det inte Juldagen idag? Började rean redan idag?? Jösses.
Vi har inte ens haft en tidning idag. Jag trodde allt var stängt utom sånt som måste vara öppet, typ jourapotek eller så.
Om febern har gett sig till i morgon , jag då kan det bli besök till stan förstås.

En gång för många år sen åkte maken och jag in till stan kl 9 på annandagsmorgonen. Vi fyndade så det stod härliga till. Åh vad det var kul! När vi åkte hem ngt före 12 var det fullpackat i stan men för en gångs skull var det vi som gjorde dom bästa fynden. Händer nog ingen mer gång är jag rädd.
herkules
jag ska köpa en ny dator i morgon på rean tummenupp.gif
Kathy
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 25-12-2007, 21:01) *
Har själv jobbat i butik och det inte folk tänker på är att alla butiker inte är stora butiker med många anställda väldigt många butiker är små med 2-3anställda (som inte kan ersättas av skolungdom), dessa får jobba väldigt många röda helger det är inte som på stora butiker där man turas om att vara ledig och man måste jobba var 5:e jul el dyl (dessa små butiker i köpcentrum och dyl. får inte bestämma öppettider själva utan de ska följa köpcentrens öppettider). Många i dessa små butiker är kvinnor med barn, visst de anställda får bra OB dessa dagar men jag tror att deras barn skulle uppskatta att få fira jul med sin mamma (el pappa).


Jodå, jag har själv jobbat i butik, så jag vet hur det kan vara.
Likadant är det inom omsorgen. Det är inte alls självklart att få ledigt bara för att det är Jul, eller någon annan storhelg. Dessutom har vi bemanning dygnet runt med sovande jour. Men, som sagt, den obekväma arbetstiden på helger, nätter och storhelger är man medveten om, då man söker sig till ett sånt jobb, likväl som man är medveten om att då och då få jobba jul då man jobbar i affär.


CITAT (Bee @ 25-12-2007, 23:49) *
Men hallå! Har jag sovit bort ett dygn av mitt liv? Är det inte Juldagen idag? Började rean redan idag?? Jösses....//....


Ja, förr började mellandagsrean dan efter annandan.....vänta några år till, så kommer mellandagsrean börja redan kl 20 på Julaftonens kväll.... biggrin.gif
Pirum
Var ganska många affärer som slagit ner priser med typ 50% redan på lördag 23 dec smile.gif Skrämmande.
Aqvakul
Mellandagsreor borde förbjudas. Ingen blir lyckligare av att handla en massa saker. Personalen kan också behöva njuta lite av helgen! nono.gif
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (aq42 @ 26-12-2007, 00:56) *
Mellandagsreor borde förbjudas. Ingen blir lyckligare av att handla en massa saker. Personalen kan också behöva njuta lite av helgen! nono.gif


Japp åtminstone under de röda dagarna det är ju löjligt som det har blivit i sverige, butikerna ska nästan ha öppet dygnet runt hela året, en matbutik som inte öppnar kl. 7-8 på morgonen och stänger runt kl. 22, 7 dagar i veckan finns knappt längre åtminstone inte här (och ändå säger handlarna att de går med förlust under sena kvällar etc. så servicen kostar mer för butiken än vad de tjänar så det är konstigt att de håller öppet de timmarna). Är det viktiga saker som medicin och liknande kan det vara motiverat att ha viss öppettid under röda dagar men butiker som säljer sånt som tv-apparater, kläder, små prydnadsgrejer etc. kan man faktiskt klara sig i några dagar utan att kunna gå och handla i dem. Tror vi blivit alltför bortskämda med butikernas öppettider jag blev nästan chockad då jag var i östra Holland och allt stängde tidigt, alla butiker stängde kl. 18 på vardagarna och alla pubar och restauranger stängde runt kl. 21, på lördagen var det några timmars öppettider i butikerna och på söndagen var i stort sett allt stängt och folk verkade klara sig bra ändå.
Kathy
CITAT (Åsa, mälardalen zon 2 @ 26-12-2007, 01:07) *
Japp åtminstone under de röda dagarna det är ju löjligt som det har blivit i sverige, butikerna ska nästan ha öppet dygnet runt hela året, en matbutik som inte öppnar kl. 7-8 på morgonen och stänger runt kl. 22, 7 dagar i veckan...//.....


Så länge kundunderlaget finns.
Och så länge butikerna erbjuder dessa öppettider så kan kunderna välja då de vill handla.
Välkommen till valfrihetens land.
Butikerna anpassar sig efter kundernas behov.
Med tanke på hur många människor det är som jobbar oregelbundet, så ser jag positivt på att butiker håller öppet längre tider. tummenupp.gif


Aqvakul
CITAT (Kathy @ 26-12-2007, 09:30) *
Så länge kundunderlaget finns.
Och så länge butikerna erbjuder dessa öppettider så kan kunderna välja då de vill handla.
Välkommen till valfrihetens land.
Butikerna anpassar sig efter kundernas behov.
Med tanke på hur många människor det är som jobbar oregelbundet, så ser jag positivt på att butiker håller öppet längre tider. tummenupp.gif

Köpt någon snigelsax, din marodör? fear.gif
Gossen Ruda
Gjorde ett försök med IKEA, jag söker ett skåp bl.a. Lite illavarslande när jag kom närmare och såg REA-skyltarna utanför. Lite väl mycket bilar på parkeringen dessutom. Blev ännu mer tveksam när jag såg lämmeltåget med folk vid ingången. Kollade köerna vid kassorna och fattade ett beslut. Det blev inte riktigt som Caecars veni, vidi, vici utan mer jag kom, jag såg, jag stack. Har tyvärr ingen aning om vad det blir på latin. Avskyr att trängas med folk och skrikande småungar och på det köa i en halvtimme.
Aqvakul
Kan möjligen bli: veni vidi disparitio (inte lika slagkraftigt som originalet) whistling.gif
Gossen Ruda
CITAT (aq42 @ 26-12-2007, 13:55) *
Kan möjligen bli: veni vidi disparitio (inte lika slagkraftigt som originalet) whistling.gif


Låter fint tycker jag, fast Caecar hade nog aldrig sagt så. rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Magdis
CITAT (aq42 @ 26-12-2007, 13:55) *
Kan möjligen bli: veni vidi disparitio (inte lika slagkraftigt som originalet) whistling.gif

Hahaha, det låter som ett ordspråk i min smak. rotfl.gif Jag vänder ofta om vid åsynen av stora jobbiga folkmassor o komemr tillbaka och handlar klockan 21 på kvällen istället. biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag tänkte ju också köpa en ny dator, men inte idag.....

Kund aldrig köpa en dator med allt folk omkring mig
Kathy
CITAT (aq42 @ 26-12-2007, 10:16) *
Köpt någon snigelsax, din marodör? fear.gif


Nej, har du?

Marodör?? confused.gif g.gif dunno.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon