Full version: Telia bredband
aanderss
Mitt bredband låg nere nyss men msn messinger fungerade men när jag gjorde tp test hittade den inget ip nummer

någon som råkat utför de någon gång

Nu fungerar allt igen
MariaS
Verkade vara ett kort avbrott tidigare idag. Kom tillbaka ganska fort i alla fall.
netaave
Ja råkade också ut för det
ingrid fuxwall
För mig har det varit problem mest hela dagen - att skicka och ta emot epost
aanderss
så bra att de inte bara var jag som hade problem
Siv i Bollnäs
Nu har jag för tredje gången råkat ut för fel på e-postmottagningen (har Telia och Outlook Express) trots att den s k Supportassistenten (Telia) skulle ha fixat det för ett par timmar sen. Det var OK ett tag, sen kom ett felmeddelande upp igen om att servern oväntat kopplat ifrån...

Det här har alltså hänt i dag alltihop.
Anma
Hörde på radion idag att telia haft problem med sin e-post server sedan nyår, de jobbar på det men vet inte riktigt vari problemet ligger.
Harvey
Jag har inte haft någon e-post sedan igår morse eller förrgår kväll. Mycker irriterand.
Eva i Skåne
En sjättedel av Telias kunder är drabbade. Läs mer här.
ylvahi
Då behöver man ju inte fundera längre då, varför det inte funkar här heller.
elleave
CITAT (ylvahi @ 04-01-2008, 18:27) *
Då behöver man ju inte fundera längre då, varför det inte funkar här heller.

samma här crying.gif
Siv i Bollnäs
Såg på text-TV att Telia skulle kompensera sina kunder med 200 kronor per kund... men kompensationen innebar att man fick handla i deras butiker och få det avdraget... Man kan undra vad det blir för kompensation? Om jag går in och köper något (som jag inte behöver) för 300 (det mesta kostar väl mer!) så dras alltså 200 av från detta, och då tjänar de i alla fall en hundring på mitt besök. Eller rättare sagt mer, då prylen naturligtvis inte kostar så mycket för Telia!
Vad har ni för uppfattning om detta? Enligt min mening hade det väl varit bättre för kunden om de hade dragit av 200 kronor från våra bredbandsräkningar?
skogstroll
ja det var det första jag tänkte när jag hörde det där med presentkort. De ger pengarna till sig själva det är ju slugt devil.gif .... klart man borde få avdrag på räkningen. Jag har Telia men använder inte Telia-mail så jag vet inte hur drabbad jag är...
Kathy
CITAT (Siv i Bollnäs @ 07-01-2008, 12:34) *
Såg på text-TV att Telia skulle kompensera sina kunder med 200 kronor per kund... men kompensationen innebar att man fick handla i deras butiker och få det avdraget... Man kan undra vad det blir för kompensation? Om jag går in och köper något (som jag inte behöver) för 300 (det mesta kostar väl mer!) så dras alltså 200 av från detta, och då tjänar de i alla fall en hundring på mitt besök. Eller rättare sagt mer, då prylen naturligtvis inte kostar så mycket för Telia!
Vad har ni för uppfattning om detta? Enligt min mening hade det väl varit bättre för kunden om de hade dragit av 200 kronor från våra bredbandsräkningar?



Ta med dig nästkommande Teliaräkning samt presentkortet och gå in till närmsta Teliabutik, be dem dra av presentkortets summa mot räkningen och be dem skriva ut en ny räkning.
Det kan ju vara värt att prova... smile.gif
MariaS
Tur att man inte har Telia-mail yahoo.gif
Snöflinga
Har ej kommit ut på nätet sedan i går kväll men nu när jag slog på så funkade det, skönt yaay.gif
ingrid fuxwall
Har haft problem i ganska många dagar nu.
Självfallet ska jag ha avdrag på nästkommande faktura, är väl självklart. Kräver alla det så måste de ge med sig.

ingrid
|Birgitta|
*raderat*
Kathy
CITAT (|Birgitta| @ 07-01-2008, 18:50) *
Det som gör mig rejält arg är att e-post ska ha försvunnit. Det är helt oacceptabelt anser jag.

Vad gäller kompensationen. Jag har 5½ mil enkel resa till Teliabutiken så det kostar mig 11 mil i bensin att utnyttja deras presentkort. Blir inte många kronor kvar då inte. Dessutom behöver jag inga nya apparater och gjorde jag det skulle jag i alla fall inte handla dom i deras butik då dom där är mycket dyrare än på andra ställen.

thumbdown.gif för Telias s k "kompensation".. angry.gif


Ring Kundtjänst. De borde ju kunna dra av kompensationen på kommande räkning, kan man tycka.

Jaså, det försvann e-post också? Hade de ingen back-up?
Vilken tur att jag inte längre har Telia som internetleverantör.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon