Full version: Vädret 2007
Aqvakul
Här i Sydsverige hade vi en grå vinter, en skaplig vår, en katastrofalt blöt sommar och en kall och fuktig höst. Det kan man knappast vara särskilt nöjd med.
aanderss
jo sommaren var skit
titti49zon6
Här har hela året varit rätt ok, sommaren var fin.....flytta norrut, här har vi alltid bra väder crazy.gif
Christer i Falköping
Räcker ju att gå tillbaka två år, då var det ungefär likadant. bara inte vinter n blir kall är jag nöjd och glad.
Christer.
Alba
Vi har haft en fin sommar.........inte lika varmt som i fjol.......förutom 1 vecka då det låg kring 28°.

Hösten har varit mild och det som nu ska kallas vinter är ingen höjdare. Nästan ingen snö och blött, blött varje dag.
Sailor Pluto
Dåligt och dåligt... Konstigt har det då varit g.gif . Jag tror aldrig att jag har firat jul med regn och blåst till exempel. Alltid iskallt och snöigt så att man börjar längta efter våren. Sommaren har däremot varit ganska som vanligt, åtminstone här smile.gif .
HelenN
Vilket minne ni har!!!!!

Jag minna bara att denna vinter inte är nån vinter........
Krolliljan
CITAT (aq42 @ 29-12-2007, 16:01) *
Här i Sydsverige hade vi en grå vinter, en skaplig vår, en katastrofalt blöt sommar och en kall och fuktig höst. Det kan man knappast vara särskilt nöjd med.

no.gif
Boxer
Men som plåster på såren fick vi en fantastisk höst med färger utöver det vanliga. wub.gif
skogstroll
ja det har väl inte varit nån traditionell vinter, men där jag bor är det bara skönt för det är ett helsicke när bussar ställs in så fort det kommer en snöflinga.... Fast man undrar ju hur det här med klimatförändringara påverkar
Aqvakul
Verkar som om vi haft det sämst här i södra Sverige.
Fenja
Ruggeår IGEN! En vacker dag kommer vi att vakna upp av att allt exploderar i nyllet på oss.....
Mvh
Fenja
Pirum
Ja, idag såg jag några konstiga prickar på himlen. Insåg efter en stund att det var sådana där "stjärnor" som lyste fram genom luckorna i molnen. Kan inte komma ihåg när jag såg stjärnor senast. Påminner om i somras när jag steg ut ur fabriken och undrade varför det gjorde så ont i ögonen. Då var det solen som tittade fram, efter ett par månaders semester.

Som sagt, molnigt och blött är årets signum här i väst.
zaaritha
Jo-men-visst: Miljöförstöringen är hemsk !
Men--vad gör vi?
önskar att jag kunde åstadkomma nå`t!
Tosan
Det var inge vidare här uppe i norr heller. Vi hade nån dryg vecka alldeles i början av sommarn som var kanonvarm, sedan har det varit kallt och blött. Däremot blev hösten relativt varm, men det var ju så dags då.
EKLO
Allt regn kom ju under sommaren och nu i mellandagarna (här på västkusten) - men hösten var ju så alldeles ovanligt regnfattig, jag kunde cykla till jobbet varje dag, brukar annars få ställa cykeln i mitten/slutet av oktober pga av ständig blöta.
Jäkligt blåsigt har det varit, hela sommaren och stora delar av hösten - tjatigt! Märks i stan men allra mest ute på ön med sommarstugan, där jag är nu. Men i dag har de sista dygnens kuling äntligen lagt sig! Och solen tittar fram, väldigt skönt.

eklo
Marina i Hällekis
Jag tycker hösten är som vanligt, regn, grå och blåsig.
Vinten har inte infunit sig här före februari de senaste åren.
Vi har dock haft lite mindre snöfall än vanligt, brukar legat åtminstonde någon dag vid denna tid, i år är rekordet ett par timmar.
Sommaren var annars ganska lik 2001 och 2004.
Jag tror att årsnitt tempen kommer bli ganska hög, trots dåligt väder. Dagarna under året har varit lite kallare än förra året, men nätterna har varit varmare.

Så här står det på SMHIs sida
<H1 class=articletitle>Ytterligare ett varmt år</H1>Trots att några veckor återstår av 2007 kan vi konstatera att det blir ännu ett mycket varmt år globalt sett.Bland annat på grund av att det inte blev så långvarig och kraftig El Niño som förväntats blev det inte något rekordvarmt år. År 1998 står fortfarande i en viss klass för sig.

2007 är jämförbart med övriga varma år under det här decenniet. Beroende på vilket beräkningsinstitut man väljer som källa ser 2007 ut att hamna någonstans mellan femte och sjunde plats bland de varmaste åren.

Även för Sveriges del blir året varmare än normalt.

Mer utförlig summering av väderåret 2007 kommer att publiceras efter nyår.


pejori
tycker det har varit som förra vintern, om även lite mindre regn
men tråkigt har det varit, men idag har vi sol yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon