Full version: Litet Forum
Sidor: 1, 2, 3
abbbe
Hej, här är ett litet forum med inga medlemmar alls, admin heter bluedog.se, ett helt nytt forum som jag önskar uppskattas av de flesta.. http://bluedog.egetforum.se/forum/

Bli medlem snälla 000.gif
Alba
Är det du som startat forumet ?
aanderss
hinner inte med fler forum
Dilara
Det var det värsta abbe! dunno.gif
abbbe
Glöm det bli inte medlem ! ninja.gif no.gif
karjo
?? Vad är detta? Fattar inte...
sqrulan
Inte jag heller? confused.gif
Alexander-VG-zon3
som jag har förstått det så har abbe gjort ett eget forum och vill nu få ditt folk.

sen blev väl abbe stött !!! ?? av nåt som jag inte vet
Alba
CITAT (abbbe @ 03-01-2008, 21:42) *
Glöm det bli inte medlem ! ninja.gif no.gif



Men.....jag puttade ju upp tråden för att ge den en chans och möjlighet för dig att göra lite reklam för forumet.
*Stintan*
Du e snäll du Alba biggrin.gif
Tobe3
Jag tycker abbbe är lite väl fräck.
Gå in till ett "konkurerande" forum och ragga medlemmar. rtfm.gif

Det är ungefär som om den nyöppnade närbutiksägaren går in på ICA och ropa "KOM TILL MIN LILLA BUTIK"

Vill man ha medlemmar till ett nyöppnat forum så får man jobba sjysst och inte åka snålskjuts genom att ragga medlemmar från andra liknande forum! thumbdown.gif
LadyG
Håller med Tobe3, hade det varit på något av alla andra forum jag häckar på hade tråden raderats och skaparen varnats (eller bannats på en del ställen).
Berith
Och vad är det för skillnad på den här tråden och alla trådar om AoT...? g.gif
Aqvakul
Have mercy, grabben är 16 år!
LadyG
CITAT (Berith @ 04-01-2008, 11:38) *
Och vad är det för skillnad på den här tråden och alla trådar om AoT...? g.gif


AoT-trådarna är inte uppenbara raggningsförsök som den här.
I de flesta fall är de rena gnäll-trådar "dittan fungerar inte" eller "Dattan har blivit jättefult".



CITAT (aq42 @ 04-01-2008, 11:45) *
Have mercy, grabben är 16 år!


...och hur hade du tänkt att han skulle lära sig vett och netiquette om ingen protesterar när han klampar över gränsen för vad som är god ton på Internet?
Telepati?
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 11:54) *
...och hur hade du tänkt att han skulle lära sig vett och netiquette om ingen protesterar när han klampar över gränsen för vad som är god ton på Internet?
Telepati?

Du var mig en tuffing! whistling.gif
Boxer
CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 11:54) *
AoT-trådarna är inte uppenbara raggningsförsök som den här.
I de flesta fall är de rena gnäll-trådar "dittan fungerar inte" eller "Dattan har blivit jättefult".
...och hur hade du tänkt att han skulle lära sig vett och netiquette om ingen protesterar när han klampar över gränsen för vad som är god ton på Internet?
Telepati?


Tagga ner!

abbbe är en tonåring som försöker göra något vettigt. Stampa inte på honom då.
LadyG
CITAT (Boxer @ 04-01-2008, 12:03) *
Tagga ner!

abbbe är en tonåring som försöker göra något vettigt. Stampa inte på honom då.


Jag är helt lugnt coolgleam.gif

Och stampar gör jag definitivt inte, men det är fasligt vad alla tror att netiquette är något 'man bara kan'.
*Stintan*
CITAT (Boxer @ 04-01-2008, 12:03) *
Tagga ner!

abbbe är en tonåring som försöker göra något vettigt. Stampa inte på honom då.


Håller med tummenupp.gif
Alba
I så fall gjorde ju jag också ett övertramp som uppmuntrade honom att göra reklam............och jag är inte bara 16 år. naughty.gif
cic
CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 12:06) *
Jag är helt lugnt coolgleam.gif

Och stampar gör jag definitivt inte, men det är fasligt vad alla tror att netiquette är något 'man bara kan'.

JAG tycker inte att du stampar. JAG håller med dig i frågan.
LadyG
CITAT (Alba @ 04-01-2008, 12:12) *
I så fall gjorde ju jag också ett övertramp som uppmuntrade honom att göra reklam............och jag är inte bara 16 år. naughty.gif


Men kände du till att det är dålig netiquette? Klart alla har rätt att få en chans att lära sig, det är aldrig för sent att lära sig nya saker. Jag är inte heller 16 och jag lär mig nya saker varje dag skulle jag vilja påstå. (Anar i sammanhanget att jag glömmer nya saker varje dag också, men det är en annan sak biggrin.gif )

Tyvärr hittar jag inte en bra sida om netiquette i brådrasket, jag ska iväg strax, men det borde ju finnas tycker jag. Konceptet är ju på intet sätt nytt eller främmande.


CITAT (cic @ 04-01-2008, 12:17) *
JAG tycker inte att du stampar. JAG håller med dig i frågan.


Tack smile.gif

Tycker nog att man kan få påpeka när folk gör fel, om inte annat för att de ska slippa pinsamheter. Ingen kläcks väl fullärd heller smile.gif
Kathy
CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 12:23) *
....//.....Tyvärr hittar jag inte en bra sida om netiquette i brådrasket, jag ska iväg strax, men det borde ju finnas tycker jag....//....


Såhär säger Bredbandsbolaget om Netikett.
cic
CITAT (Kathy @ 04-01-2008, 12:27) *
Såhär säger Bredbandsbolaget om Netikett.

Var och hur ska man klicka sig vidare för att kunna läsa?
Cacki
För det första måste jag få försvara skriverierna om AoT när de gjorde om forumet. Inte kan man väl kalla det för reklam ändå!? Snarare anti-reklam i så fall.

Och sedan det här med abbbes nya forum. Det borde väl gälla samma sak med forum som med banker. Helt ok att vänsterprassla lite. Det ena forumet utesluter ju inte det andra. För mej går det alldeles utmärkt vara aktiv i 2 trädgårdsforum. Att brusa upp för det här inlägget tycker jag nästan luktar överdriven svartsjuka. Kan vi inte låta webansvariga bestämma om tråden skall tas bort, snälla! Tycker dom att "reklamen" ska bort så tar dom säkert bort det.

redigerat pga stavfel
Dilara
Ta det lugnt alla, abbe mena inget speciellt annat än att fylla på forumet me lite fler medlemmar.
Sen tyckte han helt enkelt att forumet var FULT o så ville han inte ens själv vara i forumet.
Jag känner honom så de lugnt 000.gif
Han har oxå avslutat sitt medlemskap i odlas forum tror jag.. eller vill..

Kathy
CITAT (cic @ 04-01-2008, 12:44) *
Var och hur ska man klicka sig vidare för att kunna läsa?



Klicka på "Bredbandsbolaget". (det är alltid det ord som är understruket som innehåller länken, om man nu lagt in någon länk förstås wink.gif )
cic
CITAT (Kathy @ 04-01-2008, 13:51) *
Klicka på "Bredbandsbolaget". (det är alltid det ord som är understruket som innehåller länken, om man nu lagt in någon länk förstås wink.gif )

Nu gick det jättebra! smile.gif
Tobe3
Så det är bara jag och Lady G som tycker att man INTE skall värva medlemmar på andras liknande forum?

Om man är 16 eller 160 gör ingen skillnad.
Ungdomar tycks tro att det bara är att starta om spelet (livet) när man gör något fel. Skriva att vi inte skall bry oss när man trampat i klaveret hjälper inte. Folk nollställer inte sina hjärnor och glömmer allt.

Odla är ett forum som tillåter otroligt vida utsvävningar. Precis som Lady G skrev så skulle en sådan här tråd blivit struken och medlemmen bannad på många andra forum.
Alba
CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 12:23) *
Men kände du till att det är dålig netiquette? Klart alla har rätt att få en chans att lära sig, det är aldrig för sent att lära sig nya saker. Jag är inte heller 16 och jag lär mig nya saker varje dag skulle jag vilja påstå. (Anar i sammanhanget att jag glömmer nya saker varje dag också, men det är en annan sak biggrin.gif )

Tyvärr hittar jag inte en bra sida om netiquette i brådrasket, jag ska iväg strax, men det borde ju finnas tycker jag. Konceptet är ju på intet sätt nytt eller främmande.
Tack smile.gif

Tycker nog att man kan få påpeka när folk gör fel, om inte annat för att de ska slippa pinsamheter. Ingen kläcks väl fullärd heller smile.gif



Ja visst känner jag till det.
Men nog rör vi oss ofta i gränslandet. Odla säjler tex fröer och sticklingar......vi är många som lägger in länkar till andra fröfirmor för att ge tips till varandra. Med det vill jag inte påstå att det är legalt........men balansgången är svår.
Pirum
De flesta forum jag har varit på tillåter utan vidare att man tipsar om liknande forum. Att göra reklam för sitt eget forum är dock kanske lite känsligt. Man bör nog ange skäl till varför forum X är bättre än forum Y.
Om jag nån gång startar ett potatisforum (exempelvis:) ) så skulle jag inte tveka att posta om det här.

(Att göra reklam för kommersiella forum är kanske att likna vid spam, dock, det beror nog på omständigheterna)

Jag skulle utan vidare kunna rekommendera alternativ.nu som ett annat odlingsrelaterat forum med intressanta diskussioner - främst med anknytning till självhushållning, husbehovsodling, etc. Exempelvis. Dvs, mindre fokus på blommor och pynt och mer fokus på nytta.

Och om Odla.nu skulle bli ännu mer kommersiellt, med reklam överallt och popups och flashanimationer och tusan vet allt så skulle jag uppskatta tips om andra siter. Eller om Odla skulle byta forumsystem till något helt hopplöst.
Monica i Nässjö
Jag vill egentligen inte lägga mig i men det fanns mycket intressant att läsa på netikett-länken. Den borde alla läsa. Bl.a detta:

Citat-Var tolerant mot nybörjare och ödsla inte tid på ilskna meningsutbyten för att de inte har lärt sig netikett ännu. Slut citat.
storm
CITAT (Monica i Nässjö @ 04-01-2008, 15:30) *
Jag vill egentligen inte lägga mig i men det fanns mycket intressant att läsa på netikett-länken. Den borde alla läsa. Bl.a detta:

Citat-Var tolerant mot nybörjare och ödsla inte tid på ilskna meningsutbyten för att de inte har lärt sig netikett ännu. Slut citat.

tummenupp.gif
Berith
Såklart att reklam här på Odla för ett annat trädgårdsforum alltid är reklam för ett annat trädgårdsforum, det spelar väl ingen roll vad det andra forumet heter.
malin72
.
Han har oxå avslutat sitt medlemskap i odlas forum tror jag.. eller vill..
[/quote]

snälla säg bara att det inte är pga detta no.gif varför ska han sluta här?...jag tycker det är toppen när så unga är växintresserade tummenupp.gif

och till er andra fattar jag inte ens varför man fortsätter att skriva här i tråden thumbdown.gif man lär sig inte av sina misstag på det sättet!!!!!
jag tänkte hela tiden att han tänkte att det var ett kul forum men sen upptäckte att det inte var något bra..rätt eller fel det struntar jag i men ta en egen tråd ang era vett och etikett.....då kanske ni nu ska börja jaga alla som har bloggar hänvisade på sin lilla textruta och allt annat med ranting.gif
här är en kille som är 16 och uppskattar blommor och vill lära sig mera så blir det så här!!!!!!!!!!

kan ju faktiskt vara så att han nu är bortskrämd (jag hoppas att det inte är så) men så tycker inte jag man behandlar varandra.
LadyG
CITAT (Monica i Nässjö @ 04-01-2008, 15:30) *
Jag vill egentligen inte lägga mig i men det fanns mycket intressant att läsa på netikett-länken. Den borde alla läsa. Bl.a detta:

Citat-Var tolerant mot nybörjare och ödsla inte tid på ilskna meningsutbyten för att de inte har lärt sig netikett ännu. Slut citat.


Fyra rader längre ner står det också:

Reklam är sällan populärt och för det mesta förbjudet.

Bettis
CITAT (malin72 @ 04-01-2008, 16:13) *
.
Han har oxå avslutat sitt medlemskap i odlas forum tror jag.. eller vill..
snälla säg bara att det inte är pga detta no.gif varför ska han sluta här?...jag tycker det är toppen när så unga är växintresserade tummenupp.gif

och till er andra fattar jag inte ens varför man fortsätter att skriva här i tråden thumbdown.gif man lär sig inte av sina misstag på det sättet!!!!!
jag tänkte hela tiden att han tänkte att det var ett kul forum men sen upptäckte att det inte var något bra..rätt eller fel det struntar jag i men ta en egen tråd ang era vett och etikett.....då kanske ni nu ska börja jaga alla som har bloggar hänvisade på sin lilla textruta och allt annat med ranting.gif
här är en kille som är 16 och uppskattar blommor och vill lära sig mera så blir det så här!!!!!!!!!!

kan ju faktiskt vara så att han nu är bortskrämd (jag hoppas att det inte är så) men så tycker inte jag man behandlar varandra.

Jag har inte skrivit något i detta ämne.
malin72
CITAT (Bettis @ 04-01-2008, 16:55) *
Jag har inte skrivit något i detta ämne.


nä och det var ju bara till dom som då skrev inte ni andra :giggle:men jag såg nu att du har en såndär jag sitter och fnular på...jag ska försöka göra mig en liten trädgårdblogg (på tal om nåt annat då) tummenupp.gif
LadyG
CITAT (Pirum @ 04-01-2008, 14:33) *
De flesta forum jag har varit på tillåter utan vidare att man tipsar om liknande forum. Att göra reklam för sitt eget forum är dock kanske lite känsligt. Man bör nog ange skäl till varför forum X är bättre än forum Y.


Du har en poäng där, om någon säger att "jag tycker att forum x är bättre än y för att..." så är det ju en helt annan sak. Sen om det är för att det är snyggare eller snabbare eller vad det kan vara spelar mindre roll.

Jag har däremot aldrig besökt ett kommersiellt forum som tillåtit att man postar länkar till konkurrerande webshoppar/forum. Samtliga kommersiella forum jag besökt (och nu har jag läst användarvillkoren för en gångs skull också wink.gif ) förbjuder det uttryckligen - även Odla. Sen är det väl en tolkningsfråga vad som är konkurrerande och inte, men slutgiltiga tolkningsrätten är förbehållet Odla.nu hur som helst.
sqrulan
crazy.gif Ibland blir man så förvånad över hur allt kan bli!?
Aqvakul
Lady G!
Blåser du inte upp det här till något det aldrig varit?
Alla kan göra fel, särskilt om man är ung och oerfaren. angel_not.gif
Fenja
Om man har ett forum, postorder, en hemsida eller något liknande om blommor/växter så kan man maila adressen till Odla så lägger de in en länk i avdelningen Trädgårdsajter på första sidan. Mer reklam än så ska väl kanske inte behövas...?
Jag tycker att Lady G, Tobe och Berit gör rätt som säger i från i tråden. Forumavdelningarna skulle bli trista i längden om de fylldes med en massa reklam om än det ena och det andra.
På Odla är det inte tillåtet att lägga länkar i signaturen vilket många tillyttermeravisso också struntar i...
Mvh
Fenja
Bettis
CITAT (malin72 @ 04-01-2008, 16:58) *
nä och det var ju bara till dom som då skrev inte ni andra :giggle:men jag såg nu att du har en såndär jag sitter och fnular på...jag ska försöka göra mig en liten trädgårdblogg (på tal om nåt annat då) tummenupp.gif

confused.gif confused.gif qee, vad menar du rolleyes.gif
LadyG
CITAT (aq42 @ 04-01-2008, 17:06) *
Lady G!
Blåser du inte upp det här till något det aldrig varit?
Alla kan göra fel, särskilt om man är ung och oerfaren. angel_not.gif


Det är inte jag som gjort majoriteten av alla arga inlägg. smile.gif

Jag är öht inte alls irriterad eller upprörd, vad än alla verkar tro. "Mottagarproblem", tydligen för "sändningen" är tydlig nog.

Håller däremot med dig om det sista du sa om ung och oerfaren, varför tror du jag gjorde ett simpelt påpekande - inte för att retas eller irritera iaf. Sen att nästan alla verkar tro att jag står med högaffel och fackla när jag inte gör det får stå för dem - jag har försökt vara övertydlig t o m fr att undvika missförstånd men när det finns de som vill missförstå är det inte mycket jag kan göra, eller hur? smile.gif

Fast nu ska jag cykla yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 17:22) *
Fast nu ska jag cykla yahoo.gif

Brukar kännas bättre när man fått ta ut sig lite..... whistling.gif
LadyG
CITAT (aq42 @ 04-01-2008, 17:24) *
Brukar kännas bättre när man fått ta ut sig lite..... whistling.gif


Helt OT, sorry:
Japp, jag cyklar eller springer varje dag i princip wub.gif

Jag kan varmt rekommendera att alla skaffar sig en motionscykel faktiskt wub.gif
Berith
CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 17:26) *
---

Jag kan varmt rekommendera att alla skaffar sig en motionscykel faktiskt wub.gif

Lätt för dej att säga kanske, som kan cykla. g.gif (Så långt OT man kan komma....)

Har jag sagt ifrån? Vet inte om det kan kallas det, det jag gjorde var att tycka att det inte är mer "rumsrent" att göra reklam här för AoT än för nåt annat forum. Spelar väl ingen roll om det är pga eller tack vare strul på andra forumet.
Aqvakul
CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 17:26) *
Helt OT, sorry


confused.gif
Piccante
CITAT (LadyG @ 04-01-2008, 17:03) *
Du har en poäng där, om någon säger att "jag tycker att forum x är bättre än y för att..." så är det ju en helt annan sak. Sen om det är för att det är snyggare eller snabbare eller vad det kan vara spelar mindre roll.

Jag har däremot aldrig besökt ett kommersiellt forum som tillåtit att man postar länkar till konkurrerande webshoppar/forum. Samtliga kommersiella forum jag besökt (och nu har jag läst användarvillkoren för en gångs skull också wink.gif ) förbjuder det uttryckligen - även Odla. Sen är det väl en tolkningsfråga vad som är konkurrerande och inte, men slutgiltiga tolkningsrätten är förbehållet Odla.nu hur som helst.

Fast i ärlighetens namn, Odla.nu är inte konsekventa med sina regler. Rätt eller fel men det finns (har funnits iaf) reklam för komersiella sajter i signaturer på odla, som en viss sajt med trädgårdsprylar som är kopplad till en trädgårdssajt/ bloggportal. För att inte tala om alla som länkar till sina privata hemsidor och bloggar.
Tycker man överreagera mot abbe som länkar till ett eget litet forum med 5 reggade användare som inte är komersiellt.
Berith
Jag tycker inte att det är upp till oss medlemmar att avgöra hur Ingemar och Göran vill ha det här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon