Full version: omröstning
råse-marie
Ja då var det dags igen sweatingbullets.gif
Monica M zon 4
Köper inga fyrverkerier alls i år. Det har vi inte gjort på många år. Men jag fullständigt älskar fyrverkerier så jag är glad att många andra i byn köper och låter mig titta på! (Jaja, jag vet att det är miljöfarligt och slöseri med pengar men det är ju sååå vackert!)
Cacki
Aldrig i livet! Men främsta anledningen är inte kostnaden utan att jag är både djur- och miljövän. (angående miljön så tycker jag att just fyverkerier är en sådan onödig "lyx" så den kan vi avvara utan utan några som helst uppoffringar.)
Nybörjar-Linda
Vi köper en liten låda för ett par hundra. Först kollar vi med grannarna att inga hundar eller katter i närheten är rädda för fyrverkerier. Iofs bor vi på vischan så vi går ner på någon åker en bit från husen. Skulle nog inte skjuta raketer om vi bodde i stan...
råse-marie
CITAT (Cacki @ 31-12-2007, 09:58) *
Aldrig i livet! Men främsta anledningen är inte kostnaden utan att jag är både djur- och miljövän. (angående miljön så tycker jag att just fyverkerier är en sådan onödig "lyx" så den kan vi avvara utan utan några som helst uppoffringar.)



håller verkligen med visst är det fint med en riktig stjärnsmällare men med tanke på miljö ,djur och människor
är jag hellre utan . Jag har aldrig köpt en smällare eller raket och skulle aldrig göra det heller .
Så läge det finns andra som behöver både mat och annat skulle inte jag elda upp mina pengar bar för at det råkar var så att det blir ett nytt år . man kan ju fira på så många andra sätt .
Jag tycker att det är SÅ överreklamerat .
Själv sitter jag gärna och spelar ett spel , äter något gott men enkelt ..dricka jodå har faktiskt köpt rosa "champagne " på ICA som alla kan få smaka av stora som små smiley_small_hug.gif
Anma
CITAT (Cacki @ 31-12-2007, 09:58) *
Aldrig i livet! Men främsta anledningen är inte kostnaden utan att jag är både djur- och miljövän. (angående miljön så tycker jag att just fyverkerier är en sådan onödig "lyx" så den kan vi avvara utan utan några som helst uppoffringar.)

Håller med!

Min vovsing är jätterädd även för fyrverkerier, inte bara smällare. Igår kväll var vi ute när någon sköt i väg en raket som visslade, stackars hunden visste inte hur fort hon skulle hinna in och under sängen. no.gif Kanhända vet hon av erfarenhet att när det visslar så, då smäller det också.



Fyrverkerier är fint om det är välkomponerat, men det kan man ju inte påstå att det kommer att vara ikväll...
Alba
Nej....har aldrig gjort. Tänk på alla stackars djuren och även människor som är rädda.
För att inte tala om brandfaran.......pjäser som letar sig in under takpannor.
Ophelia
Köper hellre en svindyr champagne och dricker mig dekadenslurig.
storm
Aldrig i livet,här jag bor är det katastrof dom börjar redan vid jul, skrämmer både djur och människor,och vid 12 slaget är det alltid så rökigt av allt smällande så man ser inte ett skvatt, ändå envisas de med att skicka iväg fyrverkerier som inte syns wacko.gif
Trädgårdsflanören
Inga egna raketer i år!
Förra nyårsnatten höll det på att gå riktigt illa.
En "tårta" med 8 raketer välte efter första skottet!!! -fear-.gif
Andra skottet small av. Rakt in på en glasad altan!!
Den härdade altanglasrutan fick ett 30 cm stort hål och de som var inne på altanen klarade sig rätt bra. Turligt nog, när stjärnorna i raketen började fara runt. Lite svedda hårtoppar. En sönderbränd kappa och lite små brännsår var allt. -cry-.gif
En förbannad tur att ingen råkade bli mer skadad!!
Tur i oturen var att tårtan efter den smällen mot altanen, vred sig och resten gick mot en träddunge.

Fyrverkeripjäsen var uppstöttad med ett par rejäla betongplattor, men det räckte inte. Ta det otroligt försiktigt om ni skall avfyra egna fyrverkerier.
lena:-)
Hittade inte mitt alternativ
- smällare varför då?
Att det kostar pengar eller är nyår är underordnat.
Jag gillar inte själva smällen..nej fram för smällfria smällare laugh.gif
MariaS
Läste just att det släpps ut så mycke som 300 ton gifter i partikel och gasform. Detta bara här i Sverige under detta nyåret! Skulle ALDRIG falla mig in att bidra till bla spridning av bly i naturen på detta sättet!
Sailor Pluto
Köper inga fyrverkerier och smällare själv, men tittar på andras smile.gif .
Betty
Köper inga egna smällare eller raketer, vi åker in till stan lagom till 12-slaget och tittar på det stora fyrverkeriet som kommunen bjuder på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon